חלמון - צהוב, מאיה דרין
חלמון - צהוב, מאיה דרין (צילום דן לב)

כשהתשוקה לאוכל, עיצוב ואמנות הופכת לתערוכת צילום מרהיבה

השפים אסף גרניט, חיים כהן, נוף עתאמנה עיסמאיל ואחרים משתתפים בתערוכה שתימשך יומיים שבסיומה יועמדו היצירות למכירה שהכנסותיה קודש לעמותת Make a wish

ביום רביעי הכא, 6/2, תפתח התערוכה 'Colorfood נעמן' שבה יוצגו יצירות המשותפות למיטב השפים המובילים בארץ ולסטודיו הצילום דן לב. הפרויקט, בשפתו הבינלאומית, שזוכה מזה מספר שנים להיות מוצג בתערוכות בארץ ובעולם (מילאנו, מארסיי, דנמרק, וייטנאם), משלב בין יצירות קולינריות, עיצוב אמנותי וצילום. בין השפים שחברו הפעם לדן לב ושותפתו עילית אנגל הם אסף גרניט, חיים כהן, נוף עתאמנה אסמעיל, תום פרנץ, שי-לי ליפא ואחרים.

תות - אדום, תום פרנץ
תות - אדום, תום פרנץ (צילום דן לב)

האכילה, כך נהוג לומר, מתחילה במראה עיניים, וכך, מנה שהיא גם יצירת אומנות מעוררת לא רק את חוש הטעם והריח – היא גם חוויה תרבותית המיועדת לחובבי אמנות גסטרונומית אם כי לא רק. כך, חברו יחד השפים ליצירה של צבע וחומרי גלם שמוצו יחד לכדי תערוכה הכוללת יצירות אמנות של מנות מעוררות תיאבון שנוצרו מתוך פרץ של השראה, פנטזיות, תשוקות, ריגושים ועולמות קולינריים ויזואליים המאפיינים את דמותם ואת עולמם הפנימי.

אורז בר - שחור, שף אסף גרניט
אורז בר - שחור, שף אסף גרניט (צילום דן לב)

"כצלם אוכל וותיק, אני עובד עם רב השפים בארץ, כך שההיכרות היא אישית" אומר הצלם דן לב "השפים המובילים מכירים היטב את הפרויקט והם רק מחכים להזדמנויות יצירתיות מהסוג הזה. אני בא ממקום של אוכל, הן כצלם מזה שלושים שנה והן כבשלן שמארח אצלו בסטודיו, ולכן החיבור בין שתי הדיסציפלינות היה מתבקש. הרעיון בא ממקום של ליצור משהו אחר לנשמה בשילוב אוכל, צבע והשראה. במהלך הפרויקט, פגשנו אוכל בפעם הראשונה מהמקום של צבעים ומרקמים. אחר כך הגיעו גם הריחות והטעמים. השפים הם אומנים שמונעים מהשראה של חומרי גלם ועולמם הפנימי, משם הגיע השילוב. כך קורה שהיצירה היא משותפת כשהקנבס מחליף את מקומה של הצלחת".

ליבת חתחיל - בז', שף חיים כהן
ליבת חתחיל - בז', שף חיים כהן (צילום דן לב)

גיבוש התערוכה בידיהם המקצועיות של השפים-אומנים התאפיין בדינאמיות ובספונטניות חסרת מעצורים והתוצאה – יצירות קולינאריות חושפניות של כל אומן במטבחו משלבי ההתהוות והתלבטות, דרך הטעימות והנגיעות ועד לשלב של הגיבוש הסופי כפי שבא לידי ביטוי ביצירה.

זית - ירוק, שפית נוף עתאמנה אסמעיל
זית - ירוק, שפית נוף עתאמנה אסמעיל (צילום דן לב)

התערוכה, הנקראת למעשה Colorfood נעמן, מתקיימת בשיתוף קבוצת נעמן כשהמנות עוצבו על כלי האוכל וההגשה של המותג. כך גם מוצגת התערוכה במשרדי נעמן גרופ. תאריכים: 6-7/2. שעות: 10:00-16:00. כתובת: עמל 2, ראש העין. בהמשך, התערוכה תנדוד לחו"ל.

אולי יעניין אותך גם...