מרתק וחדשני. צילום: Modest flowers

חנות קטנה ומטריפה: 8 חשבונות אינסטגרם פרחוניים מעוררי השראה

הם כבר מזמן לא טרנד או רק מתנה שכיף לקבל, הם מבטאים אמנות, עיצוב ותשוקה מתפרצת. בואו לגלות איתנו את עסקי הפרחים הנדירים ביותר מסביב לגלובוס!

מעורר התיאבון
modest.flowers@

מודסט (MODEST) הוא סטודיו בוטיקי ישראלי המוקדש כולו לעונתיות וחקלאות. המייסדת היא דניאל ברקת – בהשכלתה אגרונומית שבכלל התחילה את דרכה בעולם הבישול. היא למדה את רזי הקולינריה ב- ICC שבמנהטן ומאז התאהבה ברעיון של "מהחווה לצלחת", או במילים אחרות, להביא את חומרי הגלם העונתיים ללקוח. ברקת עזבה את עולם הבישול לטובת לימודי חקלאות בפקולטה ברחובת ובזמן הלימודים פתחה את מודסט. מאז הקמת העסק ב- 2018, היא "נותנת לפרחים להחליט בשבילה" לדבריה, היא מותחת גבולות בין מזון-חקלאות-פרחים ומייצרת שילובים יפיפיים וריחניים שאי אפשר למצוא בכל מקום.

בחשבון האינסטגרם המסקרן של @modest.flowers תוכלו למצוא הפקות קונספט, תמונות אמנותיות והרבה זרים; תפגשו את זרי "מנת השף" המיוחדים ועוד רבים אחרים- טריים, מיובשים, ריחניים או מעוצבים – רק תחליטו. כך ברקת עובדת, היא מאפשרת ללקוחות שלה לבחור את מה שהם חולמים עליו, להגביל את התקציב המתאים להם ורק אז היא שוזרת זרים ייחודים וחד פעמיים.  

מתאים לעונת החורף הקרירה. Modest flowers

האופנתי
grandiflora_sydney | @grandiflora_fragrance@

כבר מעל ל- 25 שנים שגרנדיפלורה (GRANDIFLORA) של ססקיה האוויקס (Saskia Havekes) האוסטרלית היא סנסציה בעולם הפרחים. האוויקס לא עוסקת בפרחים אלא באמנות, אסתטיקה ועיצוב. היא החלה את דרכה ב- 1995 עם חנות פרחים קטנה בסידני, ומשנה לשנה התפתחה והפכה את גרנדיפלורה להרבה יותר מעוד עסק פרחוני. היא כתבה ארבעה ספרים המבטאים את חזונה ותשוקתה לפרחים והשיקה קו ניחוחות ייחודי משלה, שבמילותיה "משקף את ריח החנות". שני הניחוחות הראשונים הושקו בפריז ב- 2013 ומאז האוויקס לא עוצרת. בדרכה, היא משפיעה על עיצוב פנים, על חווית אירוח ועל עולם האופנה. 

האורבני
fiori_tlv@

פיורי (FIORI) הוא לחלוטין אחד מהמוסדות התל אביבים החביבים עלינו ביותר. הוא שם דבר. הוא מלא באופי ומפוצץ סטייל אירופאי.
שגיא ושבי מייסדי בוטיק הפרחים פיורי הם שותפים לחיים כבר כמעט עשור ושותפים עסקיים שבע שנים לערך. הם דוגלים בייבוא פרחים אירופאים שמשאירים ניחוח צרפתי קסום. "אנחנו לרוב משתמשים בפרחים מייבוא. זה מרגש כי הפרחים מגיעים עטופים בניירות…כל פעם שאתה פותח את האריזה אתה מתרגש מחדש כמו ילד בחנות ממתקים" אומר שגיא.
בפיורי נותנים לטבע את הכבוד המגיע לו; הם משתמשים בפרחים טריים וצמחים אקזוטיים מיוחדים שאותם מספקים לאורך כל עונות השנה, ואיתם יוצרים עיצובים מפוארים לבתים פרטיים, עסקים, גינות ואירועים.

דרך חשבון האינסטגרם תוכלו לגלות חווית טבע אורבנית יוקרתית, להכיר צמחים מופלאים, שיתופי פעולה מעניינים וחידושים. אחד החידושים האחרונים? FIORI עבר דירה! הסטודיו בנווה צדק עבר בתחילת החודש לשבזי 65.

