אסתר רדא, תמונה: אוהד רומנו

פסטיבל הולגאב: יצירה אתיופית-ישראלית בירושלים

מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול מחכים לכם בפסטיבל יחיד ומינו אודות הסצנה האתיופית-ישראלית, שמזמן הפכה לחלק משמעותי ובלתי נפרד מהתרבות הישראלית העכשווית

פסטיבל הולגאב מציין השנה תריסר שנים להיווסדותו באירוע שחוגג את היצירה הישראלית-אתיופית עם דור חדש של יוצרים ואמנים מוכשרים. האירוע נפתח היום וצפוי להתקיים עד ה-29 לחודש, בבית הקונפדרציה בירושלים ובמוקדים אחדים בעיר. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו עשר הפקות שונות; מופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון, שנוצרו במיוחד לכבוד המאורע.

 

השנה, יאירו באור הזרקורים נשים יוצרות ופורצות דרך, מופע הפתיחה בבית הקונפדרציה בשם 'סטנת', או נשיות באמהרית, יוקדש לזכרה של מיכל סלה ז"ל שעבדה במקום. במופע ייקחו חלק שלוש יוצרות; אסתר רדא, הוואן מששה ואבבה דסה וכל אחת תשתף את שורשיה והשפעותיו במסעה המוזיקלי. עוד באירוע, מופעי ראפ של עדן דרסו, הזמרות חני מסלה, רודי ביינסין, להקת גראונד הייטס יחד עם איילה אינגדשט במופע המבטא נשיות חזקה ומעוררת השראה המושפעת מתקופת הקורונה ומציגה את המוזיקה ככלי מרפא, הכוריאוגרפיות והרקדניות סמרט היילו ודגה פדר יפיעו גם הן עם להקת המחול ביתא.

מופע המחול של ביתא, צילום: אייל אקהאוס

בנוסף, השנה תינתן במה מיוחדת לאמני מועדונים, ראפרים צעירים כמו גילי יאלו, עדן דרסו, טדי נגוסה, גנטו ואיילו. מצפון אתיופיה אל רחובותיה של ישראל, במופע במשלב אתיו-ג'אז, גרוב, אפרו-ביט והיפ-הופ.

 

קבוצת התיאטרון הולגאב תעלה בהצגה חדשה ועתידנית בשם 'תותים' על ישראל של שנות ה-2030 תחת משטר דיקטטורי וסיפור האהבה שצומח במציאות העגומה. בנוסף, יעלה התיאטרון הצגה קומית, שילוב של מופע סטנד-אפ והצגה עלילתית בשם 'לא נחמדה לקשר רציני'. הצגה אודות אישה בתחילתו של פרק ב' בחייה ונוגעת בכנות והומור בסטיגמות ודעות קדומות בחברה הישראלית.

הנשים בחזית תמונה: Ilya Melnikov

מופע הסיום המתוכנן לאירוע הוא מופע מחווה לאבטה בריהון, מוזיקאי ישראלי-אתיופי, יוצר ומלחין שמפגיש ביצירותיו בין המוזיקה האתיופית הפופולרית האתיו-ג'אז והאפרו-ביט ומוזיקת נשמה יהודית. בריהון, שהיה בין יוזמי הפסטיבל, יארח על הבמה שמות מוכרים כמו שלמה בר ואהוד בנאי, לצד זמרת ישראלית אתיופית צעירה ומבטיחה רודי ביינסין.

זהו שבוע בו תוכלו להנות מתרבות עשירה, להיחשף לקולות חדשים לצד שמות גדולים ומוכרים, שתופסים מקום מרכזי בחברה והתרבות הישראלית.

במה לאמני מועדונים, צילום: מיכאל טיופול

אולי יעניין אותך גם...