מעצבת שירלי זמיר (צילום כפיר זיו)

זכיות ופרסים: A' DESIGN מפרגן למעצבים הישראלים – חלק ראשון

כבוד גדול לסצנת האדריכלות והעיצוב המקומית עם הזכייה של המעצבת שירלי זמיר והמעצב אורון מילשטיין בתארים בתחרות היוקרתית שהתקיימה בקומו שבאיטליה

לפני כשבוע, התקיים בעיר קומו שבאיטליה טקס הענקת הפרסים לזוכים ב A'DESIGN AWARD & COMPETTION. כבוד גדול ניתן גם לנציגי העיצוב הישראלי כשבין שלל הנוכחים בטקס, מספר מעצבים ישראלים הוכרזו גם הם כזוכים בקטגוריות עיצוב שונות.

בין הזוכים הישראלים: המעצבת שירלי זמיר, למשרד שירלי זמיר סטודיו לעיצוב, זכתה בפרס ה SILVER בקטגוריית חלל ועיצוב תערוכות – על עיצוב משרדי חברת התוכנה INFIBOND בתל אביב; מעצב הפנים אורון מילשטיין, למשרד אורון מילשטיין תכנון ועיצוב פנים, זכה בפרס ה SILVER בקטגוריית המגורים – על עיצוב Milewood – דירתו הפרטית ברמת גן. 

עולם קסום

"זכייה בפעם השנייה מרגשת מבחינתי לא פחות" אמרה המעצבת שירלי זמיר לאחר שבשנה שעברה זכתה בפרס ה BRONZE בתחום חללי פנים ותערוכות על מרכז ויזה בתל אביב. "שום דבר איננו מובן מאליו ואני נרגשת מאוד מהמעמד" אמרה זמיר "אני, כמעצבת ובעלים של סטודיו לתכנון ועיצוב, שואפת תמיד להצליח ולייצר. אבל, מעל לכל, אני שואפת לאהוב את שנובע ונולד מתוכנו ולהיות גאה בתוצרים. העיצוב הוא בדמי וזה תמיד מרגש לקבל הערכה והוקרה ועל כך אני אסירת תודה".

מעצבת שירלי זמיר (צילום יחצ)

בתחילתו של תהליך בניית הקונספט של פרויקט תכנון INFIBOND עליו זכתה זמיר, היה ברור שעל הפרויקט להיות מקורי ויחיד במינו. כזה שיודע לייצר תעתוע, לשחק עם שדה הראייה שלנו, עם תפיסת המוח את המציאות ועם הבנת המרחב. עם זאת, היה על הסטודיו של זמיר לייצר סביבת עבודה חמימה, נקייה ונעימה לעבודה.

מעצבת שירלי זמיר (צילום כפיר זיו)

הרעיון היה לייצר מרחב עבודה שדן בשאלות בנוגע לגבול הדק שבין מציאות לדימיון ובין המוח האנושי והטכנולוגיה. חברי צוות התכנון נדרשו למצוא איך רעיונות מופשטים שכאלה יבואו לידי ביטוי בחלל עצמו.

הפרויקט מעלה רעיונות קונספטואליים כגון אלמנטים מחוץ לקונטקסט של עצמם והמאבק המתמיד הקיים בין חומר לריק שלו. אלו, כשהם מונחים נכון זה לצד זה, מגדירים האחד את השני. כך, נוצר למעשה פרויקט עם חוקים וחיים משל עצמו כמעין עולם קסום שמתקיים בתוך עולמנו שלנו.

מעצב שירלי זמיר (צילום כפיר זיו)
מעצבת שירלי זמיר (צילום כפיר זיו)

יותר אמוציונאלי

מעצב הפנים אורון מלשטיין גבר גם הוא על מספר עצום של פרויקטים שהוגשו מכל העולם.

