פיקניק, טבע דומם חולף
פיקניק, טבע דומם חולף (אריאל ינאי)

נוכחות חובה: תערוכות אירועים ומה שביניהם 7.3-14.3.18

אתמול, 7/3, נפתחה במוזיאון הטבע התערוכה 'נשל' שבה עשרים סטודנטים מהמחלקה לצילום באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל מציגים בווידאו, סטילס, סאונד ומיצבים את התרגום שלהם לטבח העם הארמני הנחשב לרצח העם הראשון במאה העשרים והראשון שתועד בצילום. הפרויקט נעשה בהנחייתו של גוסטבו סגורסקי והעבודות עתידות להשתלב בתערוכת הקבע של המוזיאון. אצרו את התערוכה הדס דהן ומוטי טל.

תומר פיגין, תערוכת נשל
תומר פיגין, תערוכת נשל (יחצ)

עוד נפתחה אתמול תערוכת טבע-דומם חולף של הצלם אריאל ינאי בגלריית החוג לתקשורת צילומית, המכללה האקדמית הדסה שבירושלים. "מה שאתה מצלם הוא תמיד רגע אחד אחרי מה שביקשת לצלם" אומר לנו ינאי. אצר את התערוכה נמרוד בר-עם והיא פתוחה לקהל עד ל-26/4.

עץ, טבע דומם חולף
עץ, טבע דומם חולף (אריאל ינאי)

הערב, 8/3, תפתח התערוכה ממחטה ופודרייה – תערוכה רבת משתתפים לרגל יום האישה המציגה עבודות שרובן בקנה מידה קטן, כאלו שניתן להטמין בנרתיק. את התערוכה אצרו אפרת רובינשטיין, רקפת וינר עומר ואדווה דרורי והיא תהיה פתוחה לקהל בגלריה נולובז שבתל אביב עד ה- 17/3.

mother, ממחטה ופודרייה
mothe, ממחטה ופודרייה (מיכל קילסקי)

מיכאל ליאני יציג את תערוכת 'פנטסיה' בגלריית רוזנפלד. התערוכה תנסה לבחון תמות חזותיות אוריינטליות ופסיכואנליטיות בהקשר של תשוקה, זיכרון, טראומה ופנטזיה תוך כדי התמקדות ברקדן זהוב ומעוטר הרוקד ריקודי בטן שנוכחותו מתעתעת ומשחקת על הקו שבין פיתוי גופני חושני לפרפורמנס מודע של פיתוי.נעילה: 14/4

בגלריה צדיק שביפו תפתח הערב, 8/3, תערוכה שתציג את עבודותיה של דליה בכר. התערוכה 'שני חדרים, הול ומרפסת' תציג שלוש סדרות של ציורים "רשימת מכולת", "נעימה ששון כותבת שירים" ו-"פיחדתי" מתוך הביוגרפיה של האמנית. אוצרת התערוכה: חנה קומן. נעילה: 8/4.

שני חדרים, הול ומרפסת
שני חדרים, הול ומרפסת (יחצ)

גלריה ויטרינה שבמכון הטכנולוגי חולון, תפתח הערב, 8/3 את תערוכתו של דורון אדר 'רומנס'. אדר צלם כבר למעלה מארבעים שנה, עוסק באימון אישי בצילום ומנחה סדנאות ומועדוני צילום. "מוקד התערוכה הוא האישה שאיתי לאורך כל הדרך. רומנס של החיים במעלה ובמורד, בכל רגע נתון". את התערוכה אצרה מיכל קסטיאל והיא תנעל ב-23/3.

"נימוסי שולחן", פרויקט ייחודי בגלריה האוניברסיטאית ייפתח גם הוא הערב, 8/3, בכיכר אנטין, רמת אביב. הפרויקט שמשלב אמנות, תיאטרון וקולינריה, עוסק בנושא האוכל ומקומו בתרבות ומציג יצירות היסטוריות ועכשוויות, המשקפות התנהגות אנושית חברתית דרך אחת מהפעולות היומיומיות הבסיסיות ביותר. אוצרים: ד"ר ספי הנדלר וד"ר שרון אהרונסון-להבי. הפרוייקט יוצג עד ה-31.7.

נימוסי שולחן - מיה בלוך ״טורפות״, 2008
נימוסי שולחן - מיה בלוך ״טורפות״, 2008 (יחצ)

ביום שבת, 10/3, תפתח תערוכה במוזאון וילפריד ישראל, קיבוץ הזורע. שלושה אומנים משתפים פעולה בתערוכת 'זכרון סמנטי' שרון גלזברג עם 'שומרי הגן', שי זילברמן עם 'סובניר' וסומקשי סינג (הודו) עם 'מאגר'. שלושתם עוסקים בעבודותיהם בהתפתחות של נרטיבים תרבותיים ובוחנים תפיסות מציאות ויצירה של נרטיבים מקומיים, אישיים ובדויים תוך התבוננות מחודשת על אובייקטים ועל הדרכים בהן הם קשורים לזיכרונות ולפעולת הזיכרון עצמה. אצרו רותם רוף וענת טורבוביץ.

שומרי הגן, שרון גלזברג
שומרי הגן, שרון גלזברג (יחצ)
סובניר, ללא כותרת, 2018
סובניר, ללא כותרת, 2018 (יחצ)

הצלם יוסף הוכמן מסכם תקופת פעילות של יותר מחצי מאה בתערוכת יחיד חדשה – שמיים אדומים. החל משנות החמישים מתעד ומצלם הוכמן מעגלי חיים ברזולוציות של אדם, קיבוץ, חברה, ועולם. התערוכה תפתח ביום שבת 10/3 בגלריית השלום במרכז האמנות המשותף שבגבעת חביבה. אצרה את התערוכה ענת לידרור והיא תינעל ב-27/4.

אבל אני רציתי משהו נוסף, נוסף על הקיים
אבל אני רציתי משהו נוסף, נוסף על הקיים (יוסף הוכמן)

במשכן האמנים הרצליה תיפתח בשבת, 10/3, התערוכה הקבוצתית 'מתוקות מתות' בהשתתפות נשים בלבד. חומר הגלם לתערוכה הוא הדרך בה נשים מיוצגות בתרבות הפופולרית, תבניות נשיות שטוחות ונוחות לעיכול, המוגשות לנו לצריכה על ידי תרבות קפיטליסטית מערבית. אוצר התערוכה הוא רן קסמי-אילן והיא תנעל ב-5/5.

מתוקות מתות
מתוקות מתות (מיה קולה)

הגלריה של התכנית לתואר שני באמנויות של בצלאל (במסגרת הקורס "קוביה לבנה") תציג החל מיום ראשון, 11/3 תערוכה ושמה 'שימוש חורג'. בתערוכה יציגו האמנים שחר אפק, עידן ביטון, בר דביר, ענבל הלצר, ורה ולדימירסקי, מיכל טמיר, ליהי ניידיץ וליאור תמים. התערוכה תוצג עד ה-21/3.

בגלריית המקלט תיפתח השבוע תערוכה בנושא נופים ארצישראליים, תפיסת הרגע המתועד בציורי נוף. בתערוכת תבנית. נוף. מולדת. יציגו את ציוריהן פנינה פרנק, דבי קמפל ונעמי חנוכה עמדי. פתיחה: 11/3 בירושלים. אוצרת התערוכה: נעה לאה כהן. נעילה: 1/5.

תבנית. נוף. מולדת.
תבנית. נוף. מולדת. (יחצ)

מוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ר"ג מציג: ציפורים דגים ועוד… תערוכת ציורים דיגיטלית של יהודה לימור. יהודה הוא צייר ומעצב גרפי, בוגר בצלאל שלמד בתקופה שבה המחשב עוד לא היה מה שהוא היום. במהלך השנים התקדם עם תוכנות העיצוב הממוחשבות ועבר לעצב באמצעותן. הפתיחה ביום ראשון 11/3. נעילה: 22/4

נתלי יצחקוב, הידועה גם כ- The Visionary תעביר הרצאה ביום רביעי 14/3 על טרנדים בעולם האופנה ועיצוב הפנים. על חומרים, טקסטיל והלך הרוח לשנת 2019-20. היא תספר על המילה טרנד ועל השוני בינה לבין גחמה וכיצד שניהם נוצרים מאירועים פוליטיים, כלכליים וטרור. היא גם תחשוף למשתתפים כלים לחיזוי טרנדים, שיטות מחקר ועוד. כל זאת ייעשה בסטודיו החברה בתל אביב. כרטיסים ניתן להשיג כאן.

אולי יעניין אותך גם...