(באדיבות PhotographerHal)

ללכוד אהבה כפי שהיא

באמבטיה, באריזת וואקום אטומה או מכונת הכביסה, הצלם שמחבר בין זוגות ומפיץ מסרים של אהבת עולם

הצלם היפני הידוע בכינויו ‘PhotographerHal’, נמשך מאז ומתמיד למפגש עם אנשים ותרבויות. עם סיום לימודיו נסע לטייל בהודו והמזרח התיכון, שם גילה את תשוקתו לצילום ששימש לו כלי נהדר לפרוץ את מגבלות השפה והביישנות. במהרה, את הפוקוס בצילומיו תפסו האנשים. בצילומים שלו הוא מכניס זוגות, גם זרים, לחללים סגורים ומראה שכל העולם הופך אחיד ומגובש כמו כור היתוך. המצבים הקיצוניים האלה מספקים לא פעם סיפורים שונים ומשונים מאחורי הקלעים, כמו זוגות שנפרדו לפני שהספיק להשלים את יצירתו או זוג שהכירו והתחתנו בעקבות הצילומים. "במשימה אחת נאלצתי לבקר בבית סוהר כדי להשיג אישור להדפסה הסופית. לשמחתי, לרוב היו לי הרבה רגעים משמחים עם הרבה סצנות מעניינות ללכוד. היה אפילו זוג שהתחתן זמן קצר לאחר אירוע אחד, והכל התחיל באמבטיה", הוא מספר.

 

באחת מסדרות התמונות 'Couple Jam' הוא מצא את המקום המושלם לתעד אהבה בשיאה, באמבטיה שהפך לתא צילום. הוא נכנס לבתים של זוגות וצילם אותם בחדר הפרטי ביותר בבית. תחילה הם התביישו אבל במהרה התאחדו, כאילו נמסו אחד אל תוך השני. מהאמבטיה למכונת הכביסה, מגפת הקורונה אילצה אותו כמו רבים אחרים להישאר לבלות זמן רב בין כותלי הבית, שם הוא מצא את עצמו בוהה בתוף מכונת הכביסה המסתובב. כמו מיקרוקוסמוס, הפריטים השונים במכונה מתערבבים ומתגבשים בפנים.  

מהאמבטיה (באדיבות PhotographerHal)
במקום הכי אינטימי (באדיבות PhotographerHal)
'Flesh Love' (באדיבות PhotographerHal)

בסדרה אחרת בשם 'Flesh Love' הוא לקח את האינטימיות עוד צעד קדימה והכניס זוגות לתוך אריזות וואקום. אחרי שהם נכנסו הוא שאב את האוויר מתוכן, זה נתן לו כעשר שניות בלבד לצלם את התמונה המושלמת. בתמונות האלה האוהבים הופכים לאחד, איברים מתחברים ומתקשרים לידי צורה אחת. את אותו הקונספט הוא המשיך בסדרה נוספת כשהפעם הוא אורז לא רק אנשים, אלא את כל סביבתם וצילום זוגות עם כל רכושם, פריטים קרובים לאישיותם, חפצים שמתקשרים למהות הדמויות. בהוצאת האוויר, סידור הפריטים משתנה ומקבל צורה בלתי צפויה, מעט כאוטית. "חשבתי על כוכב שכאשר הוא מת, מתכווץ ויוצר חור שחור היונק את סביבתו לתוך עצמו", מסביר על העבודה.

כמו עוברים ברחם (באדיבות PhotographerHal)
אהבת עולם (באדיבות PhotographerHal)
(באדיבות PhotographerHal)

דרך הזוגות הוא מפיץ את המסר של אהבת עולם. "אני רוצה ללכוד את האהבה כפי שהיא באמת והאמבטיה היא כלי אידיאלי להטמיע את המציאות החיה בתמונות שלי. נושא גדול באנושות הוא אהבה, ואני, ‘PhotographerHal’, אני מאתגר את הנושא המלכותי. בעלי השלטון אשמים ללא הרף בהפרדה ובאפליה, אפשר לממש שלום בתנאים כאלה? אתה שעומד על האדמה, לא משנה איפה אתה נמצא, תאהב את האדם שמולך. משני אנשים לקבוצה, מעיירה לקהילה, עיר למדינה, מגבול לגבול, טבעת האהבה תהיה לִגבּוֹר. התחלתי ליצור את טבעת האהבה שלי בעיר טוקיו, מתוך אמונה שיום אחד יתגשם שלום עולמי ללא הפרדה ואפליה".

אהבה כפי שהיא (באדיבות PhotographerHal)
מתגבשים (באדיבות PhotographerHal)
(באדיבות PhotographerHal)

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...