אמנות מברזיל. הכירו את רפאל סילבירה

מקשקשים: ריאיון עם אמן הציור הברזילאי רפאל סילבירה

הוא מגדיר את עצמו חרק בקוסמוס שחוקר את עומק התודעה האנושית. נשמע הזוי? חכו שתראו את היצירות הסוריאליסטיות שלו

ציור, אחת מצורות האמנות הקלאסיות, המתועדת כבר במשך אלפי שנים, ועוברת גלגולים ככל שהתרבות האנושית מתפתחת. היום, אפשר למצוא אמני ציור ואיור שמביעים את עצמם דרך סגנונות שונים, משתמשים במגוון טכניקות חדשניות, צבעים ומשטחים המאפשרים להם לבטא את הייחודיות שלהם ולבדל את עצמם. סדרת הכתבות החדשה שלנו – מקשקשים, תחשוף בפניכם את אמני הציור והאיור המוכשרים מסביב לעולם.

 

הראשון בסדרה הוא רפאל סילבירה (Rafael Silveira), אמן ציור שחי ויוצר בקורטיבה שבדרום ברזיל; את הקריירה האמנותית שלו הוא החל בשנות ה- 90 כגרפיקאי בעולם הפרסום וב- 2009 החליט לצאת לעצמאות ולפתח את חזונו הסוריאליסטי בצורת ציור. עבודותיו המוקדמות זכו בפרסים בינלאומיים ויצירותיו הנעות בין מציאות לדמיון פורסמו במגזינים מוכרים מסביב לעולם.

סוריאליזם גרסת ברזיל. באדיבות: רפאל סילבירה

ספר לנו בקצרה על הרקע שלך. מי אתה ומה המוטו שלך?

אני אמן במשרה מלאה. אני חרק בקוסמוס. אני חושב שיש פער בין מה שקורה סביבנו לבין התגובה שלנו אליו, אז המוטו שלי הוא להצליח לגשר על הפער הזה. פשוט "Mind the gap".

Mind the Gap. באדיבות: רפאל סילבירה

איך היית מתאר את העבודות שלך למישהו שלא ראה אותן מעולם?

עבודות אמנות עכשווית ברזילאית עם טוויסט רטרופופ-פסיכודלי סוריאליסטי.

 

ספר לנו על יצירה/תערוכה חדשה שלך

המופע הקרוב שלי נקרא "Espuma Delirante", והוא יתקיים בפארול סנטנדר, מרכז תרבות גדול בסאו פאולו. זו תהיה ההצגה הראשונה שלי שמתמקדת יותר ביצירות דיגיטליות שבה אני אחשוף פסלים מצוירים והקרנות דיגיטליות מיוחדות. היצירות החדשות שלי עמוקות יותר וחוקרות את התודעה האנושית.

רטרופופ-פסיכודלי סוריאליסטי. באדיבות רפאל סילבירה
באדיבות: רפאל סילבירה

מאיפה אתה שואב השראה?

אני מקבל השראה כשאני מוקף באמנות ותרבות. אני מוצא המון השראה בסטודיו שלי עם הספרים והחפצים שלי, אבל יכול לקרות גם במוזיאונים, חנויות ספרים, שווקי פשפשים, כשאני נתקל באוספים מיוחדים או סתם כשאני מטייל. מקומות חדשים וחפצים שונים מעוררים את האנרגיה היצירתית שלי ומזינים את הנשמה שלי.

 

אילו נושאים מושכים אותך לאחרונה?

אני נמשך מאוד לאמנות פסיכדלית ואופטית, היא מרכיב מפתח ביצירות שאני עובד עליהן בימים אלו.

 

יש לך איזה פרויקט אהוב במיוחד?

כל הפרויקטים מיוחדים עבורי. אבל אם אני צריך לבחור אחד הוא כנראה יהיה ההצגה המוזיאונית הראשונה שלי – "Circonjecturas". ההצגה שם מהווה קו פרשת מים בקריירה שלי.

Sweet Memories. באדיבות: רפאל סילבירה

עם אילו חומרים וטכניקות אתה הכי נהנה לעבוד?

אני מתנסה בהמון חומרים חדשים, בפיסול ואמנות דיגיטלית, אבל ללא ספק אני הכי נהנה לעבוד עם צבעי שמן על קנבס.

 

מטרה שאתה רוצה להשיג בעתיד הקרוב?

חלל סטודיו גדול יותר עם אשתי האמנית פלביה איטיברה (Flavia Itibere) שהופכת את הציורים שלי לעבודות טקסטיל מדהימות שתוכלו לראות כאן.

מה עובר לכם בראש? באדיבות: רפאל סילבירה

אולי יעניין אותך גם...