מצטרפים למאבק, תמונה: יח"צ

ממעמקי האוקיינוס: העכבר החדש של מיקרוסופט

מיקרוסופט מצטרפת למרוץ לעולם נקי יותר ומשיקה עכבר העשוי מפסולת ימית

בקבוקי שתייה, פקפקים ואריזות פלסטיק שונים מוצאים את דרכם צפים ומזהמים את מי האוקיינוס שלנו. כחלק מהמלחמה בתופעה, ענקית האלקטרוניקה, מיקרוסופט, רוצה לנקות את מקורות המים שלנו מפסולת מזיקה והשיקה לאחרונה עכבר מחשב חדש ובר קיימא, שקליפתו עשויה 20% פסולת פלסטיק שמקורה באוקיינוס.

החברה פיתחה שיטה לפירוק פסולת שנאספת מאוקיינוסים ומאגרי מים אחרים, עוברת תהליך ניקוי והופכת לחלקיקים קטנטנים. לאחר מכן, כדורי שרף הקטנים ממוחזרים, מתערבבים ומשתלבים בתהליך ייצור המוצר. לכל חומר פולימרי תכונות אחרות והאתגר של החברה היה למעשה להפוך את הפסולת הזו לשימושית בתהליך ייצור מוצרי צריכה אלקטרוניים. כך, הגיעו לנוסחה שמשלבת 20% פלסטיק ממוחזר ולא מתפשרת על עמידות, נוחות ואסתטיקה. המהדורה החדשה של העכבר שומרת על עיצובו המקורי בגוון שמנת עם גרגרי צבע קטנים מוטמעים בפנים בשילוב גלגלת ולוגו בגוון כחלחל, שמרמזים על פעולת המחזור.

העכבר החדש של מיקרוסופט, תמונה: יח"צ
20% פסולת ימית, תמונה: יח"צ

הגישה הבת קיימא הגיעה כמובן גם לעיצוב האריזה של המוצר שעשויה מחומרים ידידותיים לסביבה; עץ הניתן למחזור וסיבי קנה סוכר טבעיים, ללא כל שימוש בפלסטיק. בנוסף, לכל מי שרוצה להתחדש בעכבר מחשב חדש ולהפטר מקודמו, מיקרוסופט חשבה גם על הנושא הזה עם תוכנית דרכה תוכלו לשלוח, ללא עלות, את מוצרי הצריכה הישנים שלהם והם ידאגו למחזר אותם. לקינוח, תוכלו לשלב חבילת נושא בלעדית בהשראת האוקיינוס שתעטר את מסך הדסקטופ ותתאים את סביבת העבודה שלכם לעכבר החדש.

היישר מהאוקיינוס, תמונה: יח"צ

אמנם מדובר ב-20% בלבד מכלל המוצר, אבל במוצר צריכה כל כך נפוץ של חברה כזאת פופולרית, מדובר שינוי משמעותי. זה מתחיל בשינוי קטן, מדובר בתחילתה של דרך חדשה שהחברה מנהיגה, עם מטרות ארוכות טווח וגישה חדשה וידידותית לסביבה.

גם האריזה ידידותית לסביבה, תמונה: יח"צ
מיקרוסופט מצטרפת למגמה הירוקה, תמונה: יח"צ

אולי יעניין אותך גם...