נוגה יטח בהופעה. (צילום דניאל יטח)

מוזיאון חיפה לאמנות חוגג 70 והחממה מציגה: פסטיבל אמנות מקום

מופעי מוזיקה חיה, הקרנות סרטים, תערוכות אמנות, שיחי אמן וסדנאות, הפסטיבל הזה מתקיים השבוע בחיפה, הכניסה חופשית ואתם חייבים להגיע!

פסטיבל 'אמנות מקום' ייערך בסוף השבוע הקרוב במוזיאוני חיפה ובמס' מיקומים נוספים בעיר הנמל הצפונית: חצר מוזיאון העיר, הקרן HQRN (סירקין 5), שוק תלפיות (סירקין 21), המוזיאון הימי הלאומי וסיור בטיילת בת גלים, מרכז האומנויות, מוזיאון חיפה לאמנות, מרכז צ'ארנה בקריית חיים

 

בתקופת הקורונה הבינו במוזיאוני חיפה עד כמה חיי התרבות חשובים לאנשים במרחב החיים הקרוב שלהם ועד כמה חשוב לאומנים ולאומניות לפגוש קהל לא רק במוסדות המוגדרים, על כן ייסדו את החממה לאמנות, מקום שמלווה אמנים ביצירה, שמתמקדות בשיתופי פעולה מקומיים, בין שכנים וכלל תושבי העיר. הפסטיבל יאגד תוצרים שנוצרו באופן שונה מהרגיל ומתוך חשיבה חברתית ומתקדמת. אמני החממה לאמנות יציגו בסוף השבוע הקרוב עשרה פרויקטים אמנותיים שיצרו בתקופה הזו. אז מה מחכה לכם שם?

עבודתו של מיכאל וקנין (צילום יחצ)

הקרנה חגיגית של הסרט 'קריות על המים' ומופע היפ הופ במרכז צ'ארנה, בית אלפא 1, קריית חיים // יום ה', 28.10.21 // 20:00-21:30 אמן: מיכאל וקנין.

חופי הקריות סובלים מבעיות סביבתיות רבות עקב הקרבה למפעלים ונמל חיפה אך אהבתם של תושבי הקריות לים אינה מוטלת בספק. סרטו של מיכאל וקנין, 'קריות על המים', עוקב אחר קהילות אמנים אשר פועלות על רצועת חוף הים. תוך ניסיון לפענח את סוד קסמו והגדרת המהות החמקמקה של הישות האורבנית שנקראת הקריות.

 

שירת לילה, אירוע לילה של שירה, מוסיקה, תיאטרון במרכז אומנויות, שבתאי לוי 24, חיפה // יום ה', 28.10.21 // 21:30- 23:00 על המילים: סיגל בן יאיר, ניסן כהן, סהר עדס, על המוסיקה: ניסן כהן

תיאטרון עדה מוות (רז וינר) – פרטיזנית, אמנית מילה מדוברת, אשת הגות וחברה, מדריכת קפ״פ, פובליציסטית. האירוע בשת"פ עם עמותת הליקון לקידום השירה.

 

סדנת הקשבה 'הקשיבו' בבת גלים והמוזיאון הימי הלאומי // יום ו', 29.10.21 // 10:00-11:30 אמנית: טליה אליאב

התכנסות לצורך חידוד חוש השמיעה, עם תרגילים והנחייה להאזנה מודעת. מתוך שיחה ואיסוף רשמים, הפעילות תחקור את הסאונד שסביבנו ואת חווית השמיעה. החל מחללי המוזיאון הימי ולאחר מכן בהאזנה לטיילת ולגלים באיזור המחלף, שם הגלים מהדהדים בין קירות הבטון.

אירוע שירה הליקון. (צילום עוז זלוף)

הקרנת הסרט 'בנדיט' (30 דק') ותיקלוט והופעה של 'מלך התרבות' בהקרן HQRN, רחוב סירקין 5 // יום ו', 29.10.21 // 12:00-14:00 האמן עידו מרקוס יציג את הפרויקט המשותף עם האמנית אנה לוקשבסקי.

הפרויקט של לוקשבסקי ומרקוס החל מ'קלאסיקה' של אמנות בקהילה: ציור פורטרטים במרכז הקהילתי וציור בסלוני בתים סביבו. בתוך תהליך ההיכרות והעבודה עם סרגיי החליטו השניים למקד את כל הפרויקט בעבודה עמו. מהלך זה מלמד על ההתמסרות של השניים לדיאלוג, על הנכונות לצלול לתכני אומנות-המקום ואומנות-היחסים ועל בחירה ליצור מתוך תכנים אלו. תוצרי הפרויקט המוצגים כוללים ציור, סרט דוקומנטרי, מיצב חפצים ויצירות אמנות של סרגיי עצמו.

 

מוזיקה עממית מסעדת LA Mexicana ברחוב סירקין 21 // יום ו', 29.10.21 // 14:00-14:30

דניאל רולידר – על חזית בניין סירקין 21.

