פרוייקט מכללת תל חי של קבוצת ברזילי (יחצ)

גלריה מחתרתית במרכז קליטה נטוש תהפוך למרכז סטודנטים חדשני

רגע לפני הריסת הבניין והפיכתו לחלל co-living לסטודנטים, מוזמן הקהל לבקר וליהנות מאמנות רחוב בועטת שתעלם יחד אתו

בעוד כעשרה ימים, ביום ראשון, 22/10, יפול דבר בקריית שמונה – תרתי משמע. לראשונה בישראל ייהרס בניין עליו יוקם מתחם של co living student.

ממש מול היכל התרבות העירוני, בצד השני של הכביש, עומד נטוש מזה שנים, מרכז הקליטה הישן של העיר. מאז שנות ה-60, הוא היה הבית עבור דורות של עולים שהגיעו לארץ בעזרת הסוכנות היהודית. למרבה הצער, בשנות ה 90, הופסקה פעילותו ומאז עומד המתחם נטוש וסגור, כשאין יוצא ואין בא, והעשב מטפס על שערי הברזל הכבדים.

אמני גרפיטי באים בחסות החשיכה, OREZ (צילום יחצ)
ויוצרים אמנות שאין שני לה, עדן לאה לרר (צילום יחצ)

בין ישן וחדש

לא הרבה יודעים, שלמעשה, בתפר שבין ישן וחדש, המבנה, שמאז נטישתו עמד בשממון, קיבל חיים מרתקים, בועטים וצבעוניים. זה, בזכות השתלטותם של אמנים מקומיים על הקירות שלו והפיכתם, באפן ספונטני, לגלריית גרפיטי זמנית.

בתפר שבין ישן וחדש (צילום יחצ)

הגלריה, שמעל קיומה מרחף שעון חול הסופר לאחור עד ההריסה, נטולת גינונים, מזגנים וברושורים מעוצבים. בכך, היא מסמלת יותר מכל את הדינמיות של העיר: מבנה שיהרס בקרוב עד היסוד, ובמקומו יקום מבנה חדש שיקלוט אליו את הדור הבא של צעירי העיר, בכוונה לייצר אזור פעיל, חי ומשגשג לקהילת הסטודנטים שישלב בתוכו מגורים, לימוד, עשייה ואמנות. 

רק עוד כמה ימים, מיכאל גלעדי (צילום יחצ)
לפני שהכל יהרס (צילום יחצ)

מקצה לקצה

ממש בקרוב מאוד, המציאות של המבנה הנטוש הולכת להשתנות מקצה לקצה. לפני כשנה, נרכש השטח על ידי קבוצת ברזילי, שלושה יזמים בני קריית שמונה, שיקימו בו פרויקט מגורים חדשני לסטודנטים. המתחם, שיפעל במודל של co-living, יציע חדרי מגורים בסטנדרט גבוה לזוגות ויחידים לצד חללים משותפים כמו לובי, בר, open space ללימודים, הסעות לקמפוס ושירותים נוספים.

פרויקט מכללת תל חי כפי שיראה בעתיד ( הדמיה יחצ)

הפרויקט, הנקרא BE, מיועד לסטודנטים ממכללת תל חי הסמוכה לקרית שמונה כשמטרתו לאפשר לכל הסטודנטים הגרים בו ליהנות גם מכלל החללים המשותפים העוזרים לייצר חוויה טוטאלית והופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד. קבוצת ברזילי וחברת 'גלעד מור', מדווחות עד כה על מכירה של 220 מתוך 316 דירות בפרויקט בקרית שמונה כך שהביקוש לסוג המגורים הצעיר והתוסס הזה כנראה תמיד קיים ובטח גם לא יעלם.

בקרוב כל זה, Zire (צילום יחצ)
יהרס, Task (צילום יחצ)

הגלריה תהיה פתוחה עד: 22/9. שד' תל-חי (כניסה מרחוב טרומפלדור).

אולי יעניין אותך גם...