ביבי מסתכל למצלמה, אנשים עם מסכות
עושה לנו עיניים. צילום: יונתן סינדל, זוכה עדות מקומית

כל אירועי התרבות והאמנות שקורים בינואר למרות הסגר

קורס בניו יורק, הופעה במוזיאון תל אביב לאמנות, תערוכה בויטרינה, הרצאה ורודה בזום או פסטיבל שירה בתחנות אוטובוס, אירועי התרבות החשובים של ינואר 2021

תערוכות החודש במציאות ובדיגיטל

תערוכת עדות מקומית שנפתחה בסוף דצמבר מרכזת את מיטב צילומי העיתונות והתיעוד מהשנה החולפת בישראל, מוצגת תחת כיפת השמיים במתחם מידטאון ת"א. אם תחת ההנחיות והסגר אתם יכולים להגיע (אנחנו כמובן לא מעודדים הפרת סגר), יש שם לא מעט עבודות נהדרות שמשקפות את השנה החולפת.

 

עדות מקומית היא אחת מאירועי הצילום המרכזיים בארץ ומוצגת השנה לראשונה כמוזיאון פתוח. לנוכח החשיבות התרבותית וחברתית של אירועי השנה החולפת, החליטה הנהלת מידטאון לפרוש את חסותה ולהנגיש את התכנים לקהל הרחב. התערוכה מוצגת בפיאצה המרכזית במתחם, בשטח של 2321 מ"ר. יותר מ430 צלמים הגישו 7,000 עבודות והזוכים בקטגוריות השונות קיבלו פרסים בסך 40,000 ₪.

 

אוצר עדות מקומית 2020: אלדד רפאלי, המייסדת והמנהלת של עדות מקומית: דנה וולפיילר ללקין.

הצילומים נבחרו על ידי חבר שופטים בלתי תלוי הכולל את דורון צברי, אתי שוורץ, איילת השחר כהן אילן יצחייק, רמי מימון , ורדי כהנא , היידי לוין ועמי שטייניץ המכהן גם כחבר מערכת.

 

חשוב לדעת: שעות פתיחה 10:00-19:00, שישי 10:00-15:00, דרך בגין 144, תל אביב (סמוך לרכבת השלום), נעילה 23.1. כל הפרטים > 

אורי ששון, עדות מקומית
צילום: ברצי גולדבלט, ספורט, עדות מקומית

ופה נגמר העידוד שלנו לצאת מהבית, התערוכה הבאה וכל הפעילויות שאחריה יתקיימו על צג המחשב שלכם, בכל זאת, אנחנו ב'סגר'.

 

בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי ב-HIT מכון טכנולוגי חולון מתקיימת התערוכה הדיגיטלית החדשה GRIDDED FABRIC(ATIONS). בשיח היומיומי ובתרבות הפופולרית, ה'גריד' הפך למונח חובק-כל, הפונה למגוון רשתות של תשתיות ותקשורת, דרכן מנוהלים ונשלטים החיים המודרניים. הגריד נתפס כמערכות מורכבות המכילות בתוכן איכויות סותרות בין קפאון ותנועה, חזרתיות והמשכיות, קיטוע ורצף.

 

התערוכה נותנת במה ל'דמיונות ויזואליים' ואסוציאציות על אודות הגריד, פרי יצירתם של 18 אמנים, המשתמשים במגוון חומרים, מדיומים וקני-מידה ויוצקים את פרשנותם שלהם לתפקיד הגריד. היא הועתקה בשלמותה למרחב הדיגיטלי בעזרת פוטוגרמטריה, טכניקה המאפשרת ליצור תלת-ממד דרך צילום.

