ליל שימורים בבית בן גוריון
ליל שימורים בבית בן גוריון (יהלי זיו)

תערוכה חדשה תציג הצצה דרמטית אל חדר הלידה של המדינה

שלושת הימים ההיסטוריים הסוערים שקדמו להכרזה על הקמת המדינה מוצגים בתערוכת איורים חדשה ובועטת שתיפתח בסוף השבוע הקרוב בבית בן גוריון שהווה תפאורה לאירועים

ביום ששי הקרוב, תפתח בבית בן גוריון התערוכה 'יום ששי הגדול. יומן גרפי', אוצר: יובל סער. התערוכה, סוקרת את שלושת הימים הסוערים והדרמטיים שקדמו ל'יום ששי הגדול', יום הקמת המדינה בה' באייר תש"ח (14/5/1948). לכבוד חגיגות 70 שנה למדינה, תציג התערוכה רומן גרפי מיוחד המתאר את אותם ימים, אירועים, סיפורים ודמויות דרמטיים ומרתקים כמו גם את הרגעים המכוננים כפי שאלו נתפסים בעיניהם של שבעה מאיירים צעירים.

ישיבת מנהלת העם
ישיבת מנהלת העם (פייר קליינהאוס)

בהנחייתו של אוצר התערוכה ובהתבסס על קטעים מתוך הספר 'יום ששי בגדול. הדרמה המופלאה של הקמת המדינה' של ד"ר מרדכי נאור, קיבלו המאיירים חופש אמנותי לתרגם ולפרש את האירועים על פי ראות עיניהם בסגנון האיור העכשווי, הצעיר והבועט שהם מייצגים היום. כך מציגה התערוכה אירועים היסטוריים הקמים לתחייה מבין הדפים המאוירים ובאים לידי ביטוי בשורת מבטים קלילים על חדר הלידה של המדינה, רגע לפני שקיבלה שם ומקום במשפחת העמים. במועד פתיחת התערוכה תתקיים הרצאת פתיחה של פרופ' שלמה אבינרי בנושא 'בן גוריון לקראת ההכרעות על הכרזת העצמאות'.

טקס הקמת המדינה
טקס הקמת המדינה (הילה נועם)

באותם ימים, מסתבר, מאחורי הקלעים ולא בלי דרמות משמעותיות, ממש בין כותלי משכנו של בן גוריון, נחרצו החלטות מדיניות וביטחוניות, נכתב הנוסח הסופי של הכרזת המדינה והוקם צה"ל. זהו בדיוק הבית, שהוריש ראש הממשלה הראשון ומייסדה של מדינת ישראל למדינה, וששבו הכל התחיל לפני שבעים שנה בדיוק. לכבוד יום העצמאות הקרוב, יחגוג הבית את האירוע המכונן ויערכו בו אירועים שונים שבהם סיורים בבית, ריקודי עם וקיר גרפיטי פתוח לאיור חופשי.

מכינים את האולם במוזיאון תל אביב
מכינים את האולם במוזיאון תל אביב (אלון בראייר)

בית בן גוריון, על ספריית הענק שבו פתוח למבקרים כל ימות השבוע. בבית זה היה בן-גוריון מארח חברים ומנהיגים ומקיים התייעצויות ביטחוניות חשובות. ההיסטוריה החברתית והמדינית דבקה בקירות הבית, המספר את סיפורו של בן-גוריון ומשפחתו, שאינו נפרד מסיפורה ההיסטורי של מדינת ישראל והקמתה.

תדריך של נשיא ארהב
תדריך של נשיא ארהב (עובדיה בנישו)

אולי יעניין אותך גם...