מתוך פלסטיק 6
מתוך פלסטיק 6 (אורלי מיברג)

נוכחות חובה: אמנות למען בריאות, פסיפס לשלום ומניפה אורבנית

תערוכות אירועים ומה שביניהם 22.11-28.11.18

החל מהערב, 22/11, תוצג תערוכת פלסטר 6 – אמנות למען בריאות, תערוכת מכירת אמנות שנתית לתמיכה בעמותת רופאים לזכויות אדם. בתערוכה שתוצג, למשך סוף שבוע אחד, ייקחו חלק כמאה ועשרים אמנים שימכרו את עבודותיהם לקהל הרחב בשלוש קטגוריות מחיר. זוהי השנה השישית בה התערוכה מתקיימת על מנת לתמוך בעמותה שהרחיבה את פעילותה בשנים האחרונות בארץ ומחוצה לה.
// אוצרות והפקה: הפלטפורמה לאמנות. נעילה: 24/11. גלריה מינוס 1, שוקן 18, תל אביב.

מורן קליגר
מורן קליגר (פלסטר 6)

בגלריית טרומפלדור בעיר העתיקה בבאר שבע תיפתח הערב, 22/11, התערוכה לב סירקין: אֶת קַשְׁתִּי נָתַתִּי, תערוכת יחיד של האמן לב סירקין שתציג ארבעים שנות יצירה עם מכלול גדול של עבודות שבהן רישומים, ציורים ועבודות קיר. עיקר עבודתו של סירקין בארץ הייתה בתחום הפסיפס המונומנטלי, יצירות אותן בחר למקם במרחבים ציבוריים בכל רחבי הארץ. סירקין נולד במוסקבה ועלה לארץ בתחילת שנות השבעים וזכה להגשים את חלומו ולפתוח דף חדש כאמן יהודי בישראל. שמה של התערוכה לקוח מפסוק בספר בראשית (ט, יג) בעקבות יצירה שלו בירושלים משנת 1974 המעבירה מסר של שלום לארץ השסועה שאחרי מלחמת יום כיפור.
// אוצרת: דינה גרוסמן. נעילה: 3/3. רחוב טרומפלדור 19, באר שבע.

הקשת, ירושלים 1974
הקשת, ירושלים 1974 (צילום מיכאל עמר)

לצד התערוכות שנפתחות השבוע ייפתח גם פסטיבל הצילום הבינלאומי השישי PHOTO IS:RAEL הערב, יום חמישי 22/11. עשרות תערוכות, מאות אמנים מרחבי העולם, מרתרון צילום ופרויקטים חברתיים, כל אלו יתקבצו ויהיו פתוחים לקהל לעשרה ימים בלבד. זהו אירוע הצילום הגדול ביותר בארץ והנושא הנבחר עבורו השנה הוא – יחסים. הפסטיבל ינסה לבחון את הנושא מזוויות שונות, את הרלוונטיות שלו בעולם של היום, ואת הדרכים החדשות בהן ניתן לייצגו.
// חסות: אקרו נדל"ן. נעילה: 1/12. קומפלס גולף, פנחס רוזן 57, תל אביב.

מתוך פסטיבל הצילום PHOTO IS:RAEL
מתוך פסטיבל הצילום PHOTO IS:RAEL (צילום מריה סוורבובה)

ביום שישי 23/11 תיפתח בגלריה-מסעדה בוקצ'ו התערוכה מניפה אורבנית של האדריכל מאיר דרזנר. דרזנר הוא לא רק אדריכל אלא גם צייר ורקדן אשר ניחן בעין חדה במיוחד ונעזר בה כדי לתרגם פרטים ואווירה מהמציאות לבד. הידע הנרחב שלו והאהבה לראשית הבניה בתל אביב הם המנוע ליצירתו. צבעים, דגשים ופרשנות חדשה מלווים את יצירותיו והופכים למניפה אורבנית אמיתית ברחובות העיר.
// ליווי אומנותי: אליעז סלונים, רחוב הירקון פינת פרישמן, תל אביב.

הזמנה לתערוכה
הזמנה לתערוכה (ציור: מאיר דרזנר)

תערוכה קבוצתית חדשה היה פעם אני תיפתח ביום שישי, 23/11, בשלושה מוקדים שונים בעמק חפר. התערוכה נאצרה בהשראת 'האני המצומק', טקסט שנכתב על ידי רות בונדי בגיל 91, לאחר אשפוז במחלקה לשיקום גריאטרי בבית החולים שיבא. הטקסט פורסם בעיתון 'הארץ' לאחר פטירתה בדצמבר 2017 ביוזמת ביתה, טל בשן, והפך לטקסט מכונן בנושא זִקְנָה והיחס אליה. מדובר על תערוכה שהיא למעשה מחווה לאדם, לאנושיות, לחמלה ולתאוות החיים. הצורך שלנו להיות, לחשוב, לחוות, להחליט, ליצור, להמציא, להרגיש. על מנת לחוות את התערוכה בשלמותה, אנחנו ממליצות לא לפספס אף אחד מהמוקדים.
// אוצרת: רותם ריטוב. נעילה: 5/1. גלריה זוזו, גלריה גבעת חיים איחוד, בית טרזין

רות שלוס - נבִּיה
רות שלוס - נבִּיה (צילום נועה עברון)

אולי יעניין אותך גם...