 

חשוב לדעת: התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי, למחלקה ללימודים רב-תחומיים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, הפיקו את התערוכה סמדר צוק ועופר גץ, היא נגישה למבקרים בכל עת פה >

איילת צוויקר-אקרמן, גלריה ויטרינה
איילת צוויקר-אקרמן, "תפיסת חלל" בתערוכה בגלריה ויטרינה

כן גם בזמן סגר יש פסטיבלים – את אלה לא כדאי לפספס

פסטיבל 'תרבות אונמות' יכלול סדרת מופעים במוזיאון תל אביב לאמנות. על רקע השבתת עולם התרבות והאמנות בעקבות פרוץ משבר הקורונה, סדרת המופעים 'תרבות אונמות' מספקת ערוצים ליצירה ועשייה לעשרות אנשי תעשיית התרבות המושתקים כבר חודשים ארוכים, דרך ארבעה מופעי מוזיקה ייחודיים אשר יוצגו במרחבים של מוזיאון תל אביב ויונגשו לציבור הרחב בשידורי סטרימינג.

 

מה מחכה לכם:

5.1 – 20:30 מארינה מקסימיליאן מארחת את גיא ויהל ואת הצלמת חנה סהר. 22:30 שלמה גרוניך חוזר לאלבום המשובח "צמר גפן מתוק" ויארח לראשונה את מארק אליהו.

6.1 – 20:30 מאיה בלזיצמן ומתן אפרת מארחים את רקדניות המחול – אופיר ינאי ועלמה קרבט שמש. 22:30 ריף כהן  בסאונד סיסטם הכולל סט די'גיי מלא בגרוב של עטר מיינר,  מארחת בנוסף את אמן הטרייבל דאנס – אלירן עמר ורקדניות הבטן סמדר לבקוביץ, נדיה קריסטל, מיכל מלב וגילי לב ארי.

 

חשוב לדעת: סדרת המופעים בהפקת עיריית תל אביב יפו בשיתוף Blue Zone, ניהול אמנותי – חיים שמש. אורך המופעים הינו כ-60 דקות, כרטיס למופע יחיד 65 ₪, שני מופעים 12 ₪, כ-30% הנחה למחזיקי דיגיטל. כרטיסים פה > 

פסטיבל תרבות אונמות, בחסות עיריית תל אביב

פסטיבל תל אביב לשירה הוא אירוע השירה הגדול ביותר בעיר תל אביב-יפו. מדי שנה פוקדים את מופעי הפסטיבל מאות אנשים, סטודנטים ופנסיונרים, דתיים ואתאיסטים, אנשי ספר ואנשי נטפליקס (נשבעים). כולם באים במטרה לשמוע שירה מהשורה הראשונה – משוררים, מספרים, מבקרים, עורכים, מוסיקאים ושחקנים.

 

הרעיון מאחורי הפסטיבל היה לייצר התרוממות רוח, אקסטזה רגשית, התגלות אמיתית. השנה, בשל הקורונה, הוחלט לייצר את המפגש המכונן והמשמעותי בין אדם למילה בדרך אחרת. בשבוע האחרון עיריית תל אביב מכסה 100 תחנות אוטובוסים ברחבי העיר ב-10 שירים קצרים של 10 משוררים בתחילת דרכם. השירים יספקו לכולנו מחסה מפני הגשם ומפני העצב, ויספקו למשוררים, שרבים מהם איבדו מקור הכנסה חשוב, תמיכה כלכלית.

 

חשוב לדעת: עורכים – עודד כרמלי ודוד ("ניאו") בוחבוט, הפסטיבל יימשך שבועיים.

פסטיבל תל אביב לשירה

הרצאות בדיגיטל שאתם חייבים לראות

בקתדרה יש החודש כמה הרצאות מעניינות שמתקיימות אונליין ויביאו אליכם הביתה את מיטב המרצים, בהרצאות מרתקות. ביניהן:

 

שוקינג פינק: ההיסטוריה וההיסטריה של הצבע הורוד, הרצאתה של ההיסטוריונית ואוצרת האופנה יערה קידר. איך הפך הורוד מצבע שבו התהדרו גברים משחר ההיסטוריה לצבע מובהק וחמוד של ילדות? ואיך הוא מצא את מקומו בתרבות הפאנק, ההיפ-הופ, האוונגרד, והפמיניזם? רגעי שיא בתולדות האמנות נפגשים בהרצאה עם היסטוריה, קולנוע, ארוטיקה והוט קוטור, בעקבות ההיסטוריה המפתיעה וההפכפכה של אחד הצבעים השנויים במחלוקת, עד עצם היום הזה. 3.1, 19:00. מחיר: 69 ₪ כרטיסים פה > 