"זו תחרות שכבר כמה שנים אני עוקב אחריה והרגשתי שהפרויקט שהגשתי אכן היה ראוי להגשה" אמר מעצב הפנים אורון מילשטיין "ההכרזה התקיימה באמצע אפריל אם כי המתנתי לפני כן כמה חודשים עד לקבלת התשובה. הייתי מאוד מאושר. רק לאחר שצפיתי בזכיות של הקולגות שלי בעולם, הבנתי שהסטנדרט היה מאוד גבוה ומסונן היטב כי, ממה שראיתי, הפרויקטים שזכו הם ברמה מאוד מאוד גבוהה".

מעצב הפנים אורון מילשטיין בטקס (צילום יחצ)

מילשטיין החליט לנסוע לקומו מיד עם היוודע לו על הזכייה. "ברגע שהבנתי שזכיתי בפרס כה יוקרתי, היה לי ברור שאני אהיה שם. על אחת כמה וכמה כשמדובר באירוע גאלה שנערך אחת לשנה. היה לי חשוב להראות נוכחות ולחוות את החוויה. בדיעבד, אני יכול להגיד שהאירוע מאוד איטלקי, מאורגן ומסוגנן עד לפרט האחרון. הוא התקיים בבית האופרה של קומו בנוכחות כ 1,000 מוזמנים והתרשמתי שהוא מאוד מכובד ושונה משהו ממה שמתרחש בנוף הישראלי".

מילשטיין זכה בפרס בקטגוריית ה Residence & Exhibition's, הנחשבת כאחת הגדולות והחשובות בתחרות. חבר השופטים התרשם במיוחד מתכנון אינטליגנטי שמנצל ומגדיר באופן יצירתי את החלל ומעיצוב המושפע מתרבות הפופ-ארט ואופנת ההוט קוטור המזוהים עם כתב ידו של  מילשטיין. 

מעצב אורון מילשטיין (צילום אלעד גונן)

תהליך אמוציונאלי

הדירה ממוקמת בקומה 14 בבניין חדש ויוקרתי ברמת גן ושטחה 94 מ"ר. מבעד לחלונותיה, נשקפים נופיה האורבניים של תל אביב המהווים מצע מושלם לעיצוב הפנים המאפיין את האני מאמין שלו. הדירה, בת שלושת החדרים, תוכננה מחדש ועברה מתיחת פנים ושינוי מהותי.

"התהליך היה כמובן אמוציונאלי ולווה בהרבה לבטים וצעדים קדימה-אחורה, עד ההגעה למוצר הסופי שטוב ונכון לי" אמר מילשטיין "כשאני מגיע ללקוחותי ומבין את התפיסה והצרכים שלהם, אני יודע לזקק בדיוק מה טוב עבורם. אבל כשמדובר בבית הפרטי שלי, התהליך שונה וכמובן הרבה יותר אמוציונאלי" מסביר מילשטיין.

מעצב אורון מילשטיין (צילום אלעד גונן)
מעצב אורון מילשטיין (צילום אלעד גונן)

אילנה סלזנב, לסטודיו RDD, זכתה בפרס GOLD בקטגוריית עיצוב תעשייתי / דקורציה לבית / מוצרי צריכה – על עיצוב אגרטל; ואילו עדי עזר ויותם שפרוני, ל StudioKnob, זכו מבפרס ה GOLD בקטגוריית מוצרי תאורה ופרויקטים של תאורה – עליהם נרחיב באייטם נפרד.

התחרות, A'DESIGN AWARD & COMPETTION, הנערכת זו השנה ה-12, מגיעה לשיאה בטקס הענקת הפרסים המתקיים בבית האופרה בעיר. במסגרת האירוע היוקרתי, מוענקים פרסים לזוכים בכמאה קטגוריות בנגזרות שונות בתחומי האדריכלות והעיצוב. השנה הוגשו לתחרות עבודות מ 141 מדינות. מעבר לטקס, מוצגת במשך תקופה של חודשיים, תערוכה שמציגה את כל העבודות הזוכות שנודדת, לאחר מכן, ברחבי העולם. בנוסף, יוצא לאור ספר המתורגם למספר שפות, הכולל את הפרוייקטים הזוכים השונים בתחומם.

 

אולי יעניין אותך גם...