לידתה מחדש של ונוס, מתוך בלתי מושלמת באופן מושלם
לידתה מחדש של ונוס, מתוך בלתי מושלמת באופן מושלם (דינה בווה)

נוכחות חובה: תערוכת נעליים, דאלי בתל אביב וגלויות מהדמיון

נשים מסתוריות בתוך נופים עמוקים, נעליים לציון יום האישה, אהבה סוריאליסטית של דאלי, שש נשים לא מתפשרות ותערוכה חשובה שחוגגת עשור

האמנית כילי קורן תציג החל ממחר, יום חמישי, 7/3, את תערוכת היחיד שלה חולשה יפה בבית האמנים בתל אביב. נשים מסתוריות בתוך נופים עמוקים שיוצרים מציאות אחרת הנמצאת איפשהו בין הפנטסטי לקונקרטי ואולי זו בכלל אגדה פרטית? קורן לוקחת אותנו למסע אישי בעולם הדימויים שלה העוסק בעיקר במיתוסים ונופים דמיוניים והופכת אותם לגלויות עבורנו, לא כאלה של איזו עיר אירופאית שחוקה אלא כאלה שחושפות את גלי הדמיון המסתוריים הפרטיים שלה.
// אוצר: אריה ברקוביץ. נעילה: 28/3. אלחריזי 9, תל-אביב.

כילי קורן, מתוך התערוכה חולשה יפה
כילי קורן, מתוך התערוכה חולשה יפה (צילום יגאל פרדו)

מחר, יום חמישי, 7/3, תיפתח במוזיאון ראשון לציון התערוכה החדשה בנעליה לציון מאה שנים למתן שוויון זכויות לנשים לראשונה בארץ ישראל (1919). עשרות זוגות נעליים המשלבות בעשייתן אמנות לצד היסטוריה יוצגו על ידי מעצב הנעליים קובי לוי ואמנים ישראלים נוספים ויביאו לדיון את מאבקן של הנשים על זכויותיהן לאורך ההיסטוריה, לעיתים עם שפיץ נוקב ולעיתים עם עקב הומוריסטי.
// נעילה: 7/8. אחד העם 2, ראשון לציון.

קובי לוי
קובי לוי (צילום שי בן אפרים)

בגלריה אלטמן תיפתח ביום שישי, 8/3, התערוכה A Surreal Love, תערוכת הגרפיקה של סלבדור דאלי האגדי. שלושים יצירות מקוריות, המציגות את אהבתו הבלתי נגמרת לסוריאליזם, יציגו את האמן האוונגרדי שמצד אחד יצא כנגד כל המוסכמות האפשריות, ומהצד השני, היה צייר בחסד ואחד המצליחים והמפורסמים במאה ה-20. איך השניים מנוגדים אחד לשני? תצטרכו להגיע לתערוכה ולהתבונן על יצירותיו מקרוב כדי להבין את החוסר ברציונליות ואת סודות הפנטזיה שהפכו לחלק בלתי נפרד ממנו ומעבודותיו.
// נעילה 26/4. רוטשילד 1. תל אביב.

מתוך סדרת ארוחת ערב עם גאלה
מתוך סדרת ארוחת ערב עם גאלה (סלבדור דאלי)

התערוכה בלתי מושלמת באופן מושלם תוצג בגלריה פרקש החל מיום שישי, 8/3, יום האישה הבינלאומי ותציג שש אמניות ממקומות שונים בארץ ובעולם, דורות שונים ועולמות יצירה מגוונים: פיסול, ציור, וידאו, מיצב וצילום. יחד, הן יוצרות מפגש של עבודה נשית, לא מתפשרת ואולי אף נועזת? את זה אתם תחליטו.
// נעילה: 1/4. מזל דגים 5, יפו.

דרך המשי שלי אליך
דרך המשי שלי אליך| (אלמגול מנליבייבל)

ביום שלישי, 12/3, תיפתח במוזיאון תל אביב לאמנות תערוכת העשור לפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית -ריאליסטית. 120 ציורים של 11 האמנים הישראלים זוכי הפרס בעשר השנים הראשונות להיווסדו, יוצגו בתערוכה כשהאמנים מציגים יצירות ותיקות לצד יצירות חדשות כדי שהקהל יוכל לעקוב אחר מסלולי התפתחותם, להכיר את סגנונם ולגלות את הקול שלהם. מייסדי הפרס שמו להם למטרה "לאמוד את אופן תרגומו של הריאליזם לשפת היצירה הייחודית של אמנים בני זמננו".
// אוצר: ד"ר דורון לוריא. שאול המלך 27, תל אביב.

Keep going, מתוך תערוכת העשור
Keep going, מתוך תערוכת העשור (אמנון דוד ער)

אולי יעניין אותך גם...