Gisha Wogier, טלאים, הגלריה החדשה של המכון לאמנות בת ים (יחצ)

ארבע תערוכות ישראליות לציון יום האישה הבינלאומי

מי היא אלה? מי היא אישה ראויה? מה יש לאמניות ישראליות בסטודיו? ומה הקשר בין אמנות ואומנות? על השאלות האלה ועוד עונות תערוכות בתל אביב, חולון ובת ים העוסקות כולן בנושא נשים ונשיות

קוראת לאלה

לציון יום האישה הבינלאומי 2020, מארח בית העיר מאז יום חמישי, 5/3, את התערוכה הקבוצתית 'קוראת לאלה'. במסגרת התערוכה, מושק גם כתב העת החדש 'קמה' על טהרת היצירה הנשית. העבודות בתערוכה, ממחישות רעיונות העולים בגיליון הביכורים 'מי היא אלה?' ועוסקות באידאת האלה ושיברה. בימת התערוכה, מאפשרת תצוגה במדיה שלא נכנסים בין הדפים כמו וידאו, פרפורמנס, מחול, מוזיקה ומיצב.

/// אוצרת ראשית ומנהלת מתחם ביאליק: איילת ביתן שלונסקי. מייסדות קמה ואוצרות התערוכה, מיכל סבר וקורל דביר. עד: 7/6. ביאליק 27, תל אביב.

מיה אגם (צילום: רותם לבל)
קיאן, מתוך 'חדר משלי', תמר קרוון

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

אישה

בגלריה החדשה של המכון לאמנות בת ים תפתח היום את תערוכת טלאים 'אישה' של קבוצת 'מפגשים'. "ביצירות האומנות שעל הקיר, אין בכוונתנו להציג את הנשים כקבוצה מגדרית ולדון בשיח על קיפוח הנשים, אלא כל אחת מאתנו מתייחסת אל אישה מסוימת שנראית לה ראויה להיות מרכז היצירה שלה. חלק מהאומניות, התייחסו אל המהות הנשית בכלל וחלק אל נשים שחיו בעבר או בהווה: אישה חזקה או אישה חלשה, אישה ישראלית או אישה מהנכר, אישה מן המשפחה או אישה זרה, אישה קרייריסטית או אישה עקרת בית. אישה בפאן רחב מאד של היבטים" כך נכתב בטקסט המלווה את התערוכה.

/// אוצר שי פרדו. עד: 6/4. בתיאום מראש. שמחה הולצברג 18, בת ים.

שולמית רון (יחצ)
בלה קפלן (יחצ)

בית מלאכתה

לכבוד יום האישה, נפתחה בגלריה ויטרינה HIT המכון הטכנולוגי חולון, התערוכה 'בית מלאכתה' שבה סדרת צילומים של אליסיה שחף. צילומיה של שחף, מבקשים להפנות זרקור אל המגוון העצום של אמנות שנוצרת על ידי נשים הפועלות כיום ברחבי הארץ: מבוגרות וצעירות, יהודיות וערביות, מהגרות וכאלה שנולדו במדינה. סביבת העבודה של האמניות מלמדת רבות על חייהן – הן כנשים והן כיוצרות. "אני סקרנית לתעד את מה שיש להן בסטודיו. מה הן עושות כשהן לא עושות אמנות? למבט ולצילום, יש כח להגדיל את המקום והנוכחות של נשים בשדה, והגיע הזמן, כי המפגש עם אמניות אחרות נותן להן ולי כח שצומח מתוך אחוות המדוכאות, אחוות המורדות" מסבירה שחף.

/// אוצרת: ד"ר טל דקל. עד: 7/4. גולומב 52, חולון.

לוסי אלקיויטי, אמנית רב תחומית (צילום: אליסיה שחף)
אוסנת בן דב, צלמת (צילום: אליסיה שחף)

אישה לאחותה

בגלריית דיסקונט, נפתחה ביום ששי, לכבוד יום האישה, התערוכה הקבוצתית 'אישה לאחותה 2: Arts&Crafts'. התערוכה, מציגה עבודות של אמניות בנות זמננו מאוסף בנק דיסקונט ואמניות אורחות, העושות באמנותן שימוש בטכניקות ובחומרים המזוהים עם קראפט. כך, נוצר מפגש לא היררכי בין אמנות ומלאכת יד, ברוח תנועת ארטס אנד קראפטס. התערוכה, שואפת להדגיש את האסתטיקה והאורנמנטיקה של עולמות הקראפט והאמנות, על המשותף והמבדיל ביניהן.

/// אוצרות: שולמית נוס, חגית פלג רותם. יהודה הלוי 27, תל אביב.

אנה לוקשבסקי (יחצ)
אלה אמיתי סדובסקי (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...