Gelee- Austin Stern X Alex Proba (מתוך עמוד האינסטגרם @alexproba)

מאירים זרקור: 5 אמני זכוכית שכדאי לכם להכיר

סדרת כתבות חדשה מביאה למרכז הבמה אמנים בין-לאומיים בולטים בתחומם ואם עוד לא שמעתם עליהם, הגיע הזמן

אמנות הזכוכית היא מלאכה עתיקת יומין, העבודה איתה נעשית במגוון טכניקות והחומר, שעובר התכה בטמפרטורות גבוהות, הופך עדין, שברירי ונפיץ. העבודה בזכוכית דורשת ידע והתנסות רחבה, אך היא מציעה אפשרויות רבות; צורות ביטוי שונות ושימושיות, משחקי שקיפויות ואור וצל. הכירו 5 אמנים ומעצבים שמותחים את גבולות החומר ומחיים את המסורת ההיסטורית על ידי טכנולוגיות חדשות ואסתטיקה רעננה.

 

Alissa Volchkova

אליסה וולצ'קובה היא אמנית צרפתיה-רוסיה שעובדת ממרכז פריז ויוצרת עבודות בקרמיקה וזכוכית. לאחר שנים של ניסיון בשדה האדריכלות, היא החליפה את קנה המידה של העבודה שלה והחלה לעצב אובייקטים. היא מאתגרת את התפיסה שלנו באובייקטים יום-יומיים, חוקרת תהליכי ייצור שונים, מתנסה בטכניקות חדשות ויוצרת איתם עבודות פואטיות יפיפיות.

Deborah Czeresko 

בסטודיו שלה בניו יורק, דבורה צ'רסקו עובדת בטכניקת ניפוח זכוכית מסורתי, אך היצירות שנובעות ממנה הן ההפך הגמור. מלאים בהומור ושליטה יוצאת דופן בחומר, היא יוצרת אובייקטים שונים ומשונים, לרוב דמויי מאכלים ויוצקת בהם נושאים כמו פוליטיקה, מגדר וחברה.     

Noam Dover + Michal Cederbaum

בצד הישראלי, הזוג נועם דובר ומיכל צדרבאום, חוקרים את הקשר שבין קראפט, אמנות ועיצוב. העבודות שלהם מתבססות על ההיסטוריה של המלאכה ודרך איסוף מידע, חקירה חומרית בכלים דיגיטליים העומדים לרשותנו היום, השניים יוצרים אובייקטים חדשים.

studiocomploj

עם יותר מעשרים שנות ניסיון בתחום, האמן רוברט קומפלוג', משלב בטכניקות עתיקות, שיטות חדשניות. מלבד האובייקטים והפסלים שלו, הוא נהנה ליצור אמנות רחוב. שם, הוא יוצא מכותלי הסטודיו אל רחובות וינה ומנפח על חפצים שונים כמו ירקות ופירות, מדרכה, אבנים או מכסי ביוב שמשאירים את חותמם על כלי הזכוכית.

Austin Stern

בסטודיו שלו בסיאטל, מעניק שטרן פרשנות חדשה לטכניקת ניפוח זכוכית המסורתית בדמות יצורים חביבים וססגוניים. הוא נוגע בנושאים אישיים ורגשיים, דרך עבודות עליזות ורוויות צבע.  

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...