The Deepest Breath. Cr. Netflix © 2023

סרטים דוקומנטריים ומשבר האקלים: פסטיבל דוקואביב חוזר

עשרות סרטים ישראלים ובינלאומיים, הקרנות בכורה, תערוכת אמנות ואירועים מיוחדים

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי 'דוקואביב' חוזר בחודש הבא. הפסטיבל, שחוגג חצי יובל, יתקיים בין התאריכים 11-20 במאי בסינמטק תל אביב ובמספר מוקדים בעיר. האירוע בא לעודד יצירה, לחשוף את הקהל הרחב לז'אנר ולחקור את גבולותיו. הוא שואף לגעת בנושאים הבוערים שעל סדר היום דרך הקרנת מעל למאה סרטים דוקומנטריים של יוצרים מהארץ ומחו"ל.

 

בין הסרטים בתחרות הבינלאומית תוכלו למצוא שם את '20 ימים במריופול', המספר על צוות העיתונאים היחיד שנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית. 'דבר מה שאינו במקומו' של הבמאי עטור הפרסים ניקולאוס גיירהאלטר, העוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שלנו. 'הטירה', סרט על אישה בשם יוסטינה שירשה את הטירה בה עבדה כמנקה מגיל חמש. 'נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה' על האמן שהיה גם נביא עם חזון טכנולוגי. 'קוקומו סיטי', סרט נועז שמתמקד בארבע טרנסג'נדריות שחורות בתעשיית המין האמריקאית.

עשרים ימים במריפויול, AP Photo - Mstyslav Chernov

בתוכנית המוזיקה תצפו ב-'ליטל ריצ'רד: אני הכל' של ליסה קורטס, המאגד חומרי ארכיון וראיונות עם גדולי המוזיקאים כמו מיק ג'אגר, פול מקרטני, טום ג'ונס ואחרים. 'מיושה: קולה של הבוסה נובה' מציג את סיפורה של כוכבת הבוסה נובה המוכשרת מיושה, שנותרה מאחור, בצלמם של ענקים. בין סרטי האמנות והתרבות 'ורמיר מקרוב' נותן הצצה להכנות לתערוכת הענק של הצייר ורמיר וסערות הרגש שמתחוללות מאחורי הקלעים. 'צבע הדיו', חוקר את ההיסטוריה המכשפת של הדיו.

 

אחד הנושאים שבחרו לתת להם את הפוקוס השנה הוא משבר האקלים. במסגרת התוכנית 'דוקואביב' לאקלים וסביבה, יוקרנו יצירות קולנועיות בינלאומיות מהשנה האחרונה העוסקות במשבר האקולוגי. כמו כן, יתקיים רב שיח בהנחיית לי ירון, כתבת עיתון 'הארץ' לענייני אקלים ותחקירי סביבה. בנוסף, בפעם הראשונה, תשולב תערוכת מציאות מורחבת עם 40 עבודות בטכנולוגיית מציאות מדומה ומציאות רבודה ויצירות שמספרות את סיפור כדור הארץ בימינו. התערוכה תשלב עמדות מיוחדות לצפייה במשקפי VR ומסלול שיתחיל מהסינמטק ויסתיים במרכז דיזנגוף סנטר בעיר, בו יוכלו המבקרים לסרוק באמצעות הטלפון הנייד ולהיחשף ליצירות לאורכו.

קוראים לי אלפרד היצ'קוק,Vogue © 2021 CondéNast

עוד אירועים מסקרנים, הקרנת הסרט 'לרקוד את פינה' תחת כיפת השמיים בסוזן דלל. הסרט מציג צעירים בסנגל ובגרמניה שנחשפים ליצירותיה של פינה באוש, רקדנית וכוראוגרפית בתחום המחול מודרני, דרכן מגלים מחדש את עצמם. בסיומה, תתקיים שיחה בנוכחות במאי הסרט ורקדנית מחול מסנגל וסולנית לשעבר בלהקת המחול של באוש. אורח כבוד, ג'ון באטסק (John Battsek), מבכירי מפיקי הקולנוע התיעודי בעולם. במחווה דרך שלושה מסרטיו 'בובי ויין: הנשיא של כולם', 'The Deepest Breath' ו'מחפשים את שוגרמן'. ולבסוף, האירוע יספק נקודת מבט מעניינת מהצד השני של עדשת המצלמה; 'הנפש שלפני ומאחורי המצלמה', ממשיך את הקרנת הסרט 'דמויות', על אנשים שכיכבו בסדרות וסרטי תעודה ומה קורה כשמיליוני צופים בעולם נחשפים לרגעים האינטימיים בחייהם וידון על ההשלכות הנפשיות של סרטים דוקומנטריים מצד הגיבורים והיוצרים.

Little Richard appears in Little Richard: I Am Everything by Lisa Cortes, an official selection of the U.S. Documentary Competition at the 2023 Sundance Film Festival. Courtesy of Sundance Institute

11-20 במאי, סינמטק תל אביב.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...