לשון אחת (צילום: דור זליחה לוי)

לג'יט לסופ"ש: אירועי התרבות, האמנות והעיצוב המומלצים

תפתחו יומנים, כל התערוכות, המופעים והאירועים הקרובים

לשון אחת

פרויקט חדש מאת אמן הסאונד דור זליכה לוי יושק במערות הפעמון בבית גוברין. זו לא פעם ראשונה שהגן הלאומי מארח יוצרים, שמשלבים אמנות עכשווית, טבע והיסטוריה במקום אחד ומעניקים פרשנות למרחבים ולעבודות המוצגות. הפעם, מדובר ביצירה מוזיקלית בשפה שמית עתיקה שמבוצעת על ידי מקהלת זמרים בליווי עבודת וידאו. היצירה תתנגן ותוקרן על גבי קירות הסלע העתיקים, שנחשבת לפלא אדריכלי קדום בעל אקוסטיקה מופלאה.

11.5-11.11, מערות פעמון בית גוברין

(צילום: נדב פורת חומסקי)

לפעמים גלגולים נעשים בסתר

תערוכה קבוצתית חדשה מציגה את עולם החרקים באור חדש. בין אם זה בבית או בחוץ, חרקים מקיפים אותנו, הם אפילו אחראים במידה רבה לחלק מהמזון שלנו אבל עדיין התפיסה שלנו אליהם היא מרוחקת ומדחיקה. לעומת זאת, במזרח יש שרואים בהם חיות מחמד. דרך יצירות אמנות שמתבססות על ציור עתיק של הצייר היפני קבורקי קיוקטה (Kaburaki Kiyuokata) משנת 1906, המתאר אישה שמתבוננת בריכוז בצאצא במיכל זכוכית.

11.5.23 -28.6.23, גלריה לאמנות במוסררה

(צילום: תמרין מקרוב)

ברוט

בניהולם האמנותי של ליאור אביצור והלל קוגן, להקת בת שבע האגדית חולקת את הבמה עם גופים שונים בשדה אמנויות הבמה המקומי ליצירת יצירות מולטידיסציפלינריות. כעת, היא מארחת את 'ברוט' מופע מאת נעה שדור ובשיתוף 'אבק', להקת טכנו חיה. בחלל אחד יפגשו שלוש רקדניות עם שלושה נגנים למופע שמזכיר מסיבה וימשוך את המוזמנים לצלול לקצב הטכנו.

מרכז סוזן דלל

(צילום: יאיר מיוחס)

מציצים

ביפו העתיקה משיקים תערוכה קבוצתית נועזת בה אמנים עכשוויים מגיבים לנושא המציצנות, חושפים את הצד האפל שלו ואת החיים בשוליים. כמה רחוק אנשים יגיעו כדי לספק סקרנות? העבודות נוגעות בנושא הטאבו, שמעורר מחלוקות ומחשבה. היוצרים השונים מציגים את נקודת מבטם הייחודית על מושגים כמו פרטיות, אינטימיות וחקר הפרט מול החברה ויוצרים דרכן שיח מעניין סביבם.

4-17.5, גלריית לוטן

רותם אלפסי

אולי יעניין אותך גם...