מכונית קונספט, סטודיו התרוויק
Heatherwick Studio- Airo

בית על גלגלים: מכונית הקונספט החדשנית שתרצו לעבור לגור בה

רכב אוטונומי נוח ומפואר, שבנוסף לכל גם מנקה את האוויר ממזהמים, נשמע חלום? הכל אודות עיצוב מכונית הקונספט שהולכת להטיב איתנו וגם עם הסביבה

הסטודיו לעיצוב ואדריכלות של האדריכל המפורסם תומאס הת'רוויק, השיק לאחרונה מכונית קונספט שעוד לא נראתה כמותה. הסטודיו הלונדוני עטור הפרסים, שם עצמו למטרה להפוך את העולם הפיזי סביבנו לטוב יותר עבור כולם והפעם הוא עושה זאת עם עיצוב רכב עתידני בשם איירו עבור חברת IM Motors. מדובר ברכב שיפעל על חשמל בלבד מבלי לייצר גזי פליטה מזהמים. תרומתו לסביבה לא נעצרת כאן, המכונית מצוידת גם במערכת סינון משוכללת שמנקה את האוויר מזיהום רכבים אחרים הנוסעים לצדדיה ומשאירה את האוויר סביבה נקי.

 

הרכב אמנם טוב לסביבה, אך לא מתפשר על נוחות מרבית לנוסעים בו, עם מערכות המאפשרות נהיגה אוטונומית או נהיגה בשליטת נהג. הוא מציע חלל פנימי מפואר שניתן להתאמה למספר חללים פונקציונאליים, בו תרצו לבלות גם מבלי לנסוע לשום מקום. המושבים מסתובבים, יכולים להתיישר עם מבט קדימה כמו בנהיגה מסורתית או להפנות אותם זה מול זה לאינטראקציה חברתית. בתוך החלל אפשר לאכול ארוחה עם שולחן מתקפל שמספיק לארבעה סועדים. הרכב כולל גם מסך מתקפל והמושבים אף נשכבים במלואם לכדי מיטה זוגית מרווחת. בנוסף, באמצעות טכנולוגיית זכוכית מתקדמת, הגג המזוגג הופך אטום לגמרי לפרטיות מוחלטת. אפשר לבקש יותר מזה?

מכונית קונספט, סטודיו התרוויק
מבט קדמי, Heatherwick Studio
מכונית קונספט, סטודיו התרוויק, איירו, תחנת טעינה
תחת טעינה, Heatherwick Studio

"איירו היא לא סתם עוד מכונית חשמלית שאינה מזהמת את האוויר. באמצעות הטכנולוגיה העדכנית ביותר של מסנני HEPA, היא גם שואבת מזהמים ממכוניות אחרות כשהיא נוסעת לאורך הדרך." מסביר מייסד הסטודיו תומאס התרוויק "במקביל, היא גם מטפלת בצפיפות אוכלוסין ובמחסור הגלובלי במרחב ציבורי, כשהיא משמשת כחדר רב תפקודי עם מקום נוסף לאוכל, עבודה, משחקים או אפילו שינה. כחדר חדש בחיינו, עם נוף משתנה, איירו הינה מכונית המיועדת להסיע אותנו לעתיד נקי וטוב יותר”.

 

הסטודיו עיצב בנוסף למכונית את תחנת הטעינה שלה שתיטמע בין התשתיות העירוניות. לתחנה חוט נשלף וידית ארגונומית לחיבור פשוט וקל. היא עשויה חומרים תעשייתיים כמו פלדה, כדי להשתלב באופן מלא בנוף האורבני ולאורך זמן.

איירו, מכונית קונספט, משחקים
בית על גלגלים, Heatherwick Studio
איירו, סטודיו התרוויק, מכונית קונספט
פרטיות ונוחות מרבית, Heatherwick Studio
מכונית קונספט, איירו, סטודיו התרוויק
מכונית שתרצו לבלות בה, Heatherwick Studio

"התחבורה והניידות עוברים לא רק מהפכה טכנולוגית אלא גם חברתית." מוסיף סטיוארט ווד, שותף ומנהל הצוות שהיה אמון על תכנון המכונית בסטודיו "יש דור חדש בעל מודעות אתית שמצפה ממכונית לעשות הרבה יותר מרק להציע תחבורה ממקום למקום; הם רוצים מכשיר שממלא ומרחיב את צרכיהם התפקודיים ועונה על ערכיהם. עד כה, פונקציונליות המכונית הוגדרה בצורה מצומצמת כמותרות יוקרתיות של דלק וחלל שאף אחד מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו להמשיך. הגענו לאיירו כדי לדמיין מחדש את האיזון בין אורח חיים-רכב-סביבה".

 

זה אולי נשמע מאוד עתידני ורחוק, אבל המכונית החדשנית מתוכננת לצאת לייצור כבר בשנת 2023. העתיד כבר כאן והוא נראה מבטיח.

איירו, כונית קונספט, סטודיו התרוויק
טובה לנו ולסביבה, Heatherwick Studio

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...