הפרצוף המכוער של הרשתות החברתיות. צילום מסך מתוך Youtube.

הקמפיין החדש של 'Dove' מציג את הפרצוף המכוער של הרשתות החברתיות

בואו נדבר על סלפי. הקמפיין החדש של 'Dove' מעלה סוגיה חשובה ומלמד אותנו שאולי אנחנו צריכים לחזור קצת אחורה.

מה כבר לא נאמר על אידיאל היופי? שהוא נולד על מנת לשרת צרכים קפיטליסטים, שהוא קיצוני מדי, שלא ניתן לעמוד בסטנדרטים שלו, ועוד אין סוף קביעות והנחות, שאפשר להסכים איתן או שלא. דבר אחד בטוח, המרדף אחר אידיאל היופי צרוב בתודעה שלנו והוא עדיין קיים, היום יותר מתמיד.

 

המרדף הזה התעצם משמעותית בעקבות התפתחות הטכנולוגיה וכניסת הרשתות החברתיות לחיינו. פלטפורמות כמו אינסטגרם, טיקטוק ועוד אפליקציות עריכה רבות מציעות לנו 'לשפץ' את המראה החיצוני שלנו בעזרת פילטרים זוהרים. יתרה מכך, כל כוכבי הרשת, השחקנים והדוגמנים המניעים את המכונה המשומנת הזאת, נמצאים אצלנו כל יום בנייד ומזכירים לנו כמה אנחנו רוצים להתאים את עצמנו לכך.

לפני כשבוע מותג הטיפוח 'Dove' בהובלת 'Unilever', יצאו בקמפיין וידיאו שמציף את סוגיית ההערכה העצמית הנמוכה של נשים בעקבות הצורך לעמוד באידיאל היופי, וזאת לא הפעם הראשונה. 'Dove' מתחזקים את המסר הזה בכל הקמפיינים שלהם והם אף מתייחסים לקמפיין הנוכחי כהמשך לקמפיין הזכיר ביותר שלהם 'Evolution' מ- 2006. מאז, פורסמו עוד קמפיינים ויראליים כמו 'Real Beauty Sketches' מ- 2013 ו- 'Choose beautiful' מ- 2015, ובדומה לקמפיינים הקודמים, גם הנוכחי מציף את אותה סוגיה בהתאמה לעידן בו אנו חיים היום. 

Evolution

לב הקמפיין הוא סרטון וידיאו בן דקה שנקרא 'Reverse Selfie', בו מוצג בהילוך אחורי הנזק שנגרם בעקבות היכולת שלנו לפלטר את עצמנו. הסרטון מציג מהסוף להתחלה את התהליך שעוברת בחורה יפיפייה בזמן שמעלה פוסט לרשת החברתית. הלייקים יורדים, התגובות נעלמות, ויחד איתן גם האיפור, התסרוקת, הפילטרים והעריכה המאסיבית שחושפים שהאישה הזו היא בעצם ילדה קטנטנה נטולת הערכה עצמית.

בעבר 'Evolution' הציג כיצד הסטנדרט של אידיאל היופי מוטמע בנו על ידי גופי הפרסום והתקשורת, והיום 'Reverse Selfie' מציג כיצד אנחנו משתפים פעולה, ושבאמצעות הכלים שנתונים בידנו, אנחנו הם אלו שמציבים את הסטנדרט בעצמנו. האמירה של 'Dove' מבוססת על מחקרים המראים כי 80% מהילדות הנמצאות מתחת לגיל 13, מעוותות את המראה שלהן ברשתות החברתיות, נתון שמוכיח שההערכה העצמית שלהן כל כך נמוכה והן נתונות בניסיון מתמיד לעמוד באידיאל היופי הבלתי אפשרי.

 

'DOVE' מגנים את התופעה ומנסים להעלות את המודעות לכך שהפלטפורמות האלו מסוכנות באמת. הם מעלים את החשיבות של התופעה הזאת ודוחפים הורים ומורים להעלות את המודעות בעצמם ולקיים את השיחה על התופעה עצמה. באמצעות יצירת האשתג #NoDigitalDistortion, סדרת צילומים של נערות במראה הטבעי שלהן מול המראה הערוך ושימוש במובילות דעה הנרתמות לתהליך, כמו Lizzo ו- Shonda Rhimes הם מעודדים בטחון ובחירה במראה הטבעי.

מה זה אומר על החברה שלנו שמזה כ- 15 שנים 'Dove' חוזרים על אותו המסר? האם אנחנו כל כך מושפעים שכבר מאוחר מידי לשינוי? אולי נצטרך לחכות עוד 15 שנים כדי לקבל תשובה על השאלה הזאת. בינתיים, 'Dove' יצאו בפרויקט להעלאת ההערכה העצמית שבמסגרתו הם פיתחו כלים דיגיטליים הכוללים "ערכת בטחון עצמי", מאמרים והצעות לפעילויות שנועדו לעזור להורים ללמד את ילדיהם על היופי הפנימי שלהם.
מוזמנים להציץ וליישם כאן

אולי יעניין אותך גם...