רגעים של סיפוק, מעצבת הפנים יעל גל (צילום: אילן נחום)

יעל על הגל: מעצבת הפנים שלא עוצרת באדום

היא מתכננת את הדירות של שועי הארץ ולא נחה לרגע. היא עובדת על 20 פרויקטים בו זמנית ומכורה לאקשן ואדרנלין. הקשר בין עיצוב, אמנות ואופנה הוא מהותי וחשוב בעיניה והיא בשום אפן לא תאחר לפגישה. סקרנים? כנסו להכיר

מעצבת הפנים יעל גל, היא ללא ספק אדם מיוחד. מאוד מיוחד. עוד לפני שאנחנו מתחילות את השיחה, היא מספרת על ספר שקיבלה מהבת שלה לא מזמן, המחלק את בני האדם לארבעה טיפוסי התנהגות עיקריים. הספר, 'מוקף באידיוטים' (תומס אריקסון), השפיע עליה עד כדי כך, שכל אדם ששמו מוזכר במהלך הפגישה, מיד מתויג באחת הקבוצות. האדומים, הם דומיננטיים ושאפתנים. הצהובים, הם חברותיים ואופטימיים. הירוקים, הם יציבים ואדיבים. והכחולים, הם אנליטיים וזהירים.

דומיננטית ושאפתנית (צילום: טל טרי)

"אני ללא ספק אדומה" אומרת מעצבת הפנים יעל גל "אדום, זה אנשים מצליחים ואימפולסיביים. הם מספיק בטוחים בעצמם כדי לאהוב אדומים אחרים, ולא קשה להם להתמודד עם חיכוכים. אני זריזה, מקבלת החלטות מהר ולא מפחדת לקחת סיכונים. הנה, את שיפוץ הבית שלי הרמתי תוך שבועיים וסיימתי תוך שמונה חודשים".

חשיפה ראשונה, הבית הפרטי של יעל גל (צילום: אילן נחום)
שמונה חודשים של שיפוץ (צילום: אילן נחום)

את הפגישה, אנחנו עורכות ב'רביבה הקומה השנייה' כשגל לא מפסיקה לוודא שהכל בסדר, שטוב ונעים לנו ושנתכבד במזון המשובח המוגש לשולחן. ובכלל, היא מתגלה כאדם שכולו לב והיא לא מהססת לפתוח ולשטוח אותו על השולחן לפנינו ולשתף אותנו בכל מה שמתרחש בתוכו. "ברגע שאתה נוהג ברוחב לב ובנדיבות, היקום מחזיר לך על זה" היא אומרת.

יעל גל, היא בוגרת שנקר. אחרי עשר שנים בהן צברה ניסיון במשרד אדריכלים, היא פתחה לעצמה משרד ומזה כעשור, היא עובדת כעצמאית. גל, מתכננת בעיקר דירות יוקרה עבור שועי הארץ ותושבי חוץ שלרב מפקידים בידיה את המפתחות ופשוט נותנים לה לעשות כרצונה.

בעיקר דירות יוקרה (צילום: אילן נחום)
רוטשילד 17 (צילום: אילן נחום)

"הנה תשמעו סיפור" אומרת לנו גל בהתלהבות "באחד מביקוריי בניו יורק, פגשתי בסנטרל פארק, לגמרי במקרה, את אלי טהרי שסיפר לי שהוא בדיוק סיים לשפץ את ביתו בשדרה החמישית, אבל שהוא לגמרי לא מרוצה מהתוצאה. There is no wow effect הוא אמר לי. מפה לשם, מצאתי את עצמי מעצבת לו את הבית מחדש. תוך שבועיים הפכתי הכל. בין היתר, הבאתי משאית עמוסה פריטי אמנות מאחת הגלריות הנחשבות בעיר. בחמש שעות, שלושים אנשי צוות פרקו את הפריטים העדינים והציבו אותם בבית שלו".

יש לך חיבה מיוחדת לאמנות

"לגמרי. אמנות היא תחום שאני מאוד אוהבת ושמאוד מרתק אותי. אני חושבת שאמנות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מכל בית. אני בקשר עם אמנים מכל העולם ומשקיעה המון זמן בביקורים בגלריות בכל מקום שאני נמצאת בו".

יצירות אמנות בסלון של יעל גל (צילום: אילן נחום)

גם אל העיצוב שלך את מתייחסת כאל יצירה?

"כן. הנה לדוגמה, הרבה אנשים שמתעניינים בתחום, מדברים עכשיו על המפל בפרויקט של דירה פרטית שסיימתי לאחרונה. זכיתי בפרויקט בגלל הרעיון של המפל. זה דיבר אל הלקוח כי הצלחתי לקלוע בדיוק לחלום שלו. היום, כשהוא צועד לצד המפל, הנוף לים נראה מכל עבר דרך קירות הזכוכית וכך החיבור בין חוץ לפנים מתקבל כבלתי אמצעי. מה יכול לרגש יותר מלשמוע את המים על האבן ובו בזמן לראות את הדיונות והים שבחוץ?"

