ילדי העולם, Seth Globepainter (יחצ)

ילדים תמימים או מסרים אקטואליים? בחרו בעצמכם

עכשיו, כשאנחנו נצמדים למסכים ויושבים דרוכים מול החדשות, אין כמו מנת אסקפיזם טובה להסיח את הדעת ולקחת הפוגה. הנה זמנה לעבור אל ארץ הפלאות, הישר אל מחוזות הדמיון

Seth Globepainter, או בשמו האמיתי, Julien Malland, הוא אמן רחוב ממוצא צרפתי. את דרכו, הוא החל בשנות ה 90 בציורי קיר ברחובות הרובע ה 20 של פריז, עיר מולדתו. לאחר שלמד אמנות, רכש סת' ניסיון בעבודות שונות בתחום הפרסום, הקומיקס והאנימציה, עד שהחליט להקדיש את כל זמנו לתחביבו ולהפכו לעיסוקו המרכזי.

אמנות כעיסוק מרכזי (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

רחבי תבל

בשנת 2003, יצא סת' אל מסע סביב העולם במטרה להיחשף לאמנות מקומית וכך, גם ללמוד ולקבל השראה מאמנים שונים ברחבי הגלובוס. במשך חמש שנים, תר ב 15 יעדים שונים בעולם שבהם הודו, מקסיקו, סין, אוקראינה וגם אצלנו בישראל.

במסעותיו, הוא התרשם במיוחד מהילדים המקומיים ומהחוסן הכביר שהם גילו באזורים בהם ביקר. בין אם זה בית ספר באוקרינה המסוכסכת, או בפאבלות האלימות תחת הקרטלים, הילדים שמרו על חוזק ואופטימיות על אף הסיטואציות הממש לא נעימות אליהם נקלעו. לעיתים רבות, הדמיון שימש אותם ככלי התמודדות ועזר להם להתנתק מהמציאות הקשה דרך משחק ושעשוע.

ילדים מקומיים (יחצ)

את חוויותיו תיעד סת' ביומן מסע שהוציא לאור ובסדרה דוקומנטרית המשקפת, דרך אמנות אורבנית, את הערים אליהן הגיע.

שקובצו לסדרה (יחצ)

מחילת הארנב

ביצירותיו הססגוניות ומלאות הקסם, מצליח סת' לגעת בנושאים אקטואליים. דמויות הילדים, הכה מזוהות עמו, מהוות מעין שגרירים למסרים אותם הוא רוצה להציף. בעבודותיו, הוא מרבה להכניס אלמנטים תרבותיים ומקומיים המוסווים בין הספרים הצבעוניים והצעצועים הנוסטלגיים בהם הוא נוהג להשתמש.

הילדים, מסמלים את התום, משהו טהור שטרם הוכתם בקודי החברה המודרנית. פניהם לרב מוסתרות, מה שמאפשר לצופה להזדהות עם הדימויים ולהשלימם בדמיונו האישי. הילדים נראים כאילו הם עוברים לממד אחר או ליקום מקביל, המסמל מן חלון בריחה אל עולם של פנטזיות.

טוהר (יחצ)

שעת משחק

עכשיו, בתערוכה חדשה בשם Playtime, המוצגת ב Galerie Itinerrance שבפריז (שעדיין לא נודיעה על סגירה, לפחות לא עד כתיבת שורות אלה), מציג סת' את יצירותיו מרחבי העולם, אותן הוא משחזר ומכניס בין כותלי הגלריה. את חלקן, הוא אף מקים לתחייה בעבודות תלת ממדיות המוצבות במרכז החדר.

אמנות, כשלעצמה, היא סוג של אסקפיזם המעניק לנו הסחת דעת ומקום מפלט מן השגרה היומיומית המלחיצה. כאן, דרך עולמו המופלא, מזמין אותנו האמן להתבונן ולצלול פנימה אל הילד הקטן שבכל אחד מאיתנו.

הזמנה לעולם של דמיון (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...