חלום או מציאות? (Cyril Lancelin)

פסל סביבתי או הדמיית מחשב? נראה אתכם מזהים

ספק תצלום אמיתי, ספק הדמיה דיגיטלית, העבודות של סיריל לנסלין יתעתעו בכם ויכניסו אתכם לעולם סוריאליסטי מרתק

עבודותיו של האמן הצרפתי סיריל לנסלין (Cyril Lancelin) נעות על קשת רחבה של מדיומים, בין פסלים, מיצבים מונומנטליים סוחפים, סרטוני וידאו ועבודות מציאות מדומה ורבודה, יצירות שמפגישות בין העולם הפיזי לווירטואלי, חוקרות ומטשטשות את הגבול בין המציאותי לפיקטיבי.

בין אם אלו אלמנטים גיאומטריים תלת ממדים שחוזרים על עצמם לבין דימויים פיגורטיביים כמו פלמינגו או אבטיח, עבודותיו מתאפיינות בשכפול מוטיב מסוים ממנו הוא יוצר מבנה מורכב, פסל בקנה מידה גדול. היצירות שלו מתערבות במרחב הציבורי ומזמינות את העוברים והשבים להיכנס, להתבונן, לחוות את היצירה מנקודות מבט שונות ולהפוך לחלק ממנה.

בפרויקטים הפיזיים שלו, הוא נוהג להשתמש ביריעות ניילון מתנפחות, שמקבלות תלת ממדיות וקמות לתחייה. עם רקע באדריכלות, הוא מעצב בעזרת מודלים ממוחשבים בתוכנות תלת ממד ומרבה להשתמש במציאות מדומה, שמעניקה לו חופש ומאפשרת לו לעשות סימולציה של הדבר בקנה מידה גדול ולראות את העבודה בעיניי הצופה העתידי.

בשבוע שעבר, ביקרנו בשבוע העיצוב במילאנו, שם חזינו במיצב בוטני מרגש של יצרנית הרכב פורשה עם אמנית הפרחים רובי ברבר, יצירה אחת מתוך סדרת שיתופי פעולה של החברה. תחת הכותרת 'Art of Dreams', מעצבים ואמנים שונים יוצרים מיצבים חדשניים שמוצגים ברחבי העולם וחוקרים את מושג החלומות מזוויות שונות. לנסלין היה למעשה המשתתף הראשון שהזניק את הסדרה המיוחדת הזו בשנה שעברה, עם מיצב מתנפח ענק בלב פריז. המיצב המונוכרומטי בגוון סגלגל לבנדר, הוא מעין רשת תלת ממדית שמורכבת מחוליות-חוליות מקושתות.

כחזיון תעתועים, קשה להבדיל בין מיצב חומרי, לכזה שקיים רק במרחב המקוון, הם תמיד מרהיבים, סוריאליסטים ופנטסטיים.

אולי יעניין אותך גם...