הסיפורי
floretflower@

חשבון האינסטגרם הבא מעט שונה בנוף הפרחוני. זהו אינו עוד חשבון אלא סיפור, וזו אינה עוד חנות פרחים אלא חוות ענק לגידול פרחים וזרעים מכל הסוגים. העסק המשפחתי – פלורט (floret), מנוהל בהובלת ארין בנזקין (Erin Benzakein), החקלאית האמריקאית המאמינה במחקר מעמיק וחינוך לאהבת והבנת עולם הפרחים. היא הקימה את העסק בסקג'יט, וושינגטוון ב- 2008, ומאז צמחה (תרתי משמע) והחלה לשתף את הידע הרחב שלה עם מאות אלפי חובבי הפרחים שעוקבים אחריה.

בנזקין מספרת שהיא תמיד אהבה לחלק פרחים יפים למשפחה ולחבריה, אך מעולם לא חשבה שתעסוק במכירה. היא מספרת על המכירה הראשונה שלה הזכורה לה ביותר – "הזמן כאילו האט לרגע, היא קברה את אפה בתוך הזר, דמעות החלו להציף את עינייה, והיא אמרה שהריח מזכיר לה את ימי ילדותה אצל סבתא שלה"; באותו רגע הבינה בנזקין כי מצאה את ייעודה.

החדשני
wildflowertlv@

מבין כל חשבונות הפרחים המטריפים ששוטטנו בהם, Wild Flower TLV תפס אותנו במיוחד, גם בגלל העיצוב הנקי וגם בגלל שיש לו קטע משלו. העסק הקטן של עינת טאקו, סטודנטית לרפואה ושוזרת הפרחים, מציע אפשרויות מעניינות לחובבי פרחים אמיתיים. הוא מאפשר לקבל גיפט קארד מיוחד לרכישה, מארזי מתנה מגוונים הכוללים התאמות לימים מיוחדים, וההצעה המעניינת באמת – תוכנית מנויים יוצאת דופן שבה הלקוח בוחר את גודל הזר המועדף עליו המכיל ענפים ופרחים משתנים בהתאם לעונה, באיזו תדירות ירצה לשלוח אותו ולאן (בגבולות איזור המרכז).

עיצוב פיד נקי ואלגנטי. wild flower tlv
מנוי בבקשה. Wild flower, צילום: קרין אלוש

הקסום
ruby_marylennox@

הסטודיו הבא מלא באווירה קסומה, כמעט מכושפת, מהפנטת, ואנחנו די בטוחים שזו הייתה כוונת המשוררת. במקרה זה, המשוררת היא רובי ברבר (Ruby Barber) אוסטרלית שכיום פועלת בלב ברלין. ברבר העניקה לסטודיו את השם המיוחד – מרי לנוקס (Mary Lennox) – שמה של גיבורת "סוד הגן הנעלם" שכתב פרנסס הודג'סון ברנט (Frances Hodgson Burnett), כיוון שהוא חוגג את היופי, המסתורין והאיכות המחודשת של הטבע.
הסטודיו מתמחה בעיצוב וייעוץ תפאורה בוטנית, סטיילינג ועיצוב אופנה שזכו להכרה בינלאומית ושיתופי פעולה מרגשים עם Asics x Disney ,Vogue arabia ,Versace X Highsnobiety ועוד רבים וטובים. 

ללא ספק אחד החשבונות שתמיד מעוררים בנו השראה.
ממליצים לעקוב!

אושיית האינסטגרם
flowerwitch_@

קייט הייניש (Kate hinish) או ה״מכשפה״ היא אושיית אינסטגרם אמיתית. היא צובעת את הפיד שלה בורוד מתקתק, דואגת לצלם בחזרתיות בפינה קבועה ומשעשעת את העוקבים שלה עם הטקסטים שכותבת בהתאמה לכל זר. את הצילומים היפים מצלמת הייניש מהסטודיו הניו יורקרי הנמצא בשכונת בושוויק בברוקלין ואת הטקסטים הקצקצרים כותבת מהראש ההומוריסטי שלה. 


האמנותי
rebeccalouiselaw@

חשבון האינסטגרם של רבקה לואיס לאו הבריטית (Rebecca Louise Law) מתפקד כגלריית אמנות אחת גדולה. היא אמנית היוצרת התקנות מייצגים מרשימים מאלפי פרחים, שאת השראתם שואבת בעיקר מהקשר בין האדם לטבע. בחשבון שלה תוכלו להתרשם ממגוון המייצגים שלה שביניהם: "הרחם" (The Womb) שיצרה בהשפעת הולדת בנה, "לבן" (White) שנולד בהשראת הילומים הטהורים של forevermark@, ו"קהילה" (Community) שיצרה בשיתוף עם toledomuseum@ שבאוהיו, ויחד הם יצרו יצירה של 5,000 פרחים ועוד אלפי צמחים שגודלו בקהילת טולדו שלאחר מכן גם נשתלו באיזור בחזרה.

 

אולי יעניין אותך גם...