מדרגות במילאנו. צילום: גיא וליקסון

בתוך הראש של האדריכל גיא וליקסון. אתגר ריאיון בתמונות

אדריכל גיא וליקסון אוהב ברווזים וקנאי לפרטים. תוכלו למצוא אותו בסקיצות או באמסטרדם, "העיר עם קנה-המידה הכי אנושי". חוץ מזה יש לו רשימה ארוכה של דברים שמחכים לו בבית

זה אני

ילד בן 46. צילום פרטי

אדריכל | ילד בן 46 | משקפי שמש ושיער אפור והכי צבעוני | בעלים של ׳וי סטודיו אדריכלים׳ בשותפות הטובה ביותר שיש עם אדריכל דודי עזוז |  אוהב את החיים, ובוחר ליהנות מכל דבר שאני עושה | מאז שאני זוכר את עצמי חי איכות, דיוק, ועיצוב; שופע רעיונות ומנסה להתחדש בכל יום | יודע מאין באתי ולאן אני הולך | נוהג להתבונן על הכל בפרספקטיבה רחבה וארוכת טווח ובוחר להתייחס כמעט לכל דבר באופן שאינו מובן מאליו, גם באדריכלות וגם בחיים עצמם.

מה לא יודעים עליי?

לא יודעים עליי. צילום: גיא וליקסון

שאני מאוד אוהב מוזיקה. שאני די ביישן. שאני אוהב לבשל. שאני חולה סדר.

על מה אני עובד עכשיו?

מרכז מסחרי בהוד השרון, תכנון: וי סטודיו אדריכלים הדמיה: Archivizer

אני אוהב פרויקטים קטנים כגדולים. הסטודיו עוסק במגוון רחב ועשיר של פרויקטים – בתים פרטיים בכל הארץ, מרכז מסחרי עם שימור בהוד השרון, תכנון לוביים ואזורים ציבוריים במגדלי מגורים, בית מלון בקונספט שונה במיוחד, דירות יוקרה במגדלים, דירת 30 מ״ר סופר מיוחדת, עיצוב רהיטים לחברות בארץ ובחו״ל, עיצוב ופיתוח קו ייחודי לדלתות חוץ ועוד.

פרויקט שאני גאה בו במיוחד

חופש תכנון מוחלט. תכנון ועיצוב: וי סטודיו אדריכלים.

המחזאי ארתור מילר קרא לאחת מיצירותיו הגדולות ביותר ״כולם היו בני״. אני מתייחס לפרויקטים של הסטודיו כילדים של הסטודיו ואוהב את כולם. בחרתי להציג הדמייה של פרויקט שנמצא כחודש לפני סיום ומייצג בעיני את הסטודיו במלוא הדרו, אותי ובעיקר חשיבה שונה, מעניינת, מסקרנת, יוצאת דופן ועשירה במיוחד. זהו בית שתוכנן ועוצב ללקוחות שאפשרו חופש תכנון מוחלט. בהתאם לזאת הוא מכיל מאות פרטים אדריכליים ועיצוב טוטאלי לרבות הרהיטים שבו. בקרוב ייחשף במגוון המדיות.

המקום האהוב עליי בעולם

סנטימנטים אישיים במיוחד. צילום: גיא וליקסון

קצת בעייתי, כי אני אוהב הרבה מקומות בעולם. אם בכל זאת צריך לציין מקום, אז הייתי אומר שאמסטרדם – זו אחת הערים עם קנה המידה הכי אנושי שיש; יש בה אורבניות אבל גם רוך ושלווה, יש בה פארקים משגעים ומעבר לכל יש לי אליה סנטימנטים אישיים במיוחד. 

מה תראו אם תציצו לחדר העבודה שלי?

חתיכת נייר שהופכת למציאות. צילום פרטי

בסטודיו מפוזרות מאות סקיצות ידניות שהן בעיני הדרך הטובה ביותר להעביר רעיון מהראש למציאות. הן יכולות להיות שירבוט ויכולות להיות מדוייקות או סתם להזכיר לעצמי רעיון לפיתוח. מדהים לראות איך חתיכת נייר הופכת למציאות…

מה מייחד אותי כאדריכל?

קנאי למקוריות ולפרטים. צילום פרטי

אני אדם של דקויות, פרטים ומקוריות. בתקופה שבה הכל נגיש באינטרנט, פינטרסט, אינסטגראם, פייסבוק ושאר מדיות, כולם לוקחים רעיונות מכולם, כולם מעתיקים מכולם בצורה זו או אחרת, המקוריות הופכת לנדירה. תופעת ה׳יהיה בסדר׳ וה׳חפיף׳ תופסת מקום של נורמה. אני מתכנן כל פרויקט וכל פרט כאילו מעולם לא עשיתי דבר דומה, אולם מתוך ניסיון והבנה מעמיקה של חומרים וחיבורים; קנאי למקוריות ולפרטים.

מסך הבית במחשב שלי

רוצה להיות עצמה. צילום פרטי

יש לי אוסף של כ- 100 ברווזים. זו חיה מתוקה, שמעלה חיוך. יש בה הומור ויש בה מה לאהוב ולחבב. יש בה שונות והיא רוצה להיות עצמה ולא שום דבר אחר.

מחכים לי בבית

רשימה חלקית. צילום פרטי

אילו היה יותר מקום, הייתי ממלא דפים שלמים. קבלו קצת.

אדריכל בינלאומי שאני מעריך

פרט מתוך עבודה של אדיכל קרלו סקרפה. צילום פרטי

קרלו סקרפה. אדריכל איטלקי שנולד בשנת 1906 ונפטר ב-1978. ייחודיות הפרטים שלו והחדשנות שלו מדהימה אדריכלים ומעצבים מכל העולם עד היום. שילובי החומרים שלו והאופן שבו הם נעשו ראויים בעיני לתהילת נצח.

הפריט המעוצב האחרון שרכשתי

לא מפתיע. צילום: גיא וליקסון

לא מפתיע. נעליים.

המשרד שלי

וי סטודיו אדריכלים. צילום פרטי

המשרד שלי נמצא במרכז השיק של תל אביב.

עבודה שאני עוד אתכנן

בית כנסת, מגדל ומוזיאון.

אולי יעניין אותך גם...