הפסל המוכן (צילום עומר פקר)

ערב טוב אירופה: כפר האירוויזיון, אירועי לוויין ופריטי חובה

המופע האדיר יתקיים אמנם בצל האיומים אבל זה בהחלט לא מונע ממארגניו להודיע על אינספור התרחשויות. נטע תהיה שם במלוא הדרה ויש גם עוד פריטי חובה למעריץ המושבע 

בעיר ובכפר

אירוויזיון 2019 יוצא לדרך. לצד מופעי חצי הגמר והגמר הגדול, יתקיימו ברחבי העיר תל אביב וסביבתה לא מעט אירועים רשמיים של איגוד השידור האירופאי וכאן – איגוד השידור הישראלי. אירוויזיון 2019 ישודר בתאריכים: 14,16, ו-18 במאי. אירועי האירוויזיון יתקיימו בפעם ה-64 ולראשונה בתל אביב בהשתתפות 41 מדינות, תחת הסלוגן:Dare To Dream.

כפר האירוויזיון, ממוקם במתחם צ'ארלס קלור בתל אביב ויהיה פתוח לקהל הרחב במשך שבוע שלם בין התאריכים  12-18 במאי. הכפר הוא הגדול שנבנה אי פעם לבאי האירוע והוא יושב על פני שישים דונם מתוכם נפרשו עשרים דונם של דשא. העבודות והכשרת הקרקע בוצעו בשלושה שבועות בלבד כששישים וחמישה אנשי שטח פעלו עשרים וארבע שעות ביממה בשיתוף כאלף ספקים שגוייסו לטובת הפרויקט.

כפר האירוויזויון (הדמייה יחצ)

אחת האטרקציות המרכזיות בכפר תהיה מיצב ענק, שיחשף לראשונה ביום ראשון, בדמותה של נטע ברזילי והשיר TOY שזכתה באירוויזיון בשנה שעברה והביאה את התחרות לתל אביב. האמנית נירית לבב פקר עומלת על המיצב כבר מספר חודשים ומרכיבה אותו מעשרות אלפי צעצועים ישנים שנתרמו מגני ילדים באיסוף גיוס ארצי אותם היא משבצת על גבי קונסטרוקציית ברזל. גובהו של הפסל כארבעה מטרים, רוחבו שישה מטרים, עומקו הוא כשני מטרים ומשקלו שני טון של בובות פרווה, קוביות רמי קוב, לגו, כדורים, רעשנים, פאזלים ועוד. הבחירה בברזילי היא מעצם היותה דוגמה לתעוזה נשית, ביטחון ויצירתיות. 

בשלבי הכנה (צילום יחצ)

עוד יוכלו המבקרים בכפר לצפות בהופעות חיות של כמאתיים אמנים ישראליים ואירופאיים, לחוות ולפגוש תרבויות שונות וליהנות מחנויות ושמונים וחמישה דוכני מזון ושתיה שיוקמו על פני מאה מטרים של בר המשקיף אל הים. בנוסף, שידורי חצאי הגמר והגמר יוקרנו על ארבעה מסכי ענק לרווחת הקהל הרחב. לא פחות משלוש מאות אלף איש צפויים לבקר בכפר לאורך השבוע.

גדולים וטובים, חיים כהן (צילום דודו בר סלע)

לילה לבן

סוף השבוע הבא יפתח באירוע הלילה הלבן המסורתי ובהקרנה של חצי הגמר השני של האירוויזיון. בשישי תתקיים הרקדת צ'יל- אאוט בשקיעה ובשבת, בערב הנעילה, יחגגו במופעי זמרים מקומיים ובהקרנה המונית של גמר האירוויזיון. השטח העצום הכולל את פארק צ'ארלס קלור ואת מתחם הדולפינריום לשעבר, יכיל גם את הכפר וגם את פסטיבל תל אביב EAT. במסגרת האירועים תתקיים ארוחה בלבן, מופע זריחה בחוף הצוק, הופעות בצ'ארלס קלור ובגן הפיסגה, חגיגה מוסיקלית בכיכר ביאליק, ביצועי אופרה בכיכר קדומים, מופע מקורי בנמל תל אביב ועוד אינספור אירועים והפקות.

ארוחה לבנה (צילום יחצ)

בקטע רשמי

כמדי שנה, גם השנה יפתח המועדון הרשמי של האירוויזיון – היורוקלאב שימוקם בנמל תל אביב במועדון האנגר 11. החל ממוצאי שבת, 11.5, ועד מוצאי שבת שאחריו, יתקיימו מדי ערב מסיבות נושא, הופעות חיות, הקרנות של חצאי הגמר, הגמר ועוד. די ג'יי ינגן מוזיקת אירוויזיון והופעות של מנצחי אירוויזיון ומשתתפי עבר מישראל ואירופה יתקיימו לצד דוכני מזון וברים. הכניסה היא למוזמנים ולחברי מועדון חובבי האירוויזיון הרשמי של ישראל ורוכשי צמידים בלבד. 

