מלון קדמא, צילום: אסף פינצ'וק

גאווה ישראלית: הפרויקטים הזוכים בתחרות העיצוב Design Et Al

בין המדבר להרי יהודה, שני פרויקטים של משרדי עיצוב ואדריכלות ישראלים זכו להכרה וקטפו פרסים בתחרות בינלאומית

מגזין העיצוב הבריטי Design Et Al מארגן מדי שנה תחרות עיצוב בינלאומית בשלוש קטגוריות שונות; עיצוב ואדריכלות, מלונאות ונכסים ויאכטות ותעופה. כבר מעל 12 שנים, שהתחרות היוקרתית תומכת בתעשיית עיצוב הפנים והאדריכלות העולמית. בשבוע שעבר, נערך טקס הכרזת הזוכים באי קאפרי שבאיטליה. השנה, בין הזוכים המאושרים, יש נציגות כחול-לבן עם שני פרויקטים ישראלים. בשונה מתחרויות אחרות, בחירת הפרויקטים לא נעשה על ידי פאנל שופטים, אלא עשרות אלפי אנשי מקצוע שהצביעו עבור הפרויקט המועדף עליהם בקטגוריות השונות.

הפרויקט הראשון הוא של משרד רן ומוריס אדריכלים של השותפים רן ינוב ומוריס אלגזי. לפני כחמש שנים, המשרד קיבל לידיו לעצב את הסוויטות הפרטיות במלון 'גורדוניה' שעל פסגת הרי יהודה. השנה, הוטלה עליהם משימת עיצוב הסוויטה האקסקלוסיבית, פרויקט שזיכה אותם בשבוע שעבר בפרס בקטגוריה המכובדת 'הסוויטה המרשימה ביותר באזור אפריקה ומזרח התיכון'.

הסוויטה היוקרתית, צילום: גדעון לוין
רן ינוב ומוריס אלגזי בטקס ההכרזה, צילום: יח"צ

הסוויטה, ממשיכה את הקו העיצובי המקורי של המלון. היא מצוידת בכל טוב, בריכה פרטית הבנויה בתוך דק, ג'קוזי וסאונה צמודה. בפנים החדר, ניכר שילוב של חומרים וטקסטורות ייחודיות. תכנון ריהוט בגוונים טבעיים לצד שטיחים ופריטי טקסטיל שעובדים יחד ויוצרים הרמוניה עם הנוף הטבעי השלו שנשקף ממנו.

הסטודיו בחר ליצור מראה אלגנטי ויוקרתי באמצעות אובייקטים מוקפדים של מספר מעצבים ישראלים מובילים. . בין הפריטים, גב מיטה מרשים מרופד בדפוס ייחודי, גוף תאורה, כשנדליר מודרני, תלוי מעל פינת הישיבה ושידות עשויות פרוסות גזעי עץ שמקנות מראה טבעי וגולמי; יחד הם מצליחים לייצר אווירה יוקרתית ומפנקת.

משחק של חומרים וטקסטורות, צילום: גדעון לוין
דיוק והקפדה על כל פרט, צילום: גדעון לוין

הפרויקט הזוכה השני הוא של האדריכלית ומעצבת הפנים רות ארד, שזכתה במקום הראשון בקטגוריה הגלובלית עיצוב מלון מתחת למאתיים חדרים עם עיצוב מלון 'קדמא' שבשדה בוקר. מדובר במלון שתוכנן כחאן נבטי מדברי עתיק ומיקומו הייחודי על דרך הבשמים, אחת מדרכי המסחר החשובות בעת העתיקה, הכתיב את רוח העיצוב.

מדלת הכניסה, כמונומנט מימי המבצרים, מגיעים אל הלובי מעוטר בתקרת סנדות וכדי חרס. דלפק הקבלה חצוב בסלע, ממולו, נישות ישיבה בנויות בטיח המדגישות את החיבור לאדמה. האירוח המדברי עומד בבסיס העיצוב עם ישיבה נמוכה ואוהל חבלים. אפשר לראות שימוש רב בחומרים טבעיים, הבר, לדוגמה, בנוי מגזע עץ בלתי גזום על בסיס אבן חול. משרביה מושחרת עם דוגמאות גיאומטריות בהשראה אפריקנית מרמזת על הדרך העתיקה ומוסיפה דרמה לחלל. גם התבלינים והסחורות שהועברו בדרכים באים לידי ביטוי, עם בופה מאבן כורכר גסה וסוכה מרכזית עם תבלינים יבשים שזורים בה.

באוהל החבלים, צילום: אסף פינצ'וק
אלמנטים שבטיים, צילום: אסף פינצ'וק

החדרים משלבים חומריות של אדמה, אריגים, עבודות קליעה וצמחייה, מלווים בצבעוניות מונוכרומטית של גווני חום הלקוחים מן המדבר. מוטיבים מתרבות הנדודים השבטית תורגמו לפרטי עיצוב שונים, שוקת ככיור או ארגז מסעות כארון אחסון ותאורה בהשראת הכוכבים בשמיים. הפרטים מספרים סיפור שבטי עתיק ומשרים אווירה רגועה ושקטה לשוהים במרחב.

מחוברים לאדמה, צילום: אסף פינצ'וק
הזוכה רות ארד, צילום: יח"צ

תמיד כיף לשמוע על הצלחות ישראליות בחו"ל, הזכיות המשמחות האלו, שמות את העיצוב הישראלי בכותרות ומראות לנו כל פעם מחדש, שתחום העיצוב ואדריכלות בארץ הולך ומשגשג ושיש לנו הרבה במה להתגאות.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...