מתוך תערוכת מרקמים
מתוך תערוכת מרקמים (סיגל קרומר)

נוכחות חובה: כתר, מרקמים ופתולוגיה של תקווה

תערוכת מכירה יפואית של האמן עודד פיינגרש, קוסמיות דינמית בידיו של מוש קאשי, ארכאולוגיה מעבר לא ספציפי ומרקמים בתערוכת ביכורים ברעננה

בגלריה עומר תירוש ביפו העתיקה מתקיימת תערוכת מכירה לתרומה מעבודותיו של האמן עודד פיינגרש, מהאמנים העכשוויים הבולטים בישראל. בין ציוריו, הרבה רגש ודמיון ולא מעט מנופי הארץ. כל ההכנסות הן לטובת מרכזי יד לילד שכבר עשרים שנה נותן מענה לצרכים של ילדים ובני נוער בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה וכן לטובת הקו החם של אורלי וגיא לעזרה וליווי בפתרון בעיות למי שהולכים לאיבוד בסבך הביורוקרטיה.
// נעילה: 27/2. מזל מאזניים 2, יפו העתיקה.

מעבודותיו של פיינגרש
מעבודותיו של פיינגרש (יחצ)

מחר, יום חמישי, 14/2, תיפתח בגלריה נגא תערוכת היחיד של מוש קאשי CROWN בה הוא יציג עבודות חדשות של המחקר הציורי שלו. יש הרבה נקודות מבט חדשות וטכניקות של עבודות גדולות ממדים שתוכלו לגלות שם, לצד קוסמיות דינאמית. אחת הסדרות שמוצגות היא למעשה חלקיקי אור שקושרת אליה את עבודותיו הקודמות והופכת למקרא שלהן. תוכלו למצוא בהן מרחב שמיימי חדש שיעטוף אתכם בעת הביקור.
// נעילה: 30/3. אחד העם 60, תל אביב.

מתוך CROWN
מתוך CROWN (מוש קאשי)

גם מחר, יום חמישי, 14/2, תיפתח בגלריה גורדון תערוכת היחיד פתולוגיה של תקווה של אדם יקותיאלי שיציג בה מיצב המורכב מאובייקטים, חפצים אקראיים, עבודות מדיה ואלמנטים מהאיקונוגרפיה שלו שמקוטלגים כממצאים מזמן אחר. האובייקטים אמורים להראות כאילו היו שרידים של סקירה ארכיאולוגית מאיזשהו עבר לא ספציפי, שבו כל מרכיב של התערוכה ממוספר ואליו משויך טקסט המופיע באינדקס שצמוד לו. יקותיאלי מזמין אתכם לנסות ולדמיין מחדש את המציאות. לא מומלץ לנסות בבית, בתערוכה לעומת זאת – כן.
// הזרם 5, תל אביב.

פתולוגיה של תקווה, אדם יקותיאלי
פתולוגיה של תקווה, אדם יקותיאלי (יחצ)

התערוכה מרקמים תיפתח ביום שישי, 15/2, בגלריית 'על האגם' ברעננה ותציג את עבודותיה של האמנית סיגל קרומר בצילום, הדפס בוטני על בד וקדרות. קרומר שינתה את חייה מקצה לקצה בעקבות טראומה שחוותה והחלה לעסוק באמנות בעקבותיה. זוהי תערוכת הביכורים שלה. העבודות שלה יאפשרו לכם לעקוב אחר מציאות שמשתנה מצד אחד, ומצבים של צמיחה וקמילה, חוסן ופגיעות, קושי ורכות מצד שני. זו הזדמנות להצטרף אליה למסע הפנימי והחיצוני ולחוות אותו בדרככם.
// אוצרת: מינה בירן. נעילה: 28/2. דרך הפארק 10, רעננה.

מתוך קטלוג מרקמים
מתוך קטלוג מרקמים (סיגל קרומר)

במוזיאון הנגב בבאר שבע ייפתחו ביום רביעי, 20/2, שלוש תערוכות שיציגו שלושה אמנים פלסטיים. שלושת האמנים אנה טיכו (ז"ל), נועם רבינוביץ' ודוריס ארקין, מתבוננים בסביבתם הקרובה שהופכת למושא עבודתם. חיטה של רבינוביץ' מציגה לראשונה ציורי חיטה שגידל לאורך כמה שנים בשטח מוזיאון הנגב לאמנות וחקר בעצמו, ארקין מציגה פסלים עשויים חפצי מתכת שנזרקו בשילוב חומרים רכים אותם ליקטה מקרוב ומרחוק ותערוכתה של אמנית הרישום החשובה אנה טיכו (1980-1896), התרשמות, שעבודותיה כמעט ולא הוצגו מחוץ לירושלים, מגלה עושר של אמצעים, נקודות מבט ופרשנות אישית.
// אוצרת: ד"ר דליה מנור. נעילה: מאי 2019. העצמאות 60, באר שבע.

חיטה 5 של נועם רבינוביץ' - חיבור בין גבעול לעלה
חיטה 5 של נועם רבינוביץ' - חיבור בין גבעול לעלה (צילום רן ארדה)

אולי יעניין אותך גם...