מתוך עמוד האינסטגרם של Noah Harders waikapu@

מסכות יפיפיות ואפלות, לא תאמינו ממה הן עשויות

לכבוד החג, כל הדרך מהוואי, הכירו את האמן שיוצר מסכות מסתוריות וטבעיות

חג פורים קטף את תואר החג השמח ביותר; תחפושות, מסיבות והמצווה לשתות לשוכרה. השבוע הרחובות מתמלאים בתחפושות, ילדים בדרך לבית ספר או לגן, בליינים בדרך למסיבות ומשקיענים בעבודה, תחפושות הן ללא ספק לב החג. אנחנו עוטים על עצמנו מסכה ובוחרים ביום אחד בשנה מי או מה בא לנו להיות.

 

הכירו את נוח הרדרס (Noah Harders), אמן פרחים מהוואי שהחל בעיצוב זרים בלתי שגרתיים והתפרסם בעיקר מהמסכות יפיפיות ומיוחדות, כאלה שכנראה לא תתקלו בהן בשום חג. המסכות עשויות מחומרים זמינים סביבו, בראש ובראשונה פרחים. הוא משתמש בעלים, תרמילים ועלי כותרת ומותח את גבולות החומר. הוא מסדר ומחבר אותם אחד אחד בצורה קפדנית, כל צמח ופרח מביא איתו טקסטורות וצבעים איתם הוא יוצר מסכות פיסוליות, שלרוב מכסות את מרבית פניו. הוא יוצר איתם מבניות המזכירה מעין יצורים אפלים, שמדגישה את הסגנון המסתורי שלו. לבסוף, את פריטי האמנות הלבישים הוא נוהג להציג כדיוקן עצמי, כשהוא מדגמן ומצטלם עם התוצרים על פניו בסדרת צילומים מרהיבים.

הקורונה, הכניסה את המסכות לחיי היום-יום שלנו ואין ספק שהדבר עורר השראה בהרדרס, שיצר מסכות שמסתירות את דרכי הנשימה או מסכות בעלות קרניים גדולים המתאימות לרוח התקופה והריחוק החברתי. מאז, הוא המשיך ליצור מגוון מסכות, כשההשראה הכי גדולה שלו היא האמנות המקומית, האמונות והמסורות של אבות אבותיו והחיבור שלהם לטבע ולסביבה. להם, הוא מעניק פרשנות חדשה, דרכה הוא מבקש להתחבר למקורות. לפעמים הוא יוצא מאזור הנוחות שלו ומתנסה עם חומרים שונים, כמו המסכה האחרונה שפרסם העשויה אדרות דגים והתוצאה, מסכות סוריאליסטיות מלאות קסם ופנטזיה.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...