Kate Frizalis ביריד לה קולטור

לג'יט לסופ"ש: אירועי התרבות, האמנות והעיצוב המומלצים

תפתחו יומנים, כל התערוכות, המופעים והאירועים הקרובים

לה קולטור באזר

במשך סופ"ש אחד בלבד לה קולטור 'באזר' חוזרת במהדורת פסח 2023. האירוע מרכז כ-200 אמנים, מעצבים משלל הדיסיפלינות; ציירים, מאיירות, דפסים, מעצבים גרפים, צלמות, רשמים, קדריות, קרמיקאים ועוד. תערוכת אמנות גרפית בת השגה, תערוכות יחיד מאמניות בולטות ויריד עם 11 יוצרות מקומיות המתמקד בעיצוב מוצר, קדרות, מוצרי נייר וצמחים.

30.3-1.4, מרכז עמיעד, יפו

אליה לוי יונגר, פורצלן ורקמה ידנית (צילום: מקסים דינשטיין)

דקהדאנס

את מופע המחול דקהדאנס יצר אוהד נהרין לציון עשר שנים בעבודתו בלהקת בת שבע לפני יותר מעשרים שנה. מדי עונה הוא שב וחוזר לכיראוגרפיה הזו, שמציגה קטעים מגוף היצירה של הלהקה לאורך השנים ובכל פעם נהרין משכלל, עורך ומדייק עם עיבודים משתנים. עכשיו אנסמבל בת שבע מציגה את העיבוד האחרון של היצירה האינסופית שרק הולכת ומשתבחת עם השנים.

3.4, תיאטרון גבעתיים

(צילום: אסקף אברהם)

לעוף / נופי הנפש

את תשוקתה לצילום גילתה רחל פנסקי לפני כעשור, אך עד לפני חמש שנים בלבד היא הייתה עובדת מן המניין, מנהלת חברת ביטוח. היא מצאה בצילום וביצירה נחמה, הבינה שיש הרבה מעבר למרוץ החיים והעבודה. צילומיה מערפלים את המציאות, מכניסים פנטזיה ומסתורין, בהם כל אחד יכול למצוא את הסיפור שלו. תערוכת יחיד נוספת במתחם, של האמנית שוש רוניס, שם היא מציגה ציורים אבסטרקטיים,  גוף עבודות בטכניקה מעורבת המושפעים מנופים ונופי נפש פנימיים.

2.4, גלריה בספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך ע"ש ברנדר-מוס, אוניברסיטת תל- אביב.

רחל פנסקי/ לעוף

חור תולעת

תערוכת היחיד של האמנית רותי דה פריס מתקיימת באגף בית הסופרים המיתולוגי במוזיאון נחום גוטמן, מקום שכינס אנשי ספר רבים, ביניהם דבורה בארון שאף התגוררה שם. דה פריס שמגיעה משושלת של נשים אמניות, שואבת מהן השראה ומשתמשת בפרקטיקות נשיות כמו תפירה, גיהוץ, חומרי מלאכה וחיבור עם דמותה של סבתה על מנת לייצר בית שמתכתב עם בארון. הסופרת זכתה במהלך חייה לכינוים רבים כמו 'אסירת בית', 'בת מלכה כלואה' ו'האישה החיה מתה', מפני שלא יצאה מביתה שנים ארוכות עד פטירתה. דה פריס נוגעת במושג 'בית' ומזמינה את המבקרים למסע בין חמישה חללים מולבשים מרצפה ועד תקרה, שכל חלק מייצג חלל פונקציונאלי אחר בבית.

23.3-30.7, מוזיאון נחום גוטמן

חור תולעת (צילום: ליאת אלבלינג)

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...