 

וגם, ארבע תמונות ה"לוויין" המקראיות, הרצאתו של ד"ר דורון לוריא, לשעבר אוצר בכיר ורסטורטור ראשי במוזיאון ת"א לאמנות, מחבר הספר "רמברנדט: מיתוס מול מציאות". התמונות: עקידת יצחק, טוביה והמלאך, שמשון מאיים על חותנו ויוסף ואשת פוטיפר. 6.1, 19:30. מחיר: 84 ₪ כרטיסים פה > 

משקפיים ורודים, יערה קידר
קצת ורוד בעיניים, צילום unsplush

קורסים מעולים של ה-MOMA בניו יורק

אם אתם בקטע של להעביר את זמן הסגר בקורסים המעולים של MOMA המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק אז הנה ההמלצות שלנו:

 

אופנה כעיצוב Fashion as Design / בין כל תחומי העיצוב, הבגדים שלנו הם האוניברסליים והאינטימיים ביותר. כמו בתחומים אחרים של עיצוב, אופנה משגשגת על המתח שבין צורה ופונקציה, אוטומציה וקראפט, סטנדרטיזציה והתאמה אישית. יכולות להיות לה השלכות משמעותיות ביותר, חברתיות, פוליטיות, תרבותיות, כלכליות וסביבתיות. הקורס מתמקד באוסף של למעלה מ-70 פריטי לבוש ואקססוריז מכל העולם, תסתכלו מקרוב על מה שאתם לובשים, תבינו למה אתם לובשים את זה, איך זה נוצר ומה המשמעות של זה.

 

חשוב לדעת: הקורס באורך 7 שבועות וכולל הרצאות מצולמות ומאמרים לקריאה. יש גם מבחנים ואינטרקציה עם המרצים אבל אם תוותרו עליהם, תוכלו להנות מהקורס לגמרי בחינם. (בכפתור ההרשמה באתר, לחצו על 'audit' וזה יאפשר השתתפות חינמית). הרשמה פה >

פנינים, אופנה, אביזרים
אופנה כסוג עיצוב, קורס מד-הים. (צילום unsplush)

אמנות ופעילות: אסטרטגיות אינטראקטיביות למעורבות עם אמנותArt & Activity: Interactive Strategies for Engaging with Art / אמנות יכולה להיות זרז אדיר לבניית מיומנויות והבנה של קשת רחבה של נושאים. הקורס הזה מיועד למורים אך פתוח לכל וגם מומלץ! המוזיאון יחשוף בו את אסטרטגיות הלימוד לילדים בכל הגילאים ויעזור לכם להבין איך להעצים אותם ואת השתתפותם בלמידת אמנות.

 

חשוב לדעת: אורך הקורס 4 שבועות ותוכלו להנות ממנו בחינם ללא תעודה בסופו. הרשמה פה > 

לראות דרך צילומים Seeing Through Photographs / לדבר, לחלוק וסתם להסתכל על צילומים כבר הפך לטבעי עבורנו. לנוכח המעורבות הכמעט בלתי פוסקת שלנו עם תמונות, הקורס הזה יעזור לכם לצלול אל תוך המשמעות של תמונות ולשקול מחדש את התפקיד של צילום בתרבות הוויזואלית שלנו. הוא יגשר על הפער שבין סתם לראות תמונה לבין באמת להבין את התמונה.

 

חשוב לדעת: אורך הקורס 7 שבועות וגם ממנו תוכלו להנות בחינם עם כפתור ה'audit'. הרשמה פה > 

קורס להבנת הצילום, צילום unsplush

שמעתם על אירוע תרבותי או פעילות אמנותית נוספת המתקיימת החודש? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...