מסר בפריים בודד, תמונה: יח"צ

אוונגרדי ופרובוקטיבי: סיפור של דור בעידן הדיגיטלי

האמן האיטלקי, אלסנדרו מאלוסי, מגיב לנושאים החמים של היום ומעביר ביקורת על התרבות שלנו דרך אסתטיקה שנונה ומלאה במסרים

בין אם נרצה ובין אם לא, העולם הדיגיטלי והרשתות החברתיות תופסים מקום משמעותי בתרבות שלנו. אמנים רבים משתמשים ברשתות כפלטפורמה ליצירה שלהם, ביטוי אישי ושיתוף מסרים ורעיונות יצירתיים עם העולם. אלסנדרו מאלוסי (Alessandro Malossi) , הוא אחד כזה. אמן חזותי צעיר ממילאנו, שהעבודות שלו מדברות את רוח התקופה.

 

מאלוסי הוא יוצר פרובוקטיבי עם כשרון רב, אמן רב תחומי, שנהנה מכל העולמות. הוא יוצר עבודות דיגיטליות, שחלקן אחר כך חוזרות מתוחות על קנבס, מצוירות על ידיו בטכניקה קלאסית. מאלוסי זולג לתחומים שונים ביניהם גם לעולם האופנה, שם הספיק כבר לשתף פעולה עם מספר מותגים חשובים כמו נייק וקלווין קליין.

מאסולי מגיב לאירועי האקטואליה בחברה והתרבות שלנו ולא פעם, לא חוסך ונוקב בביקורת עליהן. בסדרת האמנות הדיגיטלית הראשונה שלו 'נוח', מחדש מאלוסי את סיפור תיבת נוח התנכי. הוא מדמיין את הסיפור במבט עכשווי חומרני, מפליג במחשבה על עולם בו ניתנת עדיפות לסחורות דוממות על חיי האדם ובעלי החיים ואת אותן החיות מרכיב מחדש מחפצים ומותגים המבטאים את צריכת היתר של זמננו.

העבודות שלו משלבות חפצים יומיומיים, להם הוא נותן מראה סוריאליסטי עם משמעות חדשה ופרשנות יוצאת דופן. הן אסתטיות ובעלות אלמנטים חזותיים חזקים ובמבט מעמיק יותר, הן גם רבודות במסרים נסתרים. קחו לדוגמה את סדרת הסיגריות שלו, בה הוא מעוות את אפר הסיגריות ויוצר ממנו דימוים שונים. פעם האפר מקבל את צורתה של 'הבריאה', יצירתו של מיכאלנג'לו העומדת בניגודיות מוחלטת למוות אותו מייצג האפר. פעם אחרת, הופך אותו לשרשרת אבולוציית האדם מן הקוף, שחוזר חזרה אל אותו האפר.

מסר בפריים בודד, תמונה: יח"צ

כיאה לנציג דורו, את האמנות שלו הוא דואג לפרסם בחשבון האינסטגרם על שמו. הפרויקט האחרון שלו, שהחל בתקופת הסגר ורץ במדיות החברתיות הוא pleasetalktomyhand, שאף קיבל עמוד אינסטגרם משלו. על כף ידו החשופה הוא כותב בכתב יד מסרים, מתייחס לאירועים עכשוויים ומגיב להם בציניות וחדות שמאופיינות לו. לאחרונה, הוא התנסה בתופעת ה-NFT, שכולם מדברים עליה והפכה לחלק בלתי נפרד משוק האומנות של היום, עם יצירה בה סיגריה לובשת צורה של אקדח ופונה בחזרה למעשן. 

 

בכישרונו, מצליח מאלוסי בפריים בודד לבטא את מחשבותיו בדרך יצירתית ומלאת הומור. עם מכלול יצירות שהפכו וויראליות, הוא יצר לעצמו שפה ייחודית ומודרנית בעזרתה מתקשר עם קהל העוקבים שלו.

אולי יעניין אותך גם...