6 סיפורים בסדרת צילומים מרהיבה, תמונה: יח"צ

לוח השנה של לוואצה רוצה לשנות את העולם

6 צילומים מרהיבים מספרים את סיפורם האישי של 6 יוצרים מוכשרים, שכל אחד מהם בעולמו הקטן פועל ומתגייס למען מטרה חשובה

"עלינו להצית את האור המיוחד הזה בתוכנו לפני הפצתו ברחבי העולם. אנחנו יכולים לשנות. אנחנו יכולים לשנות את העולם." מצהירה פרנצ'סקה לוואצה מחברת הקפה האיטלקית  הנושאת את שמה. בכל שנה לוואצה משיקה את לוח השנה החדש שלה. תחת הכותרת 'I Can Change The World', השנה בחרו להתמקד בשישה אמנים אקטיביסטים. ששת הנבחרים באים מתחומי עיסוק שונים וכל אחד בתחומו פועל כדי להשפיע ולשנות את העולם בדרכו שלו.  

בן הרפר פותח את השנה, תמונה: יח"צ

כל אחד מן המשתתפים קיבל שני חודשים בלוח השנה. הראשון, בן הרפר, זמר ויוצר אמריקאי, משלב נשמה ביצירותיו המוזיקליות. "רוחניות היא נקודת המוצא של העיסוק שלי" הוא מסביר "מוזיקה היא האמצעי שלי להבין איך להגיע לשם ופעילות אקטיביסטית היא הדרך להבטיח שאני לא אעצור".

למען הדור הבא, תמונה: יח"צ

במקומות רבים בעולם ילדות מתחת לגיל 18 נאלצות להינשא, ליתר דיוק מדי שנה כל 3 שניות ילדה אחת נישאת בעולם. סוניטה אליזדה היא אקטיביסטית, הנאבקת בנושא שנבחרה לככב על חודשי מרץ-אפריל. עם סיפור אישי נוגע, כילידת אפגניסטן, משפחתה ברחה משלטון הטאליבן. בגיל 10 נמכרה בנישואין, אך החוזה לא יצא לפועל. בגיל 16 משפחתה ניסתה שוב, אך אליזדה הצליחה להימלט. כיום, היא יוצרת ושרה למען הדור הבא של הבנות "אני נלחמת לשנות את המציאות עבור בנות בכל מקום, כדי להבטיח שלכל בחורה תהיה ההזדמנות לבחור את עתידה בעצמה."

 

עוד מילדותה המדענית המקסיקנית, כריסטינה מיטרמאייר, התאהבה באוקיינוס והיצורים שחיים בו. די מהר היא הבינה את הצורך בהגנה על הימים והפכה לפעילה סביבתית. דרך הצילום היא מעלה את הנושא למודעות ויוצרת תנועה גלובלית של חסידי אוקיינוסים. "איך אפשר שלא להיות פעילים?" היא אומרת "להיות פסיבית, עבורי, מעולם לא הייתה אופציה. אנו קיימים בגלל החיבוק המערסל של היבשה והים כאחד."

חסידי האוקיינוס, תמונה: יח"צ

"כאשר אנו רוקדים את חיינו יחד, אנו מרימים תדרים ומרימים ויברציות שבעזרת הפעולה, ייצרו שינוי בעולם" מאמינה הרקדנית והכוראוגרפית ד"ר שאמל בל. בל היא אקטיביסטית שמשלבת ריקוד רחוב ומדיטציה בפעולתה. היא רואה בריקוד כפעולה פוליטית עממית וחוקרת את תנועות ריקוד הרחוב כמנגנון לשחרור.

לרקוד בדרך לשינוי, תמונה: יח"צ
חודש יולי של לוואצה, תמונה: יח"צ

שילפה יארלגדה גדלה בעמק הסיליקון. שם, ראתה את חוסר השוויון וההתמודדויות של נשים במסען להגשמה עצמית. כיום, כיזמית צעירה בתחום הצורפות, תחום שבעבר השתייך למגדר הגברי, היא פועלת למען נשים צעירות ואורגת רשת בינלאומית של נשים חזקות "אני רוצה ליצור עולם בו בנות צעירות יגדלו בידיעה שהן יכולות ללכת אחר התשוקות שלהן" היא מסבירה את פועלה.

לגשר בין בני האדם, תמונה: יח"צ
בידיים שלובות, תמונה: יח"צ

אחרון חביב, זה שסוגר את החודשיים הנותרים של השנה הוא סייפה. סייפה הוא אמן חזותי שהמציא טכניקה מתכלה ובת קיימא לציור על דשא כקנבס. בעזרתה, הוא מצייר ציורי ענק ישירות על הקרקע מבלי להזיק לסביבה. באחד הפרויקטים החשובים שלו, 'Beyond Walls', נראות ידיים שלובות במאמץ לגשר ולחבר בין בני האדם, זאת מבלי להתעלם מהאופי והזהות האינדיבידואלית של כל אחד.

סיפור בפריים בודד, תמונה: יח"צ
חודש מאי מבעד לעדשה של צ'יבו, תמונה: יח"צ

מי שעומד מאחורי סדרת הצילומים הנדירים האלה הוא עמנואל לובזקי (Emmanuel Lubezki), צלם הקולנוע שעונה לשם 'צ'יבו'. צ'יבו היה אמון על תרגום החזון של כל אחד מהיוצרים הנבחרים לידי תמונה. בשונה מעבודתו הקולנועית, פה היה צריך לספר את סיפורן של שש הדמויות בפריים אחד. המקומות הייחודיים בהם צולם הפרויקט שהושפעו על ידי שינוי האקלים, חושפים אותנו למציאות השברירית ומדגישים את הצורך באותם הקולות הפעילים.   

 

מלבד הצילומים המרהיבים והסיפורים המסקרנים, לוח השנה של לוואצה מביא לקדמת הבמה את הקולות הצעירים של האנשים שבעזרת כישרונותיהם הייחודיים מנסים להניע, להשפיע ולשנות. הם מעלים לשיח נושאים סביבתיים וחברתיים חשובים ומזכירים לנו, שגם אנחנו אם נרצה בכך, יכולים לשנות פיסה קטנה מעולמנו במו ידנו.

אולי יעניין אותך גם...