עוד אירועים סגורים למורשי כניסה בלבד, אם רק בא לכם לדעת, הם: טקס הפתיחה שיתקיים ביום ראשון הקרוב, שיתחיל באירוע נוצץ של צעידת המשלחות על השטיח הכתום ברחבת כיכר הבימה ויכלול קבלת פנים, קוקטייל חגיגי, מופע פתיחה ומסיבה ביורוקלאב. למחרת, יום שני, תתקיים קבלת פנים חגיגית וסגורה למשלחות במרינה הרצליה.

במסגרת מועדון האירוויזיון (EBU)

מוצרי חובה

מותגי אופנה רבים, בינלאומיים ומקומיים, דאגו שלא להחמיץ את ההזדמנות והוציאו קולקציות קפסולה בעיקר של חולצות טי, כובעים ותיקים קלים. אותנו הפתיעה במיוחד חברת השעונים השוויצרית סווטש שהשיקה לקראת האירוויזיות שעון תל אביבי במהדורה מוגבלת ובלעדית לישראל. השעון, המיועד לגברים ונשים, מיוצר ב 999 יחידות בלבד עוצב בהשראת סמלי ומאפייני העיר תל אביב שבהם טיילת חוף הים, שד' רוטשילד, כיכר אתרים, מגדלי עזריאלי, שרונה, רידינג, מבני הבאוהאוס ועוד. על רצועת השעון כתוב Greetings from Tel-Aviv. 

סווטש תל אביבי (צילום ז'אן לה רי)

קסטרו, שהוציאה קולקציית 'גלאם', יצרה חולצות טי, ולא רק שהצליחה לגייס את דנה אינטרנשיונל ויזהר כהן לקמפיין, אלא גם הלבישה אותם בטי שרט שעליהן דמויותיהן ושמות השירים שהביאו להם את הזכייה.  

דנה אינטרנשיונל, קסטרו (צילום דודי חסון)
יזהר כהן, קסטרו (צילום דודי חסון)

ליוויס, רנואר, עדיקה וטוונטיפורסבן לא נשארו מחייבים ויצאו עם מיני חולצות טי ופריטי לבוש שעליהם סיסמאות ומילים הקשורות באירוע. Tel Aviv, Good Evening Tel Aviv, Not Even in the EU, Douze Pua, Douze Points, Thank You Europe הם רק חלק מהסלוגנים. 

תל אביב (צילום יחצ)
ערב טוב אירופה, רנואר (צילום אלעד חיזקי)

מזון ומשקה

גם חברות המזון והמשקאות לא פסחו על החגיגות והשיקו מארזים חגיגיים שעליהם מיני סלוגנים ואיורים המוקדשים לקרנבל. אפילו מקדונלדס המקומי הוציא סדרה זמנית של טעמי המבורגר תחת הכותרת של 'ביג אירופה' שבו תפריט המבורגרים שטעמיהם מאפיינים את בירות אירופה שבהן: פריז, אמסטרדם, מדריד, רומא וכמובן תל אביב. 

מקס ברנר השיקה מארזי פרלינים עשויים בעבודת יד שאמורה לשמש כמזכרת ומתקה מתוקה מהאירועים.

מזכרת מתוקה, מקס ברנר (צילום יחצ)

בגזרת המשקאות ולרגל התחרות, נביעות תשיק את מהדורת בקבוקי המים הרשמיים של האירוויזיון שעליהם יוטבע הלוגו הרשמי של האירוע. עוד יופיעו על הבקבוקים והמארזים דמויותיהם של כוכבי אירוויזיון כמו דנה אינטרנשיונל, יזהר כהן, גלי עטרי וקובי מרימי. קוקה-קולה ישראל משיקה מהדורה מיוחדת של פחיות זירו בצבע זהב. על הפחיות יהיה כיתוב של מילים הקשורות לתחרות האירוויזיון כמו כפרה, קולולו, תרימו ויאללה. הפחיות פונות לצרכנים הישראלים ולתיירים הרבים שיפקדו את ישראל לרגל התחרות. בנוסף,יושק גם כיסוי אלומיניום חדשני לפחיות, שיתווסף אליהן לראשונה מאז הושקה פחית המשקה בישראל, בראשית שנות ה-80. קרלסברג משיקה גם היא מהדורת אספנות של פחיות צבעוניות במהדורה מוגבלת עליהן יופיעו הכיתובים Song ו Love שגם אליהן יתווסף כיסוי אלומיניום. בנוסף, תעמיד קרלסברג מערך של שלושה אוטובוסים שיסיירו חינם בין שלל נקודות מרכזיות בעיר.

ישתתפו בכל האירועים הרשמיים, נביעות (צילום סטודיו כפיים)
מהדורה מוזהבת, קוקה קולה (צילום אלכס קולומויסקי)
צבעוני במיוחד, קרלסברג (צילום יחצ)
האוטובוס של קרלסברג (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...