PriestmanGoode, רכב אוטונומי, עיצוב רכב, רכב קונספט
New Car for London, קונספט ועיצוב PriestmanGoode

תשכחו מאוטובוסים אדומים דו-קומתיים: כך נראה רכב העתיד של לונדון

חברות עיצוב ורכב אוהבות להשתעשע מפעם לפעם עם קונספטים מוגזמים שהסיכוי שיהפכו למציאות לא גבוה במיוחד. במקרה הזה, הפער בין החלום למציאות לא נראה כזה גדול

חברת העיצוב PriestmanGoode חשפה השבוע את חזונה לעתיד הרכבים האוטונומיים והוא נקרא New Car for London (רכב חדש ללונדון). מדובר על קונספט לתצורת תחבורה עתידית שנועד להתאים למגוון רחב של משתמשים וצרכים בנסיעות קצרות ברחבי העיר. רכבי קונספט הם כבר עניין שבשגרה, האם זה יהפוך למציאות?

רכב קונספט, יונדאי, מכונית מהלכת, רכב בשלג
כל חברות הרכב משתעשעות ברעיונות חדשים Hyundai Elevate Walking Car Concept 2019 (הדמיה יחצ יונדאי)

"כלי רכב אוטונומיים הם לב ליבם של פתרונות ניידות עתידיים" אומר פול פריסטמן (Paul Priestman) עם חשיפת העיצוב "חברות טכנולוגיה ויצרני רכב עובדים על פיתוח רכבים העונים על אתגרי זיהום האוויר וצרכי המשתמשים. רצינו ליצור חזון לכלי רכב עתידי שכזה, תוך התמקדות בשירות הזמנת הרכב דרך אפליקציה והגעתו למקום האיסוף."

 

ככל שעוברות השנים ואנחנו מתקדמים עם הטכנולוגיה, גם חללי פנים של מכוניות עתידניות משתנים ונראים יותר ויותר כמו סוויטות יוקרה. ב PriestmanGoode מסבירים כי הניסיון הרב שלהם בעיצוב חללי פנים של מטוסים מהשורה הראשונה, פירושו שהם מבינים מה הנוסעים רוצים וכיצד למקסם את הנוחות, המרחב וגמישות השימוש. כל זאת לצד הניסיון העשיר שלהם גם בתחום התחבורה הציבורית.

רכב קונספט, לונדון, אייקון תחבורה
צג חיצוני שתואם את ההזמנה שלכם עם דלת שנפתחת לקראתכם, הדמיה PriestmanGoode

הפרויקט הזה הולך להיות ה'מוניות הצהובות' הבאות?

פרויקט New Car for London מתייחס גם לצורך בעיצוב ייחודי שיכול בקלות להפוך לסמל של עיר או מדינה, כמו לדוגמא המוניות של ניו יורק, האוטובוסים הדו-קומתיים של לונדון או החשמליות של סן פרנסיסקו, התחבורה העירונית מהותית לאופן בו אנו חווים את הסביבה האורבנית, גם כמקומיים וגם כתיירים.

 

"ערים מסתכנות באובדן זהותן הייחודית כתוצאה מהגלובליזציה של האפליקציות הגדולות לשיתופי נסיעה. רצינו לטפל בזה." מסביר דן ווינדו (Dan Window), מנהל הקריאייטיב של PriestmanGoode "בעוד שהקונספט החדש שלנו יכול להיות מותאם לכל עיר גלובלית, הרכב שאנחנו מציגים כאן תוכנן עם מחשבה על לונדון. הרעיון הוא שהרכב יגור לצד אייקוני התחבורה הקיימים בעיר, כמו הרכבת התחתית, האוטובוס הדו-קומתי או המונית השחורה, וייצור הצעה חדשה שתוסיף לנוף התחבורה הנהדר של לונדון."

מוניות צהובות, מונית ניו יורק, אייקון תחבורה
הולך להיות כאן אייקון תחבורה חדש? (צילום unsplash)

כך הרכב הולך להראות ולעבוד

הפרויקט משלב קווים גיאומטריים פשוטים עם פרטים זוויתיים בהשראת האדריכלות הברוטליסטית של לונדון. חללי הפנים של הרכב מייצגים את האסתטיקה של המסורת ארוכת השנים ומשלבים את לונדון של פעם לצד לונדון המודרנית. זהו הרכב השני של חברת העיצוב הלונדונית, הרכב הראשון שלה Dromos שנחשף ב2020 כבר נמצא בפיתוח.

 

היה חשוב לחברה לייצר את הסיפור המלא סביב הרכב ולא רק להציג עיצוב. גודל הרכב הוא של רכב קומפקטי רגיל, 3.6 מטרים כשניצול החלל הפנימי נעשה בצורה מקסימלית. צוות העיצוב עשה שימוש רב בזכוכית כדי לתת לנוסעים לראות את העיר לאורך הנסיעה. צג אינפורמטיבי שנמצא על הדלת מספק אינפורמציה חשובה לגבי הנסיעה כדי לוודא שהנוסעים עולים לרכב שהם עצמם הזמינו.

אוטומציה והרבה זכוכית, הדמיה PriestmanGoode

לרכב יש גריל קדמי מואר, מצלמות צד וחלקי חיווי נוספים שמאפשרים לסובבים את הרכב לראותו בבהירות. החברה מתכננת כי אפליקציה תאפשר לנוסעים להגדיר ולהתאים את חלל הפנים של הרכב בהתאם לצרכיהם בעת ההזמנה ולפני הכניסה אליו "טכנולוגיית הבית החכם פירושה שאנשים מתרגלים לשלוט בסביבתם מהמכשירים שלהם. רצינו לשלב זאת כחלק מהתפיסה שלנו." אומר ווינדו.

 

"בעתיד, אנו מאמינים שהנוסעים יוכלו לבחור מראש מסדרת הגדרות קיימת סט-אפ של עבודה או פנאי או אפילו סיור, הכל לפני הכניסה לרכב. ניתן יהיה גם להתאים את התאורה, המוסיקה וכו', ברגע שיגיע הרכב, הוא יהיה כפי שביקשו שיהיה בעת ההזמנה באפליקציה." מסביר ווינדו את האופציות שהרכב יאפשר.

עיצוב פני רכב, רכב מבפנים, קונספט
חללי פנים משתנים, הדמיה PriestmanGoode

PriestmanGoode הוא סטודיו לעיצוב וייעוץ עיצובי עטור פרסים (Fast Company, Wallpaper, IDEA) המספק חוויות מותג יוצאות דופן לחברות בינלאומיות מובילות תוך חשיבה על עיצוב עתיד טוב יותר. החברה הלונדונית מתמחה בפרויקטים רחבי היקף בתשתיות, תחבורה, אירוח ומוצר ועבודתם משמשת מיליוני אנשים ברחבי העולם, מדי יום.

רכב קונספט, לונדון
שימוש מקסימלי בחלל הפנימי של הרכב, הדמיה PriestmanGoode

אולי יעניין אותך גם...