בעיקר המון מסתורין (בריאן סאנסיברו)

כך זה נראה כשהזמן עומד מלכת והמסתורין מוביל את העדשה

הצלם האמריקאי שעוצר את הזמן, ברגע בלתי צפוי ולא כל כך שפוי ולוקח את המתבוננים לסיור מרתק בחללים עזובים וכל כך יפים

הצלם האמריקאי בריאן סאנסיברו (Bryan Sansivero) התפרסם בזכות צילומיו הצבעוניים, מעוררי הרגש והעמוקים של בתים הרוסים ונטושים. בצילומים שלו יש אסתטיקה צבעונית מדויקת וקומפוזיציות מאוזנות הגורמות לצופה לתהות האם כל זה אמיתי או מבויים. התבוננות בצילומים היא מסע חזרה בזמן, כמו ביקור חטוף בחנות עתיקות מלאת חפצים מעידן אחר.

אמיתי או מבוים (צילום בריאן סאנסיברו)

החללים העזובים נראים כאילו ננטשו בסערה, כאילו החיים שהיו שם נעלמו ברגע. אנחנו מתבוננים ותוהים מי הותיר אחריו בובה, ספר תווים פתוח על הפסנתר ומי ברח כך ממש באמצע הארוחה. כך, יוצרים הצילומים הרגשה של סיפור חיים ושל נוכחות המתקיימת יחד עם ההיעדרות.

סיפור חיים (צילום בריאן סאנסיברו)

לי, באפן אישי, זה גורם להרגיש שמשהו רע קרה שם, קצת כמו בסרטי אימה. אולי פתאום מאחד החדרים תצוץ רוח רפאים שעדיין מסתובבת במקום הזה ומשתמשת בכל החפצים.
"כל דבר, מהצבעים שעל הקירות, הצעצועים, הרהיטים והטפטים, גרמו לי להרגיש כאילו נפלתי לתוך חור, לארץ חלומית של דמויות בדיוניות. אלא, שזה לא היה חלום. האחוזה יושבת נטושה בגלל נסיבות מצערות שקרו למשפחה שחיה שם, והעצב מורגש מסביב" אמר הצלם בריאן סאנסיברו לאחר שבאחד ממסעות הצילום שלו, נתקל באחוזה נטושה בניו-יורק, ומצא בתוכה עולם דמיוני, מוזר ויפה.

עולם דמיוני (צילום בריאן סאנסיברו)

רבים מאיתנו עובדים כל חיינו כדי לחסוך כסף לבית בו נגדל את ילדינו ונזדקן בשלווה. לכן, הנטישה הזאת של בית נראית לנו משונה אף יותר. בבתים שמוצא סאנסיברו, הזמן עצר מלכת עד כדי כך שלעתים, האסוציאציה היא של מלחמה שגרמה לאנשים לעזוב הכל, להפקיר את רכושם מאחוריהם ולברוח. לפעמים תחושה של עיר רפאים מסתורית ומסקרנת שקפאה בזמן. 


הכותבת היא שולמית ישראל, מנהלת ואוצרת בבלוג האמנות ודף פייסבוק הנושאים את שמה ושבהם היא מציגה אמנות טובה מהארץ ומהעולם.

מסתורין (בריאן סאנסיברו)

אולי יעניין אותך גם...