תמונה מתוך עבודת וידאו של מרטן באאס

ויפה שעה אחת קודם: 10 השעונים נבחרים לכבוד שעון חורף

מחוגי השעונים זזו שעה אחת אחורה, כדי לברך את בואו של החורף, אז החלטנו לאסוף עשרה שעונים מיוחדים שמציעים פרספקטיבה חדשה על הזמן

ללא מספרים, שעון Qlocktwo, משתמש באותיות הפזורות כדי להרכיב מילים שמתארות את השעה הנוכחית. זה לא עוד שעון עם מחוג מתקתק, שמספיק לנו להרעיף עליו מבט מהיר אחד. כאן, אנחנו חווים את הזמן אחרת ודרכו, עולה המודעות שלנו לרגע אחד.

חברת ננדו היפנית חידשה את שעון הקוקייה המסורתי בעיצוב שלוש וורסיות שונות. הראשון, השעון פוצל לשני חלקים נפרדים, שמשמשים כמחזיק ספרים. טוויסט קטן במיקום השעון ביחס לקוקייה, גורם לו להנחה חדשה במראה מעט לא יציב. באחרון, שעון הקוקייה שקוע פנימה, ונראה כאילו נחצב מתוך בלוק של חומר.

סדרת REAL TIME של המעצב ההולנדי מרטן בס (Maarten Baas) אותו פגשנו לריאיון כשהציג תערוכה במוזיאון העיצוב בחולון היא סדרת שעונים, שמשלבים סרטוני פרפורמנס בני 12 שעות, דרכם מציינים את השעה. אחד הווריאציות האחרונות היא שעון הקונפטי, בו נראה אדם מטאטא פתיתי קונפטי צבעוניים, שנופלים על משטח עגול מואר ואט-אט מזיז קדימה את מחוגי הזמן.

רשת תרמו אלסטית בחזית, מציגה את השעה בעזרת מספרים דיגיטליים, שנראים כאילו חקוקים על המשטח. כל שלושים שניות המספרים נעלמים ומתעדכנים מחדש.

Sony Design x Supermundane – FES Watch U Infinite Time
Sony Design x Supermundane – FES Watch U Infinite Time (צילום יחצ)

שעון היד EInk, הוא שעון נייר אלקטרוני של חברת סוני. השעון מאפשר למשתמש לשנות ולבחור את עיצובו משלל שיתופי הפעולה של החברה עם אמנים ומעצבים. מעבר לזה, ניתן למקם את מחוגי השעון בכל מקום על גבי המוצר. שעון שמעניק חופש בחירה, משחק ויכולת התאמה אישית.

כמו שעון שמש, השעון הבא מראה את השעה על ידי הצללה. השעון הוא בצורת טבעת עץ, בה מוסתרים אורות המופנים כלפי המרכז. כשמצביעים במרכזו, מופעלים סנסורים שמפסיקים את התאורה, מלבד שלושה אורות על ידם מוצגת השעה. שעון שמזמין התערבות ויצירת אינטראקציה עימו.

ממבט חטוף שעון היד נראה כמו שעון רגיל למדי, אבל מדובר במחוג בצורה של חלונית קטנה, תחתיה מתגלים המספרים והשעה.

שיתוף פעולה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וחברת השעונים Anicorn, יצר שעון ששם את לוגו החברה מ-1974 במרכזו ועל ידי סיבוב מחוגיו הכדוריים הוא מבטא את משימת הסוכנות לחקירת מערכת השמש.

בהשראת גני החול היפניים, בהם מטביעים בעדינות דפוסים בחול המזכירים אדוות המים. מחוג אחד בלבד מראה את השעה, מחצית מהיום משאיר את חותמו ובמחצית השנייה, עובר ומשטח את הנעשה.

שעון שמורכב משישה צבעים שמסתובבים ללא הפסקה וחוגגים את הגאווה. על שלושה מהם נקודה קטנה שמסמלת את המחוג ופעמיים ביום כל הצבעים מסתדרים ומתחברים יחד לצורה של קשת בענן.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...