למעלה משלושים שנות תעוד, איטסואו קוביאשי (צילום: Kushino Terrace)

השף היפני שמתעד כל ארוחה במשך 32 שנה

בתוך סדר יום קבוע ושגרתי, כשהוא מרותק למיטתו, יוצר איטסואו קוביאשי אלפי איורי מזון עשירים ומפורטים

הרבה לפני עידן המחשב והאינסטגרם, התחיל איטסואו קוביאשי (Itsuo Kabayashi) לתעד מדי יום כל ארוחה שאכל. במשך 32 שנה, הוא ממלא מחברת אחרי מחברת באיורי עטים וצבעי מים המתעדים לפרטי פרטים כל מנה וכל מרכיב בה. סביר להניח, שכשאתם מתבוננים באיורים, אתם שואלים את עצמכם מה עובר לקוביאשי בראש ומה מביא אדם להתנהג באובססיביות יוצאת דפן שכזאת לגבי כל דבר שנכנס לו לפה. מסתבר, שעד גיל 46, עבד קוביאשי כשף במסעדת אטריות יפנית ובמרכז אספקה למזון עבור בתי ספר בעיר סאיטאמה שבצפון מערב טוקיו. התמכרות לאלכוהול, הביאה לכאבי רגליים עד שלא יכול היה עוד לעמוד ונאלץ לפרוש ולוותר על קריירה פעילה בתחום המזון והקולינריה.

כל ארוחה (צילום: Kushino Terrace)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

עשרות שנים של תעוד

למזלו של האמן יוצא הדפן, במקביל לעבודתו הקונבנציונאלית, מאז ומעולם יצר יומני אוכל ותעד כמעט כל ארוחה בחייו. בנעוריו, היו היומנים רק כתובים, אבל בהמשך, בשנות העשרים לחייו, החל לתעד בציור את המנות שיצר כשף וכך גם כל דבר שאכל מחוץ לבית. אל האיורים המפורטים הוא הוסיף גם מיני הרהורים ומחשבות.

באיור ובמלל (צילום: Kushino Terrace)

כשהוא מרותק לביתו, או ליתר דיוק לחדר השינה שלו, אסף קוביאשי, מוזר ככל שזה יישמע, בנוסף לחומרי הצבע והציור שלו, מיני קונכיות ורגלי סרטנים ושאריות של דברים שאכל, כמו גם מקלות אכילה חד פעמיים, מיני רטבים שמגיעים עם משלוחי המזון ועוד.

סביבת עבודה (צילום: Kushino Terrace)

שפע יצירתי

מזה שנים, סדר היום של קוביאשי קבוע ושגרתי. מדי יום הוא מזמין משלוחי מזון ממסעדות או מבקש מאמו להביא לו מנות מבישוליה. עם זה, ולמרות הקושי שלו לצאת החוצה, הוא עדיין שומר על רוח יצירתית. כך למשל, הוא יצר סדרה בת כ 1,000 איורים שבה מופיעים מקלות אכילה. בכולם המבט הוא עילי, כך שניתן לזהות בקלות את כל מרכיבי המזון שהוא מצייר. סדרה אחרת, שהחל ליצור ממש לאחרונה, היא של יצירות בשיטת פופ אפ שהופכת את איורי המזון למאין משחקים בתלת ממד.

סדרת פופ אפ (צילום: Kushino Terrace)

באזורים הריקים של הקומפוזיציות, מוסיף קוביאשי כיתובים בהם הוא מתאר את השמות ומחירי המנות ואת דעותיו לגבי המנה ומרכיביה. לעיתים, הוא מוסיף מילות תואר חיוביות לצד איורי המנות כמו 'טעים במיוחד' או 'ערב לחך', כך שכשהוא חוזר להתבונן בהם, הם מעוררים בו זיכרונות טובים.

איטסואו קוביאשי מיוצג על ידי גלריית Kushino Terrace.

ותוספות של טקסט (צילום: Kushino Terrace)

אולי יעניין אותך גם...