מעקה זכוכית בפרויקט קריגר בראשון לציון

עליית מדרגה: הבחירות העיצוביות לגרם המדרגות

המדרגות בחלל הביתי הן הרבה יותר מאמצעי לעלות ולרדת בין מפלסים, הן יסוד אדריכלי. כמו בתפקידן המקורי, זוהי הזדמנות להעלות את רמת העיצוב כמה שלבים למעלה

מלבד הפונקציונאליות הברורה של מדרגות שהיא כמובן מעבר אל הקומות העליונות של הבית, הן פרט אדריכלי עם פוטנציאל ענק, שלא תמיד ממומש. גרם מדרגות הוא אלמנט נוסף עימו ניתן לחזק את הקו העיצובי של הבית. ישנם מספר רכיבים שיש לתת עליהם את הדעת בעיצוב מדרגות פנים הבית, העיקריים מבניהם, הם המעקה והמדרך, השלבים עליהם אנו דורכים.

 

בפן החומרי, יש מקום למשחק ובחירה, כשכל חומר מקנה ערכים שונים לחלל הבית. מדרגות עץ לדוגמא, תמיד מכניסות מרקם טבעי אל אזור המגורים. כשמדברים על מדרכי עץ, חשוב לשים לב לסוג העץ איתו עובדים ולוודא שמדובר בעץ מלא, שעבר תהליכים מתאימים שהופכים אותו לעמיד לשחיקה, למניעת עיוותים לאורך זמן ולטמפרטורות שונות.

פרויקט מדרגות עץ באפקה, תל אביב

העץ הנפוץ ביותר למשימה הוא אלון, בעיקר בשל איכותו הגבוהה שמקנה עמידות ויציבות, כמו גם צבעו הבהיר, שמשתלב נהדר בחלל הביתי. מלבדו, ישנם סוגים רבים אחרים, כשאגוז אמריקאי ועץ טיק, יתנו לכם דווקא מראה ייחודי ויוקרתי.

 

גם ערבובי צבעים וחומרים הם תמיד רעיון טוב שמכניס הרבה עניין לחלל. ניתן לשלב למשל מתכת יחד עם עץ, כשהמדרכים עצמם עשויים מתכת ומצופים בעץ.

 

כך, מלמעלה ומלמטה מתקבל אפקט ויזואלי שונה. המתכת מקנה הרבה ביטחון בקונסטרוקציה ואילו העץ, מעניק חמימות וביתיות. חומר נוסף ופחות שכיח הוא הקוריאן. זהו חומר פולימרי סינטטי שניתן לייצר בגדלים ובצבעים שונים. התכונות החשובות שמאפיינות את החומר הן אחידות והומוגניות. הוא בעל מראה חלק ונקי, מה שמקל על התחזוקה ונותן מראה מודרני ועכשווי.

מדרגות ברזל ועץ בפרויקט שריג

ליצירת גרם מדרגות מושלם, מעקות ומאחזי היד צריכים לעבוד יד ביד עם המדרכים. אחת המגמות המובילות בשנים האחרונות הן מדרגות מרחפות. בין הנסתר לגלוי, פעמים רבות ישנו מעקה זכוכית שקוף בעל עובי מאסיבי, שמצד אחד נותן ביטחון למשתמש להיאחז ולהיתמך בו ומצד שני, מעניק קלילות למדרגות, שנראות כמו מרחפות באוויר. זה יוצר אפקט בעל ניקיון ויזואלי מבלי לאבד מהכוח שלו.   

מדרגות מרחפות מקוריאן לבן בצורת קופסא ומעקה זכוכית 15 קליר

כמובן שמראה עיניים לא בא על חשבון הבטיחות. חשוב שהמדרגות יהיו מחומרים איכותיים, שמלבד היותם בטוחים לשימוש יהיו אמינים ויתנו תחושת ביטחון למשתמשים בהן. מדרגות הן לא פריט שמחליפים או מעדכנים לעיתים קרובות והן נמצאות לרוב בשימוש יומיומי שוחק. לכן, חשוב לתכנן אותן בחכמה ולעשות את הבחירות הנכונות לכם, כך שיחזיקו מעמד ויראו טוב לאורך השנים. 

 

אז אם אתם לקראת שיפוץ או בניה, זכרו לתכנן כל פרט ולא לדלג על עיצוב המדרגות. הן מהוות נכס מרכזי בעיצוב הבית, כמו אובייקט פיסולי אדריכלי באמצע החלל, דרכן אתם יכולים לשקף את האישיות שלכם ולהמשיך את השפה האסתטית של הבית.

 

הכתבה בשיתוף שרון מעקות

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...