מגרש כדורסל, קיר לבנים, ריבוק, מיצב
יש מאין, צילום: יח"צ

חברת Reebok הופכת קירות ערומים למגרשי כדורסל

מותג הספורט יצא עם קמפיין חברתי חדש ומציע כלי דיגיטלי לצעירים, שיוכלו להקים מגרשי כדורסל בכל מקום שרק יחפצו

חברת הספורט Reebok השיקה לאחרונה קמפיין חדש שחוגג את הספורט ומשחק הכדורסל, דרך יצירתיות ודמיון. מדובר במיזם חברתי שקורא לצעירים ליצור מרחבים בהם יוכלו לשחק ולהתאמן בכדורסל, מכל מקום בעולם. הקמפיין מלווה את השקת הנעליים החדשות של המותג, נעלי כדורסל על שם שחקן העבר הענק אלן אייברסון (Allen Iverson).

 

במרכז הקמפיין, עומד כלי דיגיטלי, דרכו המשתמשים יכולים למפות קירות, גדרות, סמטאות נטושות ברחוב או מגרשי חניה בעיר ולהפוך אותם למגרשי כדורסל של ממש, כל מה שנחוץ זה כדור ומשטח ריק. באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה, מצלמה וכלי מדידה שמצויים בכל טלפון נייד, ניתן למפות את הממדים המדויקים של מגרש כדורסל תקני, זה כולל את קו העונשין, סל בגובה שלושה מטרים וקשת השלוש. 

מיפוי המשטח, צילום: יח"צ

הרעיון הוא פשוט, בוחרים את המשטח שרוצים שישמש כסל. עומדים במרחק של עשרה עד עשרים ס"מ ממנו, מכוונים את המצלמה ישירות אליו ומתיישרים על פי הקו התחתון שפוגש את הרחוב. לבסוף, בעזרת גיר או סרט מסמנים את המידות והגבולות של מגרש הכדורסל החדש.

יש מאין

כדי להפיץ את הבשורה ולעודד את השימוש והמשחק, החברה משתפת פעולה עם ארבעה אמנים מקומיים בערים נבחרות, כדי לייצר מיצבים מעוררי השראה. המיצבים מתפקדים כפריטי אמנות, אך משמשים גם כמגרשי כדורסל אקטיביים. הראשון שהדגים את הפוטנציאל החבוי בכלי, הוא קולקטיב האמנות הניו יורקי העכשווי ‘New York Sunshine’, שלכבוד המאורע הקים מיצב זמני בצורת סל עשוי שאריות וחומרי גלם תעשייתיים. אחריהם בתור, אמנים מלוס אנג'לס, פילדלפיה ואטלנטה.

יצירת אמנות או מגרש אקטיבי? צילום: יח"צ
המיצב של New York Sunshine, צילום: יח"צ

"לילדים ובני נוער החיים בעיר, כדורסל הוא הספורט הבולט ביותר, אך מציאת מקום למשחק יכולה להיות מאתגרת במיוחד", אומרת אינגה סטנטה מנהלת השיווק של המותג בארה"ב "אנו מקבלים השראה מספורטאים שמדמיינים מחדש את התחרות ומוצאים דרכים חלופיות לשחק.’Courting Greatness’  יעזור ליצור גישה לילדים ולשחקנים מכל הרמות, בין אם יש להם מגרש ובין אם לא". המיזם מדגיש את העובדה שלספורט אין גבולות ומזמין את הדור הצעיר ליצור ופשוט לשחק.

מפגינים פוטנציאל, צילום: יח"צ

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...