נערה עם עגיל פנינה (Pexels)

מי תחליף את 'נערה עם עגיל פנינה'?

מהאינסטגרם לכותלי המוזיאון: היצירה הוותיקה בוורסיות חדשות

נערה עם עגיל פנינה היא ללא ספק אחת מיצירות האמנות הבולטות מהמאה ה-17. ציור השמן צוייר ב-1665 על ידי יוהנס ורמיר (Johannes Vermeer) ונחשב לאחת היצירות החשובות של האמן ההולנדי. האור הרך שנופל על פניה, העיניים והעגיל המנצנצים, הצבעים העזים אל מול הרקע הכהה וסגנונה המעושן ומטושטש, הן חלק מהסיבות שזיכו את היצירה בפופולריות שלה וכינויה 'המונה ליזה ההולנדית'.   

 

העבודה מוצגת באופן קבוע במוזיאון מאוריציוס בהאג, אך כעת היא עתידה לנדוד לאמסטרדם למוזיאוןRijksmuseum  המפורסם, בו תיערך תערוכה גדולה שמוקדשת כולה לורמיר והיצירה המדוברת תככב שם ותיעדר ממקומה הקבוע עד חודש יוני.

מוזיאון מאוריציוס החליטו לנצל את ההזדמנות ואת מקומה של הנערה תתפוס עבודה מיוחדת במינה. המוזיאון יצאה ביוזמה חדשנית וקרא לקהל לשלוח עבודות שמציעות פרשנות רעננה ליצירה הוותיקה. ללא מגבלות או דרישות מיוחדות, המוזיאון ביקש עבודות מפתיעות וכך היה; גרסאות מכפתורים, צלחות וקרש, תירס או בצל במקום פניה של הנערה או אוזניה שמחליפה את העגיל האייקוני שבתמונה.

 

כל היצירות החדשות יוקרנו על גבי מסגרת דיגיטלית שתוצג באופן זמני במקום היצירה המקורית ומאות מבקרים ביום יחשפו לעבודות השונות של הציבור הרחב. למי מכם שלא מתכנן בקרוב גיחה ליעד, מוזמנים להתרשם ממגוון העבודות בחשבון האינסטגרם הייעודי לפרויקט: mygirlwithapearl@

 

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...