ציורי הענק של Artez. צילום באדיבות Artez

מתי בפעם האחרונה ראיתם פורטרט צמר או ציור ענק על הבית של השכן?

פורטרטים מצמר, בניינים מיניאטורים בדיו הודי וציורי ענק על משאיות. הכירו את הציירים שיוצאים מהמסגרת

כשאתם חושבים על ציור מהי התמונה הראשונה שקופצת לכם לראש? משיכות צבעי שמן או אקריליק על בד קנבס שאפשר לתלות במסדרון בבית? אספנו לכם כמה ציורים שיוצאים מהמסגרת ומראים שאפשר לחשוב על ציור גם בדרך קצת אחרת.

1. Garcia Mar

גרסיה מאר, צייר ארגנטינאי מעניין בנוף, אמנם לא מוותר על צבעי השמן והקנבס, אך לוקח אותם למקומות חדשים. הוא משתמש בקנבס כמצע ומחבר אליו חומרים שסיימו את תפקידם בעולם, כמו ניילון או נייר פצפצים שעתידים להיזרק, משנה את צורתם המקורית ונותן להם חיים חדשים ונצחיים; הוא יוצר גיאומטריה מעניינת וצבעוניות חיה שביחד הופכות לפיס ייחודי המשקף דיאלוג מעניין בין ישן לחדש.

2. אמנות בדרכים

הבא בתור להיכנס לרשימה הוא פרויקט ציור ייחודי וחדש בישראל שנולד בהשראת פרויקט ספרדי של ציור על משאיות הנקרא 'Truck Art Project'. פרויקט 'אמנות בדרכים' בהובלת האוצרת רונית רייק, מוציא את הציורים אל מחוץ לקירות המוזיאון או הבית ומנגיש אותם לקהל בכל קצוות הארץ באמצעות משאיות של Flying Cargo, החברה שגם מימנה את העלויות ושילמה את שכר האמנים. הפרויקט התחיל כפיילוט של שלושה ציירים שהתמודדו עם אתגר לוגיסטי מעניין שאילץ אותם לצייר בפורמט גדול ממדים של 7.5 מטר רוחב ו-2.5 מטר גובה, וכיום, יש כבר 9 משאיות מצוירות המסתובבות בארץ וצפויות להצטרף אליהן עוד 10 בשנה הקרובה.

3. Artez

לצייר על משאית זה באמת מאתגר, אבל לא בשביל האמן הבא – 'Artez' אמן הרחוב הסרבי. הוא הסתקרן מאמנות והתחיל לצייר כבר בגיל צעיר, המשיך וסיים בהצלחה את לימודיו בפקולטה לאדריכלות בבלגרד והיום הוא משלב את שתי האהבות האלה ומצייר על בניינים בממדי ענק בלוקיישנים מדהימים מסביב לעולם. ההשראה לסגנון היצירה הפוטוריאליסטית שלו נשאבת בעיקר מהסביבה, מהמקום בו הוא מצייר ומהאנשים שאותם הוא פוגש. והתוצאות? עוצרות נשימה.

4. Maxwell Tilse

ציור מעניין ויוצא מגדר הרגיל לא חייב להיות ענק ממדים, הוא יכול להיות גם מינימליסטי מאוד. מי שמוכיח את זה בצורה מדויקת הוא 'Maxwell Tilse' האמן האוסטרלי, שחי היום בלונדון. הוא מעיד על עצמו שתמיד אהב את האסתטיקה של ציורי קומיקס, ושעוד מילדותו הוא צייר לחבריו קריקטורות משעשעות. היום, הוא מצייר לרוב בדיו הודי ציורים של הסביבה שלו, המורכבים ממאות עד אלפי קווים קטנטנים ועדינים. הייחוד שלו, הם הציורים המינאטורים המהפנטים שלו, שבזכותם הוא גם מתחזק עמוד אינסטגרם מצליח של מעל ל- 200K.

5. Salman Khoshroo

האמן האירני המוכשר, לקח את יכולות הציור שלו ואיתן הוא מצליח להגדיר מחדש מהו ציור. הוא משחק במגוון רחב של טכניקות ויוצר פורטרטים עם הבעות ברורות מחומרים שונים: ציורי שמן על קאנבס, שמן על פאנל עץ, קצף על קצף ואפילו צמר על משטח ספוג או קצף. הוא טוען שכל פנים חדשות יכולות לגרום לו לחשוב על טכניקה חדשה והוא מנצל זאת כדי להחיות את היצירות המיוחדות שלו.

אולי יעניין אותך גם...