שי שור
שי שור (יחצ)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את שי שור

שור הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת שור יזמות, חברה המלווה משקיעים בעסקאות בנדל''ן בדגש על עסקאות אקזיט

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

שי שור הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת שור יזמות אשר מלווה משקיעים בעסקאות בנדל"ן בדגש על עסקאות אקזיט: רכישה של מגרש מתחת למחיר השוק, הוצאת היתרי בנייה, בנייה ומכירת נכסים.

גיל: 30
סטטוס משפחתי: נשוי +1
איפה גר: רחובות
השכלה: תיכונית
משפט על עצמי: אני אוהב להצליח בכל מה שאני מנסה לעשות. בין אם מדובר בתחום הזוגיות, כהורה, כבן אדם וכיזם נדל"ן. השאיפה למצוינות נמצאת תמיד לנגד עיניי בכל תחומי החיים.

מוטו: אני מאמין בעבודה קשה מביאה לתוצאות טובות.

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן: לפני שנכנסתי לשירות קבע ביחידה מיוחדת, הבנתי שהתעשרות באה מהשקעה בנדל"ן ולא ממשכורת ולכן רצתי לחפש נדל"ן בבאר שבע.

על העסק: אנחנו מאמינים בהעברת הידע כך שהמשקיע יקבל בסופה של העסקה כלים פרקטיים שיוכל ליישם בפרויקט באופן עצמאי.

מלבד זאת, אנחנו יוזמים בעצמנו פרויקטים של בנייה באזור הדרום כשבכל עסקה אנחנו מחפשים את הפוטנציאל לעליית הערך. מבחינתנו, לא מספיק לרכוש מגרש מתחת למחיר, אלא יש להבטיח את עליית הערך העתידי במציאת תכניות עתידיות כמו תכניות מתאר ארציות, תכניות מתאר מחוזיות ותכניות בניין עיר.
בנוסף, אני מאמין בהעברת הידע שלי הלאה ומקפיד להעביר הרצאות הקשורות לעולם הנדל"ן על מנת לתת כלים פרקטיים לציבור הישראלי.

הבידול: אנחנו מלווים משקיעים פרטיים לבנייה ולרכישת מגרשים באזורים הצפויים להתפתח. בדרך כלל, מי שמחפש אקזיט, ירכוש דירה.

גאווה: בניתי עסק בתחום הנדל"ן ורכשתי נכסים ללא הון עצמי. בנוסף, כתבתי את הספר 'נדל"ן לא רק לעשירים'.

כישלון או פספוס שלמדתי ממנו: המשבר הכלכלי בשנת 2008. הרק אז הבנתי שצריך לרכוש נדל"ן אבל לא רכשתי, לא בארץ ולא בחו"ל. המסקנה היא שכדאי לרכוש נדל"ו דווקא בשעת משבר וכמה שיותר.

מה הייתי משנה בקריירה? כרגע אני מבצע שינוי שהייתי צריך לבצע יותר מוקדם והוא כניסה לעולם של התחדשות עירונית. בנייה קונבנציונלית זה טוב מאוד, בנייה במסגרת התחדשות עירונית זה מצויין.

פרגון: "מכללת מגמות" דואגת ללמד את הציבור השכלה פיננסית. זוהי המכללה הגדולה והוותיקה בארץ שמכשירה אלפי סטודנטים בשנה על מנת שידעו איך להיכנס לעולם הפיננסי בהצלחה.

איפה אני בעוד 10 שנים? ראשית, במדינת ישראל. לא עוזב לחו"ל כמו הרבה יזמים שאני רואה שעושים – כי שם יותר קל. השאיפה היא לבנות שכונות חדשות ובמקביל לבנות באזורים של התחדשות עירונית אבל לא במרכז המדינה, שם יש הרבה יזמים. אני מאמין גדול בפיתוח הפריפריה. כמו כן, לא אתנגד לפרויקט ספציפי בירושלים או בגוש דן כמו שיש לי כרגע.

ה"אני מאמין" שלי: אני מאמין בעשייה והעברת הידע. ברגע שהאוכלוסייה תבין איך לשפר את החיים הפיננסים שלהם, יהיה לנו יותר טוב במדינה. אני מאמין בלהתחיל חינוך פיננסי כבר בתיכון. אני מנסה לעשות את זה, פונה לתיכונים ומנסה ללמד תלמידים קצת על עולם הפיננסים כדי שידעו להתנהל בתוך המשחק הזה כשייצאו לחיים האמתיים. עוד, אני מאמין שמי שרוצה להגיע רחוק בחיים צריך להציב שאיפות ומטרות ולעבוד קשה בשביל להשיג אותן. מי שמחפש עבודה קלה, לא יצליח.

אולי יעניין אותך גם...