עבודה של טל בכר, צילום: יח"צ

הבחירות שלנו מתערוכת הבוגרים במכללה למנהל

תערוכת הבוגרים של מסלול תקשורת חזותית במרחב ועיצוב פנים במכללה למנהל מתארת את החיים בימי פוסט-מגיפה ומציעה פתרונות למרחבים עתידניים

התמה שנבחרה השנה ללוות את תערוכת הבוגרים בתקשורת חזותית במרחב ועיצוב פנים של בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל הינה 'הנורמלי החדש'. התערוכה עוסקת בהשלכותיה של השנה שחלפה, שנה בסימן קורונה. בין העבודות של כשישים הסטודנטים, היא בוחנת את הנורמליות החדשה במציאות של היום, בימי פוסט-מגיפה ואת הסוגיות שעולות בעקבותיה. התערוכה מחולקת לארבע קטגוריות שונות, ה'פלייסמייקינג', שיפור מרחבים עירוניים על פי צרכי הקהילה, השנייה היא קטגוריה המציעה כלים ופתרונות עיצוביים כמענה לסוגיות חברתיות, הבאה בתור היא ניידות וגמישות תכנונית דינמית על פי המשתמש והסביבה, ולבסוף, הטרנדים והצרכים העתידיים בתחום העיצוב.

מכללה למנהל, עיצוב פנים, תערוכת גמר, קורל שרפי, מעבר גבול
מעבר הגבול של קורל שרפי. צילום: יח"צ

בין העבודות השונות מוצגת עבודתה של קורל שרפי, ששירתה בעברה כתצפיתנית על גבול עזה. כפי שהקורונה טשטשה את הגבולות בין נורמלי ללא נורמלי, כך בחרה שרפי לטשטש את הגבול הפיזי בין הארץ לרצועה ולהציע פתרון אוטופי למעבר הגבול ביניהן. מדובר במעבר המייצר דיאלוג אנושי, בו העוברים משני הצדדים נפגשים בנקודת האמצע, שם נוצרת אינטראקציה דרך דיבור ושמיעה בצינורות שפרוסים במרחב.

המכללה למנהל, עיצוב פנים, מטוס, הנורמלי החדש, גלי סיל
מטוס העתיד של גלי סיל, צילום: יח"צ

תהיתם איך יראו המטוסים בעתיד? גלי סיל מציעה מטוס ללא דיילים, שבמרכזו עוברת מחיצה מולטי פונקציונאלית. המחיצה, מלבד לחצות ולהפריד את החלל לשניים, כוללת מערכת מיזוג אוויר ושמע, חלוקת מזון, שתייה, מוצרי דיוטי פרי ויוצרת אינטראקציה בצורת משחק בין הנוסעים. המחיצה מורכבת ממסכים דיגיטליים וחיישנים המונעים מגע ושומרים על היגיינה במרחב המטוס.

רותם שריר, מכללה למנהל, חולי אלצהיימר, רכבת, נתיב
עבודותה של רותם שריר, צילום: יח"צ

הסטודנטית רותם שריר בחרה לעסוק באוכלוסיית חולי אלצהיימר והמרחבים הציבוריים. עיצוב נתיב בתחנת הרכבת שמכווין חולי אלצהיימר בתוך הרעש וההמולה של התחנה. רותם למדה כי במהלך המחלה שהולכת ומעלימה את זיכרונם, החולים נאחזים בזהות האישית שלהם שנותרת איתם כעוגן גם כשהמחלה מתדרדרת. הרעיון הוא שכל חולה יירשם באפליקציה ויקבל צבע ייחודי עבורו. באמצעות חיווי תאורה ושילוט, החיישנים יזהו את מיקומו באמצעות הטלפון ויאירו לו את דרכו אל היעד.

פינת מסתור של ניקולא עמאר, צילום: יח"צ

תקופת הקורונה הותירה את ירושלים, כמו ערים רבות, ריקה מתיירים. ניקולא עמאר, תושב המקום, הרגיש כי לפני ימי המגיפה היו חסרים לו מקומות שהם רק של הדיירים, בהם יוכלו להתנהג ולהרגיש כמו בבית. הפרויקט מציע מערכות שמשלבות אזורי ישיבה ואלמנטים לצמחיה והצללה. המערכות ממוקמות בנקודות הנסתרות של העיר, דרכי קיצור סודיות וסמטאות צרות, כאלה שידועות למקומיים בלבד וכך כשנהירת התיירים תחזור לעיר, יישארו להם פינות חבויות רק לעצמם.

עבודה של רותם אורים, צילום: יח"צ

המגיפה העולמית שפקדה אותנו השנה טלטלה את עולמנו וגם כשהקורונה תתנדף לחלוטין מחיינו, היא תשאיר חותם על תחומי החיים השונים שלנו. עבודות הבוגרים המגוונות מביעות פרשנויות למציאות החדשה בעקבות הקורונה, מציעות פתרונות לבעיות ושאלות שונות שהיא מעלה ומצטיידות בפרספקטיבה חדשה על סביבת המחייה שלנו. אז מהו הנורמלי החדש? השאלה הזו עוד נותרה פתוחה.

 

תערוכת "NORMAL IS" פתיחה: 21/7/2021, נעילה: 10/8/2021

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...