כיכר דיזנגוף (צילום אליסה וקסלר)

תערוכה חדשה תציג את ההיסטוריה של כיכר דיזנגוף מאז ועד היום

הכיכר, המהווה דוגמה ומופת לסגנון המודרניסטי ונחשבת ככיכר הבאוהאוס היחידה בעולם, עברה מיני גילגולים עד שלבסוף חזרה למראה המקורי שתוכנן על ידי האדריכלית ג'ניה אברבוך

מחר, יום חמישי, 27/6, תפתח במרכז הבאוהאוס בתל אביב התערוכה 'כיכר דיזנגוף בראי ההיסטוריה'. התערוכה נפתחת לרגל חגיגות מאה שנה לבאוהאוס ולהקמתו של בית הספר האגדי והידוע לאדריכלות, וכן עם השלמת השחזור של כיכר דיזנגוף על ידי העיר תל אביב. התערוכה תסקור את ההיסטוריה של כיכר דיזנגוף ותחגוג את חידושה באמצעות צילומי צבע ושחור לבן, שרטוטים ופריטים היסטוריים.

הכיכר בימים אחרים (הארכיון העירוני, תל אביב)

הכיכר, הנחשבת כמרכז המסורתי של העיר הלבנה, מרשימה ובולטת מאוד בתכנונה הפשוט: חלל עגול, מוקף במבנים די זהים, המייצרים קו אופקי של מרפסות. השפה האדריכלית הפשוטה והאלגנטית של המעגל הזה מהווה דוגמה לאדריכלות המודרניסטית המקומית.

חלל עגול מוקף מבנים זהים למדיי (הצלמניה)

כיכר 'צינה דיזנגוף' נחנכה בשנת 1938. במשך השנים, היא עברה שינויים רבים אבל המשיכה לשחק תפקיד מרכזי ב'עיר הלבנה'. מעבר לחשיבותה האדריכלית, הכיכר שימשה כמרכז החיים החברתיים השוקק שעיצב את דמותה היחודית של תל-אביב.

כיכר שוקקת חיים (הארכיון העירוני, תל אביב)

בשנת 2016, עיריית תל אביב-יפו החליטה לשפץ את הכיכר ולהשיבה לעיצובה המקורי. על התכנון והשחזור של הכיכר האגדית הופקד משרד האדריכלות 'מוריה סקלי', שהחזיר לה את עיצובה המקורי – זה שתוכנן על ידי אדריכלית ג'ניה אברבוך ושבזכותו היא נחשבת ככיכר הבאוהאוס היחידה בעולם.

אולי יעניין אותך גם...