 

פתיחת תערוכה 'לימבו' ברחוב סירקין 21 וסירקין 3 // יום ו', 29.10.21 // 14:30-16:00 אמנים: דניאל רולידר, אפוורקי טאמע

תערוכה משותפת של הצלם דניאל רולידר, יליד קריית טבעון והצייר אפוורקי טאמע, יליד אסמרה, בירת אריתריאה. ציוריו של אפוורקי, תושב סירקין, מבוססות על זיכרון צילומיו של דניאל המציגים תיעוד של קהילת מבקשי המקלט האריתראים בשכונת הדר. *במסגרת פתיחת התערוכה יתקיים מופע פרפורמנס 'כמה נהדרת היית' | כוריאוגרפיה: הדר בן מאיר

 

פרפורמנס מוזיקלי והליכת סאונד במוזיאון הימי הלאומי – שד' אלנבי 198 וסיור בטיילת בת גלים // יום ש', 30.10.21 // 10:00-11:30 אמנים: מעיין צדקה ו- SCHOOL OF FISH

בחצי השנה האחרונה יצאו חברי קבוצת סקול אוף פיש למסע הקשבה בעקבות הטופוגרפיה של חיפה, מההר אל הים. במפגשים שלהם הם הקשיבו לצלילי הסביבה, הקליטו סאונד בדרכים שונות וחקרו את הפוטנציאל הצלילי בסביבתנו הטבעית. באירוע המסכם של פרויקט החממה לאמנות מקום הם ינגנו יחד שתי יצירות חדשות, אשר ברוח המפגשים והפרויקט – שואבות השראה מהסביבה הטבעית הן בכלי הנגינה והן בחומר המוסיקלי. לאחר היצירות הם יובילו סיור הקשבה קצר בחוף הים בטיילת בת גלים.

ארועים בכל העיר (צילום דימה חבר)

סיור בתערוכת 'דרך חיפה' בהדרכת צוות המוזיאון במוזיאון חיפה לאמנות – רחוב שבתאי לוי 26 // יום ש', 30.10.21 // 12:00

 

הקרנת הסרט 'מצעד' (35 דק') במוזיאון חיפה לאמנות – רחוב שבתאי לוי 26 // יום ש', 30.10.21 // 12:45-13:15 אמן: עוז זלוף

טיפוסים פרועים, יצירות אמנות, וידויים ותשוקות כמוסות נחשפים במהלך שיטוט של יום אחד ברחובות צדדיים ביום קיץ בעפולה. המקומות והאנשים בסרט כמו נשארו מאחור, אך בתוך מרחק זה מן המרכז מתאפשרת תסיסה תרבותית ואנושית ייחודית, מסקרנת, עצמאית. הסרט חושף גילויים תרבותיים עצמאיים, בלתי תלויים ובלתי מוסדיים מהפריפריה הישראלית. בהתמקדות במקום ספציפי, עפולה, על חלקיו הלא מייצגים אבל מעודדים תחושות חזקות של אמפתיה, הערכה, הזדהות או לחילופין חוסר הזדהות מוחלט עם טיפוסים חד פעמיים.

 

פרפורמנס 'מקור חיים 53' במוזיאון חיפה לאמנות – רחוב שבתאי לוי 26 // יום ש', 30.10.21 // 13:30-14:00 אמנית: שקד מוכיח

"לא בכל ערב השירה של וונה הופכת תפילה לבמה, היד שלי מקבלת אומץ לדפוק בדלת, והעיניים של שתינו נפגשות. מאז אנחנו שרות, רוקדות, מחליפות זיעה וזהויות, מחפשות ריקוד משותף אפשרי. מחפשות ריקוד שיציל אותנו מהסדר הקיים. מחפשות דרך לסדוק את צפוי, לערער על הגורלי, להתמזג עם הבלתי-אמצעי.

איך הגוף יכול להתגבר על הזהות? על הפער החיצוני? איך הריקוד עצמו, השירה עצמה, יכולים לנפץ את הפוליטיקה של המופע?"

 

צהריים ב'חממה לאמנות מקום' – שיח אמנים ומופע פופ מחשמל במרכז אמנויות – רחוב שבתאי לוי 24 // יום ש', 30.10.21 // 15:00-16:30 שירה: נוגה יטח // תופים: דניאל יטח // בס: אלכס גרביננקו

 

הקרנת הסרט 'סיפורי ואדי סאליב' (35 דק') בחצר מוזיאון העיר – שד' בן גוריון 11 // יום ש', 30.10.21 // 19:30 – 21:30 אמנית: קרנית מנדל

הקרנת בכורה לסרט "סיפורי ואדי סאליב" שנוצר והופק על ידי תושבי שכונת ואדי סאליב בעקבות סיפורים עממיים וזיכרונות שנאספו על ידי קבוצת היוצרים המקומית, בהובלת הקולנוענית קרנית מנדל והאמנית עדי רון. שכונת ואדי סאליב מהווה בהיסטוריה הישראלית סמל למאבקים מעמדיים, חברתיים ועדתיים בישראל. הקבוצה שאיגדו מנדל ורון מבצעת פעולה ארכיאולוגית בנפש התושבים ומשחזרת מארג תרבותי הנושא את ההיסטוריה הזו.

 

פסטיבל אמנות מקום 28-30/10/21

אולי יעניין אותך גם...