(ספיר גלעדי)

לג'יט לסופ"ש: אירועי התרבות, האמנות והעיצוב המומלצים

תפתחו יומנים, כל התערוכות, המופעים והאירועים הקרובים

סיפור כיסוי

כחלק מאירועי חודש האישה, טרמינל העיצוב בת ים מארח את הצלמת ספיר גלעדי גוברי בתערוכה על נשים ומטפחת הראש. התערוכה מציגה סדרת דיוקנאות העוסקת בשוני ונקודות הדמיון, אצל נשים מדתות שונות שהמשותף להן הוא הכיסוי על ראשן. "יצרתי סדרת פורטרטים של נשים מדתות שונות שחובשות מטפחת. צילמתי את הנשים פעם לפי מנהג דתן, ופעם על פי מנהג הדת האחרת", מספרת הצלמת. "הצגתי את שתי הדמויות אחת לצד השנייה, מבלי לגלות למתבונן את זהותן האמיתית. למרות הפערים המהותיים בינינו, המטפחת היא סממן המקשר בינינו. השוני התדמיתי נובע מההבדל בסגנון קשירתה בלבד. אופן קשירת כיסוי הראש הוא בעל חשיבות גדולה בשתי הדתות ומעיד על רמת השמרנות של האישה".

 

פתוח במהלך חודש מרץ, טרמינל העיצוב בת ים (כניסה חופשית)

(ספיר גלעדי)

The Apples of their Eyes (מהזווית שלהם)

תערוכת הצילום של הצלם ההונגרי המוערך גאבור מטא עוסקת בגירושין וההשלכות שלו מנקודת מבטו של ילד. בלבול, חוסר וודאות וחששות מלווים את התהליך המורכב הזה אצל כל בני המשפחה המתפרקת. "בתערוכת הצילום אני מנסה לחשוף את ההשלכות על ההחלטה להיפרד מזוויות שונות של כל בני המשפחה: אבא, אימא וילד", מספר מטא. "אני מציג תמונות של לפני ואחרי הגירושין ובעיקר מנסה להעביר סיפור עם מסר. אני יוצר ומביים תמונות מפורטות ומסודרות על סמך ריאיונות עם האנשים שבחרו לחשוף את עצמם ואת הסיפור האישי שלהם ולהיות 'ערומים' מולי".

 

15.3-18.4, המכללה האקדמית הדסה, ירושלים

(צילום: גאבור מטא)

פסטיבל הדפס מקומי עכשווי

בין דימוי חזותי לטקסט, אמנים ויוצרים רבים משתמשים בהדפס ככלי לביטוי. במסגרת הפסטיבל, ארבעה מרכזי אמנות בירושלים משתפים פעולה ומציגים חמש תערוכות עם עבודות מהשנים האחרות של 63 אמנים ואמניות בטכניקות הדפס מגוונות; תחריט, תצריב, הדפס רשת, חיתוך עץ, מונוטייפ וטכניקות הדפס צילומיות. היצירות הפכו לחלק משדה האמנות המקומי והתערוכות השונות מציעות תמונת מצב להדפס העכשווי כאן בארץ.

 

פתיחה: 16.3, מוסררה- בי"ס לאמנות וחברה ע"ש נגר, הגלריה החברתית של מוסררה, סדנת ההדפס, הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי וגלריית ברבור.

(אור אריאלי)

בוקר טוב יפן

תערוכה קבוצתית חדשה מביאה את סצנת האמנות היפנית ארצה. יצירותיהם של שמונה אמניות ושני אמנים תופסים את חלליה של גלריית האמנות נסימה לנדאו בתל אביב. שילוב של רעיונות חדשים יחד עם טכניקות ומסורות מהעבר יוצרות שדה אמנות עכשווי מרתק. העבודות שואבות השראה מתרבויות הקומיקס והמנגה, האנימציה, האנימה היפנית, והפופ היפני החמוד קוואי. בין המיצגים השונים שני שמות מוכרים במיוחד;  גוף עבודות חדש על נייר של האמנית הנודעת צ'יהארוּ שיוֹטה ופסל ייחודי של יאיוֹי קוּסאמה.

 

 22.3-27.4, נסימה לנדאו (כניסה חופשית)

הידֵאַקי קוואשימה, צווארון וי 2014, באדיבות האמן

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...