עבודה של נדב יהל מתוך תערוכה חדר המתנה

פסטיבל אאוטליין שב ומשתלט על רחובות הבירה

בשבוע הבא הרחובות הירושלמים שוב נשטפים אמנות לכבוד פסטיבל אאוטליין החמישי הצפוי להתקיים בעיר, באירוע שחוגג את האיור, המילה הכתובה ומה שביניהם

כמדי שנה, פסטיבל אאוטליין מארח במשך שבוע אמנים שונים במטרה לבחון את הקשר בין דימוי למילה ולהביא את יצירותיהם אל רחובותיה של העיר. השנה, תחת התמה 'שכבות', מאיירים, אנימטורים, מעצבים ואמנים רב תחומיים יציגו את פרשנותם לנושא בארבע עשר תערוכות שונות.

 

האמנים בחרו לבטא את התמה הנבחרת בהקשרים שונים, היסטוריים, אדריכליים, ספרותיים, מוסיקליים, ולהציג את הנושא מזוויות שונות. ישנם כאלה שהתייחסו לנושא השכבות כסגנון אמנותי, או כאלה שבחרו לתת פרשנות מילולית, התייחסות לשכבה בבית ספר, שכבות בחברה, שכבות בעומק האדמה ועוד.

עבודה של מישל קישקה

הפסטיבל מציע חוויית שוטטות ברחבי ירושלים שתתרכז השנה על ציר רחוב יפו. מלבד זאת, תערוכות נוספות יתקיימו במגוון חללים ייחודיים. אחד מהם הוא בית שערי צדק הישן שנוסד בשנת 1902 ועם מרוץ השנים הוסב להנהלת בית רשות השידור. שם, החלה לפעול עמותת 'רוח חדשה' שהפכה את החלל למרחב אמנותי ותרבותי ובו יתקיימו לראשונה שתי תערוכות 'חדר המתנה' ו'בניין התפעל'.

 

בין התערוכות המיוחדות שמחכות לכם במסגרת החגיגות, מחווה לגן החיות התנכ"י הראשון בתערוכה 'פינת החי בירושלים', 'מיד ליד' תערוכה שמחברת בין מוסיקה, איור ומילים, תערוכה שנוגעת בשירה ואיור 'לאין שיעור' ובחזרה למקורות עם התערוכות 'למלאכה' ו'חמש עשרה מנגינות לתהום'. לצד כל אלה יתווספו מופעים, סדנאות, הרצאות ועוד מיני אירועים.

רינת הדר בתערוכת 'חדר המתנה'

״אחרי שנה עם מעט אירועי תרבות, אנחנו שמחים להיות שוב חלק מקיץ תוסס ומלא באירועים ירושלמים. אאוטליין החמישי יוצא תחת הנושא 'שכבות' ומביא כמדי שנה תערוכות עם מיטב המאיירים והיוצרים לירושלים – עיר שכולה שכבות." מציינת נועה קלנר, המנהלת האמנותית של הפסטיבל "שכבות היסטוריות ואנושיות, ואין סוף רבדים נגלים ונסתרים נפגשים על צירה המרכזי של העיר – רחוב יפו. איור הוא גם שכבה של דימוי על טקסט, של צבע על מילים, של פרשנות חדשה. אני מתרגשת לראות שפסטיבל אאוטליין משתלב בשכבות העיר ומעניק לה גוון נוסף.״

איור סרגיי איסקוב, עיצוב אהרון פרי דמן

פתיחה 5.8 נעילה 12.8, כניסה חופשית

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...