מוזיאון מטרופוליטן, מט גאלה
מתוך הגלריה, 'ביטחון' (© The Metropolitan Museum of Art)

באמריקה: המט גאלה השיקה את תערוכת האופנה השנתית בניו יורק, הצצה

אמש התקיימה הגאלה המפורסמת של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. השנה, היא משיקה את תערוכת In America שתתרחב בהמשך ותלווה אותנו שנה שלמה, כל הפרטים

השטיחים נפרסו, הסלבס התלבשו ותערוכת האופנה השנתית של מכון האופנה נפתחה באופן רשמי, במט גאלה החגיגית לה כל כך חיכינו. השנה הזו מציינת את חגיגות ה-75 למכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, וכדי לחגוג זאת כראוי, הוחלט להציג את תערוכת האופנה השנתית למשך שנה שלמה, כשהשבוע ייפתח חלקה הראשון ובחודש מאי ייפתח חלקה השני. הנושא הנבחר: אופנה אמריקאית.

'נוסטלגיה' © The Metropolitan Museum of Art

בימים הקרובים מנויי המוזיאון יוכלו להנות מחלקה הראשון של התערוכה בבלעדיות, וב 18/9 היא תיפתח לקהל הרחב. חלק זה נקרא 'באמריקה: לקסיקון של אופנה' והוא מוצג במרכז התלבושות ע"ש אנה ווינטור. החלק השני של התערוכה 'באמריקה: אנתולוגיה של אופנה' ייפתח גם הוא בגאלה חגיגית בתחילת חודש מאי 2022 והוא יוצג בחדרי האגף האמריקאי של המוזיאון, שם יוכל להתחבר לנרטיבים המורכבים ולהיסטוריה שהחדרים מייצגים. התערוכה כולה תינעל ב-5 לספטמבר 2022.

הגאלה שנחגגה אמש תוכננה כמצומצמת יותר מבשנים עברו, בעקבות מצב התחלואה העולמית ומכיוון שגאלה נוספת וגדולה יותר מתוכננת עם פתיחת החלק השני של התערוכה. הנושא שהוביל את הערב הנוצץ, שהתקיים הפעם כמתוכנן לאחר שבוטל בשנה שעברה, היה 'עצמאות אמריקאית' או כפי שמתאר שם התערוכה 'באמריקה'. אתרי החדשות והרכילות מסביב לעולם מסכימים כי כך בדיוק נראה ליל אמש.

 

כמו תמיד, חלק מהמפורסמים שהגיעו חשבו רבות על המסרים אותם הם רוצים להעביר וניסו להיות יצירתיים ככל הניתן תוך שימוש בסמליות ומשמעות עמוקים. אחרים, רצו לתת הופעה בלתי נשכחת ולמשוך את מלוא תשומת הלב, של המצלמות ושל הקהל בבית שעוקב אחר האירוע באדיקות.

"אופנה תמיד גם מבשרת על שינויים תרבותיים והיא גם תיעוד של הכוחות, האמונות והאירועים שמעצבים את חיינו", אמר מקס הוליין (Max Hollein), מנהל Marina Kellen French במוזיאון המט, עוד לפני שהתחיל הערב הנוצץ, תוך שהוא מדבר בכלל על התערוכה החדשה, "התערוכה הזו בוחנת כיצד אופנה משקפת מושגי זהות מתפתחים באמריקה וחוקרת ריבוי נקודות מבט באמצעות תצוגות המדברות בצורה עוצמתית עם חלקים שלמים מההיסטוריה. במבט על העבר מבעד לעדשה זו, אנו יכולים לשקול את ההשפעה האסתטית והתרבותית של האופנה על היבטים היסטוריים של החיים האמריקאים."

'פלא' © The Metropolitan Museum of Art

בסביבות מאה תלבושות לנשים וגברים מרכיבות את התערוכה והן מציגות מגוון רחב של מעצבים, החל משנות ה-40 ועד היום. הן מחולקות ל-12 חלקים הבוחנים תכונות רגשיות שמצויות באופנה אמריקאית: 'נוסטלגיה', 'שייכות', 'תענוג', 'שמחה', 'פלא', 'זיקה', 'ביטחון עצמי', 'חוזק', 'תשוקה', 'ביטחון', 'נחמה' ו'מודעות'. הבגדים משקפים ביטויים שונים של הרגשות הללו, שגם נכתבו מעל לראשיהן של בובות הראווה.

'תענוג' © The Metropolitan Museum of Art

התערוכה עצמה התאפשרה בתמיכת שתי שותפות מרכזיות, מציינים במוזיאון המט. הרשת החברתית אינסטגרם "אנו מתכבדים להיות חלק מהתערוכה ההיסטורית הזו, ומקווים שהיא תעזור לשיח גלובלי על המשמעות של אופנה באמריקה היום ומחר" הם אומרים. השותפה שהשנייה היא ענקית ההפקה קונדה נאסט שבחרה דווקא לברך בהצהרתה את האחת והיחידה "ברכות לאנה ווינטור, שנמצאת בחבר הנאמנים של מוזיאון המט, מנהלת התוכן הראשית של קונדה נאסט, העורכת הראשית של ווג אמריקה, על עשרים שנה של תמיכה ושיוף פעולה עם המוזיאון."

ויש עוד המון! יכולים להנות מהתלבושות המלאות בעמודי האינסטגרם של המוזיאון ושל האירוע.

אולי יעניין אותך גם...