RockStone, אריק לוי לליק, RENBY (צילום Kleinefenn)

מחווה לבאוהאוס, זכרונות מאפריקה ודש מסקנדינביה

משחק שחמט של ניסו, רון ארד ואריק לוי בקולקציות חדשות, סטודיו פראט מתרחב ובדומיסיל עוד מתייחסים לעולם הספר

שוברים את הכלים

ג'וזף הרטוויג, עיצב בשנת 1924, את לוח השחמט. 95 שנה אחר כך, מציג ניסו אדוט רפליקה למשחק המקורי אך לא בגודל סטנדרטי אלא בגודל של 3X3 מטרים. המשחק של אדוט, מייסד NISO, הוא רצפתי והוא יוצג, החל ב 9/7, בתערוכה 'שוברים את הכלים וכן משחקים' שתפתח, לרגל 100 שנה לבאוהאוס, באגף הנוער של מוזיאון ישראל.

אדוט בחר להציג 'חלל של משחק' שבו מוזמנים המבקרים לחזור אל הילד שבתוכם ולהתנסות בו. כלי המשחק האיקונים של הרטוויג הוגדלו ונוצרו בעבודת יד כקוביות עץ מרופדות עור. המבקרים בתערוכה' מוזמנים לנוע על גבי לוח השחמט המשובץ ולחוש ברגליים ובידיים את 'המהלכים' של כל כלי, עד לניצחון של הלבן או השחור.

 

מותאם לתערוכה, ניסו אדוט (צילום דרור עינב)
נעים למגע, ניסו אדוט (צילום דרור עינב)

מכתב אהבה

הקולקציות החדשות ביותר שהוצגו רק לפני חודשיים במילאנו מתחילות להגיע לארץ. כזאת היא גם הקולקציה של האדריכל והמעצב רון ארד למורוסו. סיפור הקשר בין השניים, נמשך כבר כמעט שלושים שנה ועדיין יש בו מקום לחידושים. הפעם, השיקו את MODOU, כחלק מקולקציית M'Afrique וכהומאז' לכורסת Big Easy שעיצב ארד למותג בתחילת הדרך המשותפת. שמה של הקולקציה, הנמצאת בטולמנ'ס, ניתן לה כמחווה לאמן-נפח שעבד עם ארד וסייע לו לפתח את אב הטיפוס ומסגרת המתכת. על המסגרת, שזורים חוטי פוליאתילן צבעוניים שנארגו בשיטה אפריקאית מסורתית בעבודת יד. 

 

סיפור אהבה בעבודת יד (צילום Joel Matthias Henry)

בסגנון סקנדינבי

סטודיו PRAT LIVING מתרחב ומשיק חלל חדש בשכונת גן החשמל בתל אביב. החלל מחולק לפינות מעוצבות הכוללות פריטי ריהוט, אביזרי נוי כלי הגשה וגופי תאורה. לרגל האירוע, חושף הסטודיו קולקציה חדשה של המותג bolia הדני. קולקציית חורף 2020 של המותג נוצרה בסימן טבע ואחראיים עליה לא פחות מ-35 מעצבים ממדינות אירופאיות שונות. העקרונות המנחים את המותג העונה הם: פחות אבל טוב יותר, קיימות ואריכות ימי המוצר. בהחלט חשוב.

סגנון סקנדינבי (צילום יחצ)
קליל ונינוח (צילום יחצ)

מרחב והשתקפות

התבוננות בטבע היא גם מקור ההשראה והמפתח לקולקציית האובייקטים החדשה שעיצב המעצב והאמן אריק לוי למותג הקריסטל בן מאות השנים לליק. שיתוף הפעולה של לוי עם מותג הקריסטל הצרפתי מהווה פרשנות מחודשת לפסלי הסלעים הידועים שלו שהוצגו במוזיאונים ובמרחבים ציבוריים שונים ברחבי העולם. בדומה, האובייקטים של לוי ללליק, משקפים מראה החוקר צורה וחומר ומשלב בו בזמן פרימיטיביות ועתידנות. השילוב של הקריסטל המינרלי עם משחקים של אור הוא זה שיוצר את העניין באובייקטים שתוכלו למצוא ב RENBY ממש מעכשיו. 

פסלים כמקור השראה (צילום Kleinefenn)

קוקו, מי שם?

ספרים ומגזינים כבר הופכים למוצרים נדירים למדיי, בעיקר בבתים. אבל מי שיש לו עוד פינה חמה לריח הדפוס ולדפדוף במשהו מוחשי, יאהב אולי את יחידות אחסון הספרים KOKU שינחתו בקרוב בדומיסיל. יחידות הפרזול מאפשרות תצוגה מקורית שהופכת את הקיר לחוויה עיצובית באמצעות סידור גיאומטרי ופשוט של יחידות מתכת פשוטות וקלות להתקנה.

גיאומטריה שימושית (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...