יהודה אור נעימי - נעימי אדריכלות/ עיצוב פנים מיקרו לופט
יהודה אור נעימי - נעימי אדריכלות/ עיצוב פנים מיקרו לופט (יחצ)

תערוכה חדשה משקפת את יצירתם של אדריכלים צעירים בישראל

"למרות ההשפעות מבחוץ, מנסים אדריכלים צעירים לייצר עבודה איכותית מול תקציב מוגבל וכך להגיע לפתרונות יצירתיים" אומרת אוצרת התערוכה, אדריכלית מיכל אהרוני

בגלריית עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל תיפתח היום, זו הפעם התשיעית, התערוכה הדו שנתית 'ארבעים על ארבעים' (אוצרת: אדריכלית מיכל אהרוני). מטרת התערוכה, לתת הזדמנות לאדריכלים צעירים בישראל, שגילם נמוך מארבעים, לחשוף את עבודותיהם ורעיונותיהם ובכך להעניק במה לדור של יוצרים שבאפן טבעי, בשל גילו ובשל כמות הפרויקטים המעטה יחסית שהספיק להשלים, אינו זוכה לה בפרקטיקה היומיומית שלו.

למעשה, התערוכה מבקשת להעניק, הן לקהל הרחב והן לציבור האדריכלים, הצצה חטופה על המגמות והכיוונים בעבודתם של האדריכלים הצעירים הפעילים היום בישראל .הגיל שנקבע למשתתפי התערוכה, פחות מארבעים, מסמל תקופת מעבר מהשלב של השלמת הלימודים דרך עבודה כשכיר/ה במשרד ועד ההגעה אל העצמאות המיוחלת תוך בניית קריירה וגיבוש הזהות המקצועית.

מיקרו לופט. יהודה אור נעימי - נעימי אדריכלות / עיצוב פנים מיקרו לופט
מיקרו לופט. יהודה אור נעימי - נעימי אדריכלות / עיצוב פנים מיקרו לופט (יחצ)

על פי הוגי התערוכה, זוהי הזדמנות דו שנתית טובה לבחון את אחת הזירות הציבוריות המרכזיות בארץ לאיתור מגמות העתיד באדריכלות הישראלית. זאת באמצעות הפרויקטים הנכללים בתערוכה הנעים מהטריטוריה המובהקת של "האדריכל הצעיר" העסוק בתכנון הבית הפרטי, הדירה המשופצת והחנות המעוצבת; ועד לטריטוריות בהן הוא רק מתחיל להשתפשף המאופיינות בקנה מידה גדול יחסית, כמו תכנון בתי מגורים, מבני ציבור ואף השתתפות בתחרויות חשובות מול משרדים גדולים שכבר הספיקו להוכיח את עצמם ולייצר קבלות.

"על פניו, נראה שבעבודותיהם של האדריכלים הצעירים הנמצאים בראשית דרכם ניתן לזהות בצורה מובהקת את מערכת היחסים הדואלית שבין השפעות אישיות וציבוריות ובין השראות מקומיות וגלובליות" אומרת אדריכלית מיכל אהרוני, אוצרת התערוכה "הדבר בא לידי ביטוי בשימוש מובהק בשפה העיצובית העכשווית, הטרנדית, אליה נחשפים כולם באתרי האדריכלות המובילים ברשת ההופכת אוניברסאלית על חשבון הצביון העיצובי המקומי. עניין זה בא לידי ביטוי למשל בשימוש המינימליסטי והאופנתי במיעוט חומרים על חשבון זניחת החיפוש המעמיק אחר פיתוח של חומרים מקומיים. עם זה, ואף על פי כן, כן בולטים הניסיונות המגוונים של הצעירים לייצר עבודה איכותית אל מול תקציב מוגבל וכך להגיע לפתרונות בהחלט יצירתיים".

בית שפירא. אסף אשרוב - תואם אדריכלות
בית שפירא. אסף אשרוב - תואם אדריכלות (צילום יחצ)

ביומה האחרון של התערוכה, יצוינו שמות הזוכים ויחולקו פרסים על שם אדריכל דוד רזניק לאדריכלים הזוכים בכל קטגוריה. נראה שהעבודות שהוגשו, בקטגוריות עיצוב פנים, בתים פרטיים, מבני מגורים ומבני ציבור מעשיות ברובן בעוד שהעיסוק בתאוריה נשמר למסגרת המצומצמת של התחרויות האדריכליות.

קונסרבטוריון. דניאל שטרסבורגר, מיכאל פלד
קונסרבטוריון. דניאל שטרסבורגר, מיכאל פלד (יחצ)

התערוכה: עד 22/5.

אולי יעניין אותך גם...