בנין תרבות, רעי חביב

עד מוצ"ש: 100 אמנים השתלטו על מרכז קהילתי שיהרס בקרוב

כל חדרי המבנה פונו וכעת הם נשלטים בידי יוצרים ואמנים שכמו כבשו אותם ביצירותיהם. במקביל, ציירים ואמני גרפיטי צובעים ב"לייב" את קירות המרכז ובמקום מתקיימים שלל אירועים מיוחדים

בלב שכונת רמת ישראל-בצרון שבמזרח העיר תל אביב-יפו, שוכן מבנה היסטורי עם חצר קסומה. המבנה, שימש בעבר בית ילדים שכונתי ואילו היום הוא משמש כמרכז קהילתי של עיריית תל אביב יפו. בסוף הקיץ, ייהרס המבנה לטובת הקמתו של מרכז קהילתי חדש. לרגל הריסתו של המבנה, מתקיים במקום, החל מאתמול, פסטיבל אומנויות רב תחומי בשם 'טאבולה ראסה', הכולל: אמנות פלסטית, מוזיקה, מחול, תאטרון, וידאו ארט, צילום ועוד. בצבע, בצורה ובקול, מספר הפסטיבל את סיפור המקום, ואיתו, את סיפורה של השכונה הישראלית כל כך.

ודאי שאולי! אלונה פרידברג (צילום יחצ)

תושבי השכונה, שהפכו מעורבים בפעילויות שונות סביב המבנה הקהילתי, משתתפים בחגיגות וכך גם אורחים ומבקרים רבים שמגיעים מקרוב ומרחוק.

בריכה על רצפת האולם, הראל זיו (צילום יחצ)

במסגרת הפסטיבל, מוצגת תערוכת האמנות החיה 'דלתות פתוחות' שבמסגרתה מוצגות עבודות של מאה יוצרים ואמנים המחפשים סביבם קשרים חברתיים כרכיב עיקרי במעשה האמנות. כל חדרי המבנה פונו וכעת הם נשלטים בידי האמנים שכמו כבשו אותם ביצירותיהם. במקביל, ציירים ואמני גרפיטי יצבעו את קירות המרכז. 

מתנס, בגדים בהשראת המרכז (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...