מים ושמיים (צילום: עודד סמדר)

נבחרת חלומות

כל זה דורש בטח אנשי מקצוע משובחים

"אני כל הזמן דואגת שיהיו סביבי אנשי מקצוע איכותיים ויצירתיים. כשאני מתכננת משהו, אני צריכה לאתגר את המוח אבל זקוקה גם לאקשן ואדרנלין. אני צריכה שהפרויקט והצוותים שעובדים איתי ייקחו אותי גבוה והלאה ויאפשרו לי להגשים את החלום של הקליינטים ושל עצמי".

למשל?

באותו פרויקט עם המפל יש בלי סוף אלמנטים אמנותיים שעשויים ממתכת. מכיוון שאני אוהבת לעבוד עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, בחרתי בגיא סיגמנט שהוא מסגר אמן מבאר שבע שלא עבדתי אתו קודם לכן. גיא, אחראי בעצם על ביצוע כל האלמנטים העשויים מתכת בתקרה, ברצפה ובבר של הדירה. למרות שמדובר באחד הפרויקטים המאתגרים שהיו לי, בטחתי בו והוא עמד בכל דרישה בהצלחה יתרה.

"לאורך כל הפרויקט, העבודה ביננו נעשתה בשיתוף פעולה מלא, כשאני מוסיפה עוד ועוד רבדים לעיצוב וגיא מוצא את הדרך ליישם אותם. קיר הבר למשל, עבר המון שלבים. מקיר פשוט יחסית בדו ממד, הגענו לתוצאה מתוחכמת בתלת ממד העשויה רצועות פליז שחלקן מבריק וחלקן לא. בתוך זה, וכדי ליצור עומק בחלל, שילבנו מראות, שצורתן העגולה חוזרת גם בניטים המשובצים בארון הבר". 

עיצוב בר בשיתוף גיא סיגמנט, אי שם בארלוזורוב (צילום: עודד סמדר)

איך את מתנהלת עם הספקים?

"הם יגידו עלי שאני תופעת טבע, אבל הם החברים הכי טובים שלי ואני דואגת להיצמד אליהם ולהיות נאמנה להם בכל הרמות. אבל אני לא פראיירית ודורשת כבוד והדדיות בקשר. אני סוגרת אצלם עסקאות מהירות במיליוני שקלים ומצפה שהם יכבדו אותי בהתאם. לא מזמן, קרה שמנהלת מותג מסוים, ממש סידרה לי את הפרויקט. הורדתי את הז'קט שלי, שראיתי שהיא שמה עליו עין, ונתתי לה מתנה. מאז היא מאוהבת. כזאת אני".

במגדלי אלרוב (צילום: אילן נחום)

קשר הדוק

הגעת למקום טוב. איך נראה הקשר שלך עם הלקוחות בזמן התהליך?

"אני לגמרי טוטאלית ויש לי או סי די חמור לגבי התוכניות. אני ישנה וקמה איתן בבקר. כל פינה בהן צריכה להיות פתורה ומעובדת ואני כל הזמן חוזרת ובודקת את עצמי. יש מצבים, שהלקוח כבר מאשר תכנית ואז אני מופיעה למחרת עם רעיון יותר טוב. אני ממש כפייתית בעניין הזה. אני מגשימה להם חלומות שהם לא יודעים לבטא בקול ובהמשך, ככל שהגבולות מטשטשים, אנחנו גם נהיים החברים הכי טובים, יוצאים יחד ומתארחים אחד אצל השני.

"אני תמיד משווה את מקצוע עיצוב הפנים לזה של שף. השף צריך להתאים את עצמו ללקוח שנכנס למסעדה שלו. לברר מה הוא אוהב. אחד אוהב פירות ים והשני אלרגי אליהם. לאחד יש רגישות לדגים והשני אוהב עוף. כמו השף, גם אני צריכה לדאוג ללקוחות שלי ולייצר עבורם את ה"מנה" שתהיה מושלמת עבורם".

משולב אמנות, רוטשילד 17 (צילום: אין נחום)

מה את יותר, אשת עסקים או מעצבת?

"אני עובדת על עשרים פרויקטים בו זמנית. אחרת, מאיפה אני אביא כסף לסגנון החיים שלי אם אני לא אעבוד בכזה טירוף? אני חולת קניות. אני מוכרת יוקרה ומתאימה את עצמי לסיטואציה. אי אפשר למכור יוקרה ולא להיות ביוקרה. ומבחינתי, יש דיאלוג ברור בין עיצוב פנים ואופנה". 

באלרוב, הבר בשיתוף גיא סיגמנט רקע (צילום: עודד סמדר)
וזווית נוספת, אלרוב (צילום: עודד סמדר)

קצת שקט לא יזיק

איך את נרגעת בתוך כל הטירוף הזה?

"במיטה. בבית. אני עושה יוגה כל בקר. בטיולים בעולם ועם בן הזוג. בסופי שבוע, אני צריכה שקט. אני סוגרת את הדלת ואין יוצא ואין בא. אני גם אוהבת שופינג והרבה. לאו דווקא מותגים, אבל פריטים מעוצבים ואיכותיים. המראה והלבוש חשובים לי מאוד. זו הזהות שלי וזה מה שמאפשר לי ליצור".

לאן את אוהבת לנסוע?

"אני נוסעת רק למקומות שמעוררים בי השראה או מרחיבים לי אופקים עיצוביים. עם הבנות שלי, אני נוסעת הרבה ללונדון, למילאנו ולניו יורק – שם יש לבן זוג שלי דירות בעיר ובלונג איילינד. בכלל, אני מסתכלת על ניו יורק כעל בירת העסקים הענקית בעולם ומאמינה שאנחנו ממש צריכים ללמוד מהם.

ניסיתי לעבור לגור בניו יורק עם בן הזוג שלי אבל ללא הצלחה. החיים שלי הם כאן בארץ ואני אוהבת אותה. נקודה. אחרי הניסיון הזה, ברור לי שאני לא מסוגלת לגור במקום אחר. ככה יוצא, שאני מנהלת זוגיות טראנס אטלנטית, מה שמביא להמון געגועים וריגושים. בגדול, כל הרעיונות הגדולים שלי הם מניו יורק".

בזוגיות חמש שנים

מבאר שבע לתל אביב

גל לא גדלה כל חייה במגדלים של תל אביב. עם זאת, היא מגיעה ממשפחה חמה ועוטפת בת חמישה אחים בבאר שבע, שגם נחשבה מבין העשירים של השכונה. "תמיד היה שפע" מספרת גל "אמא שלי, הייתה אשת עסקים והייתה לה מספרה גדולה. בזמנו, לא היו נשים עצמאיות כמוה. היא המודל לחיקוי שלי ומי שלימדה אותי הכל. בדיוק כמוני היום, גם היא הייתה טיפוס אדום, כהה אפילו, וגם היא הייתה בוררת לקוחות. ממנה קבלתי גם את האובססיה ליופי ואיכות".

העקשנות והנחישות ליוו את גל לאורך כל הדרך. "הייתי תמיד תלמידה מצטיינת" היא אומרת "בעשר השנים שעבדתי במשרד אדריכלים, לא ראיתי אור יום ולמדתי המון. הייתי יושבת ולומדת מהאדריכל הכי גדול שיש שבעצמו היה אובססיבי להצלחה. מאז שעזבתי, עברו עוד עשר שנים נוספות של עבודה קשה. זה שעכשיו אני מתפנקת ונהנית מההצלחה, לא אומר שהדברים באו בקלות ושלא הייתה דרך".

כשגל נשאלת איפה בכל זאת היא מרפה, היא מיד אומרת שאצל הבנות. אבל אז היא מספרת שאצלן בבית, קמים בשש. מתלבשים כמו שצריך. מתארגנים כמו שצריך. מריחים כמו שצריך "ולעולם לא מאחרים לפגישות כי זה הכי בסיסי לכבד את הזמן של האחר".

עם שירה

אלו ערכים את מקנה להן?

"חשוב לי לתת לילדות עצמאות וחופש כלכלי ולחנך אותן לנדיבות. כשהארון מלא ממתקים לא לוקחים הכל בבת אחת. כשהמגירה מלאה בכסף, זה כבר לא מעניין. מעניין אותן לימודים, התפתחות אישית והצלחה. שירה, שסיימה שרות צבאי לא מזמן, מתכוונת ללמוד אדריכלות בבצלאל. רוני, נרשמה ללימודי מנהל עסקים בבינתחומי ותתחיל השנה. יש לנו גם שני כלבים שאני לוקחת לים כשמתאפשר לי וכמובן המשפחה המורחבת האהובה.

כלבת מים

את הבנות אני מחנכת לפי דוגמה אישית ומכוונת אותן להסתכל עלי וללמוד ממני. פחות אכפת לי איך הן גדלו ומה הן יהיו. בהקשר הזה, הן יגידו שאני לא אמא קונבנציונלית. אם יש לי סיפוק איתן, זה לא כי הן יותר טובות או יפות, אלא כי הן מאושרות. היום אני יכולה להגיד את זה בוודאות".

אולי יעניין אותך גם...