תערוכת נגרות אמן ישראלית, צילום: דור קדמי

נגרות-אומן: הקסם בעבודת העץ בתערוכה חדשה

הנגריות שלהם מלאות בריח עץ באוויר, עם כלי עבודה וידיים חשופות, האומנים נותנים כבוד לחומר הגלם ומפיחים בו חיים בתערוכה חדשה עם הרבה נשמה

בעולם של היום, בו הכל חייב לקרות כאן ועכשיו ואם אפשר אז גם במחיר אטרקטיבי, הרהיטים ופריטי העץ שאנחנו מכניסים לבתים שלנו הם לרוב תוצרים של תעשייה. אלה הם העתקים של אותו המודל, שתהליך העבודה שלו מלווה בעיקר במכונות קרות ללא מגע יד. תערוכה חדשה בחלל התצוגה של מותג האופנה Comme Il Faut בנמל תל-אביב, מציגה בדיוק את ההפך. היא נותנת במה לעבודות מקוריות, איכותיות של עבודת ידיים אמיתית ושמה בחזית את נגרות-האומן הישראלית והייחודיות שלה.

נגרות אומן הוא תחום שפועל על קו התפר בין מלאכה לאמנות, עם תוצרים לבית שממלאים את החלל בנוכחות יוצאת דופן ומשאירים את חותמם. תוך איזון בין פונקציה ויופי, הפרויקטים שמים דגש על איכות ובנייה ברמה גבוהה. הם מדגישים את עבודת היד של האמן בתשומת לב לפרטים הקטנים ובטביעת האצבע האישית שנותרת בהם.

חומר ביד היוצר, צילום: דור קדמי

להבדיל מעבודה תעשייתית, נגרות אומן מתאפיינת בשימוש בטכניקות וחומרים ברי קיימא. העבודות נעשות לרוב על בסיס עץ מלא, לעומת עץ מעובד, שנפוץ בתעשייה ומורכב משכבות של לבידים מודבקות זו על זו. כמו כן, נעשה שימוש בחומרי גימור טבעיים כמו שמנים, בניגוד ללכה התעשייתית הטיפוסית. המחברים בפריטים התעשייתיים נוטים להיות מסמרים וברגים, חלקי מתכת שהם כמו גוף זר שאולץ בכוח על העץ וגורם לפירוקו עם הזמן. פה, בעלי המלאכה משתמשים במחברים מסורתיים וברי קיימא עשויים עץ, שמקנים אריכות ימים לעבודה.

רהיטים עם נשמה, צילום: דור קדמי

התערוכה כוללת 25 פרויקטים מצטיינים מהשנה שחלפה, שנבחרו בקפידה על ידי ועדה מקצועית ייעודית. היא נותנת במה לעבודותיהם של יוצרים מכל רחבי הארץ וכך, מעודדת תמיכה בעסקים הקטנים ובעלי המלאכה ומוקירה את עבודת היד של האומנים המקומיים.

 

מתחם Comme Il Faut, נמל תל אביב, נעילה: סוף חודש ינואר

בין מלאכה לאמנות, צילום: דור קדמי

אולי יעניין אותך גם...