התערוכה כמו דג במים. צבר במדבר
התערוכה כמו דג במים. צבר במדבר (דודי שמאי)

נוכחות חובה - תערוכות אירועים ומה שביניהם 22-28/3

במלאת שנה לפטירתו של האמן יוסל ברגנר, יפתח לראשונה לקהל סטודיו האמן, עם תערוכת רישומים רטרוספקטיבית אני צייר אֶתְמוֹלי שהוא ההפך מעכשווי – יוסל ברגנר, 2017-1920. יוצגו בה עשרות רישומים נדירים מתחילת דרכו של ברגנר ועד היום. אוצרת את התערוכה אירית לוין בשיתוף עם גלריה דן והיא תפתח הערב, 22/3. הסטודיו יהיה פתוח לארבעה ימים בלבד והוא נמצא ברחוב ביל"ו 30 בתל אביב.

הכלה וצייד הפרפרים, 1960
הכלה וצייד הפרפרים, 1960 (צילום נעמה גולדשטיין)

תערוכת 'פרפר שחור' תיפתח גם היא הערב, 22/3 בגלריה שלוש במלאת 100 שנה להולדתה של לאה ניקל. בתערוכה תוצגנה עבודות של ניקל על בדים וניירות, החל מתחילת הקריירה האמנותית שלה בפריז בשנות החמישים, לאורך השנים ועד לשנה האחרונה של חייה.

ללא כותרת, אקריליק על קנבס, 1994
ללא כותרת, אקריליק על קנבס, 1994 (לאה ניקל)

ניר אלון ובן קדישמן יפתחו גם הם בגלריה שלוש הערב, 22/3 את 'רגעים מאושרים של שיווי משקל II'. התערוכה המשותפת שלהם מתכתבת עם התערוכה המשותפת הראשונה של השניים, בעלת אותו שם, שהתקיימה במוזיאון ישראל בשנת 1995.

מתוך רגעים מאושרים של שיווי משקל II
מתוך רגעים מאושרים של שיווי משקל II (ניר אלון ובן קדישמן)

נגא גלריה לאמנות עכשווית תפתח הערב, 22/3 את 'ברברי בגן' של האמנית נגה אנגלר. השפעותיה נובעות מדימויים של תולדות האמנות, זה היופי האידילי שלא ניתן לייצגו באופן ישיר אלא רק לצטט ממנו. בציוריה הוסיפה מרכיבים שפגמו ושיבשו את היפה. התערוכה תינעל ב-3/5.

השענות 1, 2018, שמן על קנבס
השענות 1, 2018, שמן על קנבס (נגה אנגלר)

תערוכת 'ארצנו הקטנטונת' תיפתח בגלריה ג’ינא לאמנות נאיבית בינלאומית הערב, 22/3. התערוכה תציין את כניסת המדינה מוכת הקונפליקטים לעשור השמיני לקיומה, דווקא בעושר צבעוני, שלווה והרמוניה. תוצג בה אמנות נאיבית של אמנים ישראלים והיא תוכיח שאפשר גם אחרת בתוך כל השיח הפוליטי באמנות הישראלית. אוצרים: דן טשיל ומעין ישראלי. נעילה: 4/5.

אם תרצו אין זו אגדה, תאודור הרצל, שמן ואקריליק על קנבס
אם תרצו אין זו אגדה, תאודור הרצל, שמן ואקריליק על קנבס (זואי סבר)

תערוכות צילום הטבע הבינלאומית והישראלית, טבע עולמי ו-טבע מקומי 4, יוצגו זו לצד זו במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. התערוכה, שתיפתח הערב, 22/3, תאפשר התבוננות מעמיקה במגוון הרחב של חיות, צורות חיים ומערכות אקולוגיות באזורנו ותראה את היופי והייחודיות של ארץ ישראל. אוצרת: גלי גור-זאב

גלריה עינגע תציג החל מהיום, 22/3 את 'רוחך צד מערב' של האמנים רמי מימון ושי זילברמן. רמי מימון יציג עבודות קולאז', צילומים, פסלים, טפט וקולאז'ים תפורים ואילו שי זילברמן יציג סדרת עבודות קולאז' של כדים מפורצלן. נעילה 5/5.

ללא כותרת, 2018, קולאז' על נייר
ללא כותרת, 2018, קולאז' על נייר (שי זילברמן)

כולנו היינו פליטים' היא תערוכת פופ-אפ לסוף שבוע שתחל היום, ,22/3 ותינעל ב-24/3. היא תוצג בגלריה נולובז – גלריה שיתופית לאמנות עכשווית. בתערוכה יוצגו עבודותיה של הצלמת מרים אלסטר, שליוותה ותיעדה לאורך תקופה את פעילות קוצ'ינטה – קולקטיב של נשים אפריקאיות מבקשות מקלט בדרום תל אביב לצד תצלומים של אנה ריבקין בריק, אחת מצלמות העיתונות. אוצרות: סנדרה וייל והילה לביב.

מתוך 'כולנו היינו פליטים'
מתוך 'כולנו היינו פליטים' (יחצ)

מוזיאון תל אביב לאמנות ייפתח הערב, 22/3, שוב, לעשרים וארבע שעות על מנת להציג את סרטו של כריסטיאן מרקליי 'השעון'. היצירה שוזרת אלפי קטעי סרטים, המציגים את הזמן באמצעות שעונים, דיאלוגים ואזכורים שונים -ליצירת מונטאז' בן עשרים וארבע שעות המוקרן על מסך בזמן אמת. אוצרת: סוזן לנדאו. הקרנות נוספות בחודשים הקרובים: 26/4, 10/5.

From the video installation The clock 2010
From the video installation The clock 2010 (Courtesy of the artist)

'מקסם הזכוכית', הביאנלה ה-4 לזכוכית בישראל, תיפתח היום, 22/3, במשכן לתרבות ואמנות נגלר בקריית חיים. בתערוכה יוצגו מגוון רחב של צורות וטכניקות ייחודיות לעיבוד הזכוכית וישתתפו בה 40 אמנים. אוצר התערוכה: אריה רובינוביץ'. נעילה: 30/4

סילביה צימרמן, הביאנלה לזכוכית
סילביה צימרמן, הביאנלה לזכוכית (צילום בית נגלר)

סיור היכרות עם סצנת האמנות בקרית המלאכה יתקיים ביום שבת 24/3. הסיור, בהנחיית רעי דישון – אמן רב תחומי מנציגי ברנינג-מן בישראל, יתמקד בגלריות נבחרות ובאמנות רחוב באיזור קרית המלאכה. הסיור יצא מ-מקום לאומנות.

אומנות בקרית המלאכה
אומנות בקרית המלאכה (יחצ)

מוזיאון תל אביב לאמנות יציג החל מיום שלישי 27/3 את תערוכת 'המשפט' של הצלמת רונית פורת. תערוכה זו היא השלישית בטרילוגיית תערוכות העוסקת בנערת רחוב גרמנייה, שהפכה לרוצחת אחרי שנפלה קורבן להתעללות מינית של סוטה מין. אוצרת: רז סמירה.

ללא כותרת, 2017
ללא כותרת, 2017 (רונית פורת)

'ויהי צחוק', תערוכה מקיפה ראשונה בישראל על הומור יהודי חובק עולם לאורך ההיסטוריה, תיפתח ביום רביעי 28/3 בבית התפוצות בתל אביב. בתערוכה יוצגו קטעי סרטים, מופעי סטנדאפ מקוריים, פריטי אספנות, כרזות וצילומים. אוצרי התערוכה: אסף גלאי ומיכל הומינר.

הגשש החיוור, עטיפת התקליט 'מים לדוד המלך' 1970
הגשש החיוור, עטיפת התקליט 'מים לדוד המלך' 1970 (יחצ)

איקבנה – סדנת סידור פרחים יפני, תתקיים ביום רביעי 28/3 במקום לאומנות בקרית המלאכה. הסדנא מועברת על ידי פיאמטה מרטגני, דוקטור לאנתרופולגיה ומומחית לתרבות יפן. יש להירשם מראש.

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס שבחולון יפתח שלוש תערוכות ביום רביעי 28/3. הראשונה, 'כמו דג במים', של המאייר והקריקטוריסט דודי שמאי, היא תערוכה על דגים, אנשים ומה שביניהם. אוצר: ערן ליטוין. השניה מבניהן, היא התחרות הדו-שנתית לקריקטורה הומוריסטית ע"ש פרידל שטרן – 'קריקטורה במדים', בה יוצגו עשרות קריקטורות בנושא הצבא שצוירו בידי משתתפי התחרות לצד יצירותיה של פרידל שטרן. אוצרת: מורן פרל קונסטנטין. השלישית והאחרונה, 'קווים לדמותנו', תערוכת ה-70 לעצמאות ישראל, תציג את התייחסות אמני הקריקטורה ליום העצמאות הישראלי. אוצר: ניסים חזקיהו. התערוכות ינעלו ב-1/9.

דגיגון במזרח התיכון
דגיגון במזרח התיכון (דודי שמאי)

אולי יעניין